hyvät matkarattaat

Greippi
Samanlaisia ovat monet rattaat hintaluokassa 79-99 euroa. Eli siis melkein sama, mitkä ostat. Itselläni on Emman BMX:t ja olen ollut tyytyväinen. On isommat pyörät kuin esim. Gracossa (joista en muutenkaan tykkää) ja vähemmän muoviset. Carenan Easyja ovat monet kehuneet.

Sitten kalliimpia hyviä vaihtoehtoja ovat esimerkiksi Maclarenit ja Teutonian Solanot. Solanoissa ainoa miinus ovat pienet pyörät.

Mieti, mihin käyttöön tarvitset eli kuinka pieneen tilaan pitää mennä ja käytätkö lenkkeillessä vai vaan kaupassa tms. Selkänojan säätö kannattaa tarkistaa, haluatko sen menevän ihan makuuasentoon saakka?
 
Anska
Meillä on Carenan olikohan ne just ne easyt ja oon tosi tyytyväinen! Hintaa oli muistaakseni 49euroo. En osaa enempää kehua kun kokemusta ei muista oo mutta en keksi kyllä mitään vikaakaan niistä! Lyhyesti ja ytimekkäästi SUOSITTELEN!! :D
 
Paavo-Riikka
Meillä kanssa Gracot ja hyvin kulkee. Helpot kasata. Mieti tosiaan se, haluatko sateenvarjorattaan vai toiseen suuntaan kokoon menevät. Myös selkänojan säädöt kannattaa miettiä ja kasauksen helppous.
 
Pyrystiina harmaana
Meillä ABC. Muista ei ole kokemusta. Kasaus on super helppo. Istuma-asento liian makaava, mutta plussaa se että saa täysin makuuasentoon. Hankalat työntää hiekalla. Aika kiikkerän tuntuiset. Työntöaisa lähellä rattaita, että omat jalat osui aluksi jatkuvasti rattaiden ala-osaan. Jalkatuet ei säädettävät. Asiansa ajaa ostosreisuilla. Ovat kevyet, menevät pieneen tilaan ja helppo kääntää ja liikutella ahtaissakin kaupoissa.

En kyllä näitä erityisesti suosittele. Hinta suhde laatu taitaa kuitenkin olla kohdillaan...

 
Ostin esikoiselle JYSK:istä kolme vuotta sitten rattaat n.80e. Hyvin ovat pelanneet ja ovat olleet todella rankassa käytössä! Isoon tavarakoriin mahtuu paljon tavaraa. Silloin kun nämä ostin ei ollut kuin lannevyö, nyt olen nähnyt siellä myynnissä paremman version jossa on 4pistevyö.
 
Mä luovutin matkarattaat äskettäin toiseen käyttöön ja ostin brion ponyt, menevät pieneen tilaan kasattuna. Näppärämmät työntää kuin perinteiset matkarattaat.
Meillä oli ABC:n matkikset ja hyvin ne toimi, mutta selkänoja oli hieman hankala kun lapsi aina valui alas vaikka oli istuvassa asennossa. Myös jalkatuki oli liian ylhäällä. Toisaalta taas niissä oli selkänoja ihan makuuasenoossa ja meidän herra niitä kerkesikin käyttää 2viikon ikäisestä asti.

Eli tietysti lapsen iästä riippuen kannattaa miettiä tarviseeko vielä matkarattaat vai tavalliset rattaat, tarvitseeko selkänoja mennä alas ja riittääkö matkarattaissa tilaa isommallakin lapselle. Käyttö myös ratkaisee aika paljon. Sateenvarjorattaatkin tietysti käyvät jos tarvitsee harvemmin käyttää.
 

Yhteistyössä