Hyvänlaatuinen asentohuimaus,kellään kokemusta??

Kolme vuotta sitten mulla diagnosoitiin hyvänlaatuinen asentohuimaus.
Pyörrytti aivan koko ajan,mutta kun sain kunnon "hoito" ohjeet,huimaus hävisi parissa päiväsä.

Nyt on ollu jo muutama päivä joitakin oireita,huimaus,huono olo,todella heikko olo... Kuuluuko taudin kuvaan vai mitä tää on.Raskaanako?Eikai :whistle:
 
mieee
Alkuperäinen kirjoittaja MaTu:
Kolme vuotta sitten mulla diagnosoitiin hyvänlaatuinen asentohuimaus.
Pyörrytti aivan koko ajan,mutta kun sain kunnon "hoito" ohjeet,huimaus hävisi parissa päiväsä.

Nyt on ollu jo muutama päivä joitakin oireita,huimaus,huono olo,todella heikko olo... Kuuluuko taudin kuvaan vai mitä tää on.Raskaanako?Eikai :whistle:
millaset hoito-ohjeet sait?

 
Aamulla ennen ylös nousua eka vas.kyljellä makuuta 5min,sitte selällään 5min.,oik.kyljellä 5min,sitten makuultaan 5min ja lopuksi vielä vasemmalla kyljellä se 5min. Illalla sama juttu.
Kuulostaa kummalle,mutta tepsi!
Partakoneen tärinäkin korvantakaa jyrisyttäen auttaa(en ole kokeillu)
Sitte tais olla vielä joku kolmaskin keino,mutta en muista....
 
Mun tädille on kokeiltu tuota hoitoa ja on tepsinyt kuulemma. Mulla on tota samaa huimausta ja kun on pahana on oikein eto oli, oksettaa ihan. Mulla ei ole lääkäri todennut, mutta tiedän mistä tää huimaus johtuu just tosta kuin ap:llakin.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja MaTu:
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Saattaa olla uudestaan kalkkisakkaa korvan sisälmyksissä...
näin mäkin funtsin,mutta edellisellä kerralla en muista olleen tuota tosi huonoa oloa,aivan oksetuksen tunnetta :$
Pyörryttävä olo voi tuntua myös kuvotuksena. Ajattelepa vaikka jos on ollut jossain huvipuistohärvelissä vatkattavana, laattahan siinä lentää :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja mieee:
eli millaset testit
Noo,kävin pari kertaa viikon sisällä lääkärissä(eri lääkäreillä) ,eka ei osannu sanoa mikä mulla on,mutta toinen lääkäri tiesi
heti,oireet kuultuaan,mikä mulla on.
Ei sen kummemmin mitään erikoisia testejä,mutta siinä hoitopöydällä piti pyörähdellä,tehdä äkkiliikkeitä ja jotain sellaista.

siis mistä toi "vinkle" tonne tuli? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Alkuperäinen kirjoittaja MaTu:
Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
Saattaa olla uudestaan kalkkisakkaa korvan sisälmyksissä...
näin mäkin funtsin,mutta edellisellä kerralla en muista olleen tuota tosi huonoa oloa,aivan oksetuksen tunnetta :$
Pyörryttävä olo voi tuntua myös kuvotuksena. Ajattelepa vaikka jos on ollut jossain huvipuistohärvelissä vatkattavana, laattahan siinä lentää :x

Joo,ei ole muutamaan vuoteen etes käyny mielessä lähtä mihkään härveliin kieppuun. Kuvottaa jo ajatuskin öööök :x
 
Ft
Hyvänlaatuinen asentohuimaus on ihmisellä ominaisuus. Toisilla on pisamia, yhdellä asentohuimaus. Kuten pisamatkin palaavat nenän juureen aina keväällä, myös asentohuimaus muistuttaa olemassa olostaan, jos jättää hoidon pitkäksi aikaa väliin. Oireet pysyvät poissa, jos muistaa tehdä harjoitteet säännöllisesti. Akuutin vaiheen jälkeen yleensä riittää 1-2 x viikossa harjoittelu.
Asentohuimaus saattaa myös muuttua iän myötä. Jos nyt nuorena oireita on yhdessä tai kahdessa kaarikäytävässä, oireita voi myöhemmin tulla myös muihin kaarikäytäviin, jolloin hoitoa täytyy säädellä tarpeen mukaan.
Eli MaTulle helpotukseksi, kokeile ensin hoitopja ennen kuin panikoit raskaudesta. Harjoitteet kannattaa tehdä saannöllisesti, niin oireet pysyvät poissa!
 

Yhteistyössä