Hyväksytkö abortin?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Ajatukset voi muuttua...
Vielä sen verran että ennen ajattelin että olisin voinut tehdä abortin, enää en usko että voin. Kävin varhaisultrassa viikolla 6 ja se pieni sydän siellä sykkimässä sai mut tajuamaan mitä mun sisällä kasvoi. Siksi oonkin päättänyt visusti pitää huolta että mitään vahinkoa ei tapahdu.... mutta joo, raiskaukset yms onkin hieman erijuttu. Eivät asiat taida koskaan olla niin mustavalkoisia kuin miltä näyttää.

erityislupa
[QUOTE="mama";24577538]Niin ja siis hyväksyn abortin ensimmäisten viikkojen aikana. En enää silloin kun siihen tarvitaan jo erityislupa.[/QUOTE]

Ne erityisluvat myönnetään usein sikiön vakavan vamman vuoksi. Onko jotenkin eettisempää antaa sikiön kitua ennen kuolemistaan kohtuun kuin päästää se tuskistaan abortin avulla.

"mama"
Ne erityisluvat myönnetään usein sikiön vakavan vamman vuoksi. Onko jotenkin eettisempää antaa sikiön kitua ennen kuolemistaan kohtuun kuin päästää se tuskistaan abortin avulla.
Se on jälleen sellainen tilanne jossa itsekin sen voisin tehdä. Tarkoitin lähinnä sitä kun raskaus on edennyt jo pitkälle ja äiti on vaikka kieltäytynyt ajattelemasta asiaa tai vetänyt päätään sekaisin ja sitten tekee abortin synnyttämällä sen kuolleen lapsen.

*
Hyväksyn, tosin en itse pystyisi tekemään aborttia. Mun mielestä abortin käyttäminen "ehkäisykeinona" on vastenmielistä, mutta silti parempi vaihtoehto kuin ei-toivotun lapsen syntyminen.

tuskin
En hyväksy. Abortti on mielestäni murha ja hyväksyn sen vain jos äidin henki on vaarassa. Jos ei vauvaa voi pitää, niin sen voi antaa adoptoitavaksi.
Realistisesti kuitenkin aika harva lähtee synnyttämään ja antamaan adoptioon. Raskaus on aina rasite ja siinä prosessissa on niin kovat sosiaaliset paineet ja muiden hämmästely ja oman elämän rajoittaminen, että ei oikein.

ddd
Hyväksyn.
Tästä aiheesta saa hyvät tappelut miehen kanssa, hän ei hyväksy MISSÄÄN tapauksessa. Yhtäkään vedenpitävää perustelua hän ei ole minulle saanut annettua, ja sekös häntä kismittää. (en ole tehnyt yhtäkään aborttia itse jos joku sitä miettii tästä)

Kysymysmerkki kuitenkin ns. mukavuusabortille, eli jos vaikka on pariskunta 28vee, on työt, talot, tasainen elämä ym. Mutta meillä on niinkin huippu keksintö kuin yksilönvapaus joten ei voi tuomita tässäkään tapauksessa.

Yhteistyössä