Perheensä hyljeksimä lapsi joutuu aina elämään traagisen lapsuuden. 2 v on kuitenkin jo huomattavasti kehittyneempi olento kuin joku 8 viikkoinen sikiö. 2 veen elämässä on paljon muutakin kuin möllöttäminen lapsivedessä. Tunnen kuuskymppisiäkin ihmisiä, joiden koko elämää on varjostanut se, että he eivät ole olleet vanhempiensa toivomia. Ja varjostaa vieläkin.En hyväksy. Murha ei missään tapauksessa ole hyväksyttävä ehkäisykeino. Entä miltä kuulostaa jos lapsi ei enää 2 vuotiaana olekaan vanhempiensa toivoma? Pitäisikö silloinkin saada ilman tuomiota hankkiutua lapsesta eroon?
En hyväksy. Murha ei missään tapauksessa ole hyväksyttävä ehkäisykeino. Entä miltä kuulostaa jos lapsi ei enää 2 vuotiaana olekaan vanhempiensa toivoma? Pitäisikö silloinkin saada ilman tuomiota hankkiutua lapsesta eroon?
Mä oon ajatellut, että jokainen vanhempi kyllä rakastaa ja haluaa lapsensa vahinkoraskauksissakin, kunhan alkujärkytys menee ohi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24576461:Perheensä hyljeksimä lapsi joutuu aina elämään traagisen lapsuuden. 2 v on kuitenkin jo huomattavasti kehittyneempi olento kuin joku 8 viikkoinen sikiö. 2 veen elämässä on paljon muutakin kuin möllöttäminen lapsivedessä. Tunnen kuuskymppisiäkin ihmisiä, joiden koko elämää on varjostanut se, että he eivät ole olleet vanhempiensa toivomia. Ja varjostaa vieläkin.
En hyväksy. Murha ei missään tapauksessa ole hyväksyttävä ehkäisykeino. Entä miltä kuulostaa jos lapsi ei enää 2 vuotiaana olekaan vanhempiensa toivoma? Pitäisikö silloinkin saada ilman tuomiota hankkiutua lapsesta eroon?
no jaa a...kyllä se lapsi mahassa minun mielestä ihan ihminen on: /Taas tää. Ei, minusta se alkio ei ole ihminen joten sen poistaminen ei ole murha. Jo syntynyt lapsi on sitten taas aivan toinen juttu. Sitäpaitsi lapsestahan saa hankkiutua eroon ilman tuomiota, eiks vaan? Sitä sanotaan adoptioksi.
Ei se aina tosiaankaan mene niin. Ja sitten jos kysytään, miksei lasta voinut antaa adoptioon, niin yhteisön paine voi olla liian suuri siihen. Raskautta on varsinkin loppuvaiheessa vaikea salata eikä nykyisin voi enää häipyä puoleksi vuodeksi jonnekin, minne voi synnytettyään jättää lapsen ja palata sitten muina naisina takaisin. Lapsi siis pidetään, koska yhteisö ei hyväksy lapsensa hyljännyttä äitiä. Abortin kohdalla raskaus ei vielä näy eikä koko abortista tarvitse kenenkään muun tietää. Silti en koskaan suosittelisi aborttia ensimmäisenä vaihtoehtona kenellekään, jonka kohdalle ei-toivottu raskaus osuu.Mä oon ajatellut, että jokainen vanhempi kyllä rakastaa ja haluaa lapsensa vahinkoraskauksissakin, kunhan alkujärkytys menee ohi.
Oikeasti se ei taida mennä aina ihan niin, sen verran usein saa lukea tarinoita lapsista joiden vanhemmat eivät ikinä välittäneet..
Ja ompahan mun lähipiirissäkin tuollainen ei-toivottu lapsi, nimittäin mun omani. :O
Isänsä puolelta siis.
Toivottavasti se asia ei varjosta lapseni elämää tulevaisuudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;24576468:no jaa a...kyllä se lapsi mahassa minun mielestä ihan ihminen on: /
itse uskon uudelleensyntymiseen ja muuhun henkiolentohömppään niin en näe asiaa nuinSiinä vaiheessa kun abortti tehdään, se on alkio, ei vielä ihminen. Ihmisen mahdollisuus lähinnä.
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;24576477:itse uskon uudelleensyntymiseen ja muuhun henkiolentohömppään niin en näe asiaa nuin
Mulla ei oikein nuo henkimaailman hommat... Toisaalta sillonhan vois ajatella että se mahdollisuus lähtee vaan seuraavalle kierrokselle, odottaan soveliaampaa ajikaa/paikkaa?
Mä uskon myös jälleensyntymiseen ja henkiolentohömppään ja ajattelen juuri noin. Väärä hetki, väärä elämä...siirrytään seuraavaan. Ajattelen samalla tavalla keskenmenojen kohdalla.Mulla ei oikein nuo henkimaailman hommat... Toisaalta sillonhan vois ajatella että se mahdollisuus lähtee vaan seuraavalle kierrokselle, odottaan soveliaampaa ajikaa/paikkaa?