Hyvä voide 4v jolla todella kuiva iho?

  • Viestiketjun aloittaja kuiva ja kutisee
  • Ensimmäinen viesti
kuiva ja kutisee
Onko kokemuksia? Apteekista saa tietty kovinkin kalliita rasvoja, mutta olisiko hyviä vinkkejä ja kokemuksia? Hyvä rasva siis hakusessa ja saahan se maksaakin jos todella on hyvä!
Pojalla kuivuu varsinkin jalat, ihan muutama ihottumaläikkäkin on.
 
"mamma"
Olen ennekin täällä "mainostanut" Body Shopin Shea-voidetta. Ja onkin muuten todella hyvä. Uskon että minkä tahansa valmistajan Shea-voide toimii. Juju on siinä pähkinäöljyssä mistä se valmistetaan. Suosittelen. Meillä pojan kuiva ja karstainen iho pysyy tällä voiteella siedettävän kovillakin pakkasilla. Aamuin illoin kunnon kerros koko kropalle niin kyllä paranee kuivat kohdat eikä tarvii kokoaika raapia. Jos jokin läntti on erityisen pahana niin olen laittanut vielä voitelun jälkeen rilusti Bepanthenia siihen kohtaan.
Näillä on meillä pärjätty. Poika on nyt 3½v, iho-ongelmat alkoi 6kk iässä.
 
"iippanen"
iho saatu kuriin vuorottelemalla (kk-kk) decubalilla ja aqualanilla, ja kuiviin "läntteihin" joko sibicorttia, bepanthenia tai hydrocortisonia aamuin illoin kuuriluontosesti.. toisella lapsella taas kokeiltiin kaikki mahollinen ja lopulta pysyvä apu löyty ihan perusmarketeista saatavasta erioililla! tätä muutaman kerran päivässä levitettiin kaks-kolme kerrosta. kannattaa kokeilla, erittäin riittosaa ja halpaa :D ja kaikkia rasvojahan tulee kokeilla viikon verran ainaki että vaikutus alkaa näkymään. ja sibicort on resepti tavaraa..
 
..
Meillä on toiminut todella hyvin Locobase Repair- voide. Sen nimiin meillä vannotaan atooppista ihoa hoidettaessa.
Osaatko sanoa onko tuo myös herkälle iholle soveltuvaa?

Minulla ja tytöllä aiheuttaa osa rasvoista jonkinlaisen allergisen reaktion, iho lehahtaa punaiseksi ja itselläni tulee pienen pieniä paukamia ja kutisee niin että tekee mieli suunnilleen katkaista kädet irti. Tytöllä muistaakseni esim. punainen apobase aiheutti punaisen ihon, itse siedän sitä. Itselläni aiheuttaa tosi monet rasvat reaktion jos iho on tarpeeksi huonossa kunnossa (kuten tällä hetkellä kun kämmenien iho on haavaumilla). Kuitenkin jollain olisi pakko rasvata. Violetti ja punainen apobase on muuten hyviksi todettu, mutta kovin tehokkaita ne ei ole. Sibicort aiheuttaa tässä jamassa yleensä pahaa kutinaa, muita kortisoneja en ole kokeillut.
 
"Vieras"
Meillä kuivaihoisen atoopikko-lapsen (3 v) iho rasvataan aamuin illoin Decubalilla, joka on lukuisten kokeilujen jälkeen osoittautunut ehdottomasti parhaaksi perusvoiteeksi. Sitkeimpiin ihottumakohtiin joudumme välillä laittamaan Sibicortia tai Protopicia, mutta tuo Decubal kyllä yleensä riittää.
 
"vieras"
Osaatko sanoa onko tuo myös herkälle iholle soveltuvaa?

Minulla ja tytöllä aiheuttaa osa rasvoista jonkinlaisen allergisen reaktion, iho lehahtaa punaiseksi ja itselläni tulee pienen pieniä paukamia ja kutisee niin että tekee mieli suunnilleen katkaista kädet irti. Tytöllä muistaakseni esim. punainen apobase aiheutti punaisen ihon, itse siedän sitä. Itselläni aiheuttaa tosi monet rasvat reaktion jos iho on tarpeeksi huonossa kunnossa (kuten tällä hetkellä kun kämmenien iho on haavaumilla). Kuitenkin jollain olisi pakko rasvata. Violetti ja punainen apobase on muuten hyviksi todettu, mutta kovin tehokkaita ne ei ole. Sibicort aiheuttaa tässä jamassa yleensä pahaa kutinaa, muita kortisoneja en ole kokeillut.
En teidä just tuosta Locobase Repairista, mutta perussääntö on että jos iho on rikki tai ärtynyt niin voiteen pitäisi olla rasvaisempi jotta rasva ei kirvele tai tuolla kuvaamallasi tavalla "lehahda". Minulla ja tytölläni tulee myös se lehahdus jos iho on ehtinyt rikki. Esim bebanthen auttaa siinä tapauksessa ensiavuksi ja sitä vesipitoisempaa rasvaa vasta sitten kosteuttamaan kun iho vähän toipuu.
 
"Tiksu"
Minä myös suosittelen Locobase repair:ia, sitä käytetään tosin vain kuivimpiin kohtiin.
Bebanthen pahentaa tilannetta atoopikko- lapsellani, Bebanthenia olen muidenkin atoopikkojen kuullut välttävän, ärsyttää ihoa.
Yleisvoiteena sininen Miniderm.
 
kookosöljy
Itse olen käyttänyt cocovin kookosöljyä itsellä ja lapsilla. Toimii! :) niin ja en ole ituhippi vaan kaverin suosituksesta päädyin kokeilemaan ja olen tykännyt tosi paljon.
 
uyasf
Meillä on talvella toiminut todella hyvin Lipolan ja kesäksi sitten vähän kevennetään Essex plussalla. Rasvaus tulisi myös muistaa tehdä pyyhekuivalle iholle eli heti pesun jälkeen, jotta voide sitoo pesun jälkeisen kosteuden iholle.
 
"aloittaja"
Itse olen käyttänyt vuosikymmeniä HTH:ta mutta se kirvelee tottumattomalle, joten en ole hennonut laittaa sitä lapselle. Se on kuitenkin parasta, eikä yhtään rasvaista. Ja vielä halpaakin! Erisan ehkä vastaa hieman sitäkoostumukseltaan, mutta ei ole yhtä tehokasta ja jättää kalvon. Näistä saikin jo monta vinkkiä.. Decubal ei toimi meillä ja Bebanthenia käytetään satunnaisesti oikein kuiviin kohtiin, mutta näillä pakkasilla sekään ei tunnu riittävän. Eilen kylvyn jälkeen rasvattu kunnolla ja yöllä sitten kutisi. Kylvyssä käydään vain kerran viikossa ja kylpyvedessä apteekin ihoöljy, muuten kasvojen, pepun jne pesut päivittäin pelkällä vedellä. Kesää taas odotellessa!!
 
"Vieras"
Tuo harvoin kylpeminen ei välttämättä ole hyväksi. Ainakin meidän lapsemme ihotautilääkäri suositteli kunnon kylpyä joka ilta. Ei kuumassa vedessä, vaan ihonlämpöisessä. Iho imee kylvyn aikana vedestä kosteutta, ja vesi myös pehmentää ihon niin, että kun heti kylvyn jälkeen rasvaa (vain enimmät vedet kuivataan esim. harsokankaalla, rasvaus heti perään), rasva pääsee hyvin ihon sisälle.
 
"Vieras"
Tuo Nivea ei välttämättä ole hyvä, jos lapsi on atooppinen (eikä vain kuivaihoinen) tai allerginen. Se sisältää kuitenkin hajusteita yms., mitkä voivat pahentaa atooppista ihoa. Jos iho vain kuiva, mutta muuten "terve", sopii varmasti ihan hyvin.
 
"mamma"
[QUOTE="iippanen";27915981]iho saatu kuriin vuorottelemalla (kk-kk) decubalilla ja aqualanilla, ja kuiviin "läntteihin" joko sibicorttia, bepanthenia tai hydrocortisonia aamuin illoin kuuriluontosesti.. toisella lapsella taas kokeiltiin kaikki mahollinen ja lopulta pysyvä apu löyty ihan perusmarketeista saatavasta erioililla! tätä muutaman kerran päivässä levitettiin kaks-kolme kerrosta. kannattaa kokeilla, erittäin riittosaa ja halpaa :D ja kaikkia rasvojahan tulee kokeilla viikon verran ainaki että vaikutus alkaa näkymään. ja sibicort on resepti tavaraa..[/QUOTE]

Meilläkin mentiin tuohon kortisonirumbaan. Aivan älytön kierre. Ihottuma parani kuurin aikana mutta kun sitä ei saa käyttää kuin sen 2viikkoa putkeen ja sitten pitää olla saman verran väliä ennen seuraavaa kuuria niin aina ehti ihottuma pahentua aivan kamalaksi ennenkuin sai taas ottaa kortisonin käyttöön. Siksi itse päätin että ei lääkevoiteita enää käytetä vaan avun pitää löytyä jostakin muualta. Kokeiltiin kaikki apteekin tuotteet, yksikään ei toiminut. Joko oli liian kevyt tai sitten liian rasvainen. Ainut mikä oikeasti imeytyy on tämä Shea-voide. Joten aina se apteekki ei ole ainut paikka mistä kannattaa apua hakea.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27916466]Tuo harvoin kylpeminen ei välttämättä ole hyväksi. Ainakin meidän lapsemme ihotautilääkäri suositteli kunnon kylpyä joka ilta. Ei kuumassa vedessä, vaan ihonlämpöisessä. Iho imee kylvyn aikana vedestä kosteutta, ja vesi myös pehmentää ihon niin, että kun heti kylvyn jälkeen rasvaa (vain enimmät vedet kuivataan esim. harsokankaalla, rasvaus heti perään), rasva pääsee hyvin ihon sisälle.[/QUOTE]

Meidänkin atoopikolla on erikoislääkärin määräys, että vähintään joka toinen päivä pitäisi käydä pesulla ja täysrasvaus siihen päälle. Ja että voi tehdä vaikka rasvapesun saippuan sijaan.
 
Meidän keskimmäisellä pojalla oli pienenä kuiva iho just käsissä ja jaloissa (myös niitä kuivia länttejä) ja nyt nuorimmaisella, 1-vuotiaalla tytöllä sama homma (varmaan tuo pakkanen osittain aiheuttaa), niin mutta asiaan, eli kummallakin on auttanut ja tosi nopeasti (päivässä parissa) HELOSAN!!! uskomatonta mutta totta :) Saa ainakin apteekista mutta olen nähnyt myytävän myös joissain päivittäistavarakaupoissa...
 
FreezeCat harmaana
Osaatko sanoa onko tuo myös herkälle iholle soveltuvaa?

Minulla ja tytöllä aiheuttaa osa rasvoista jonkinlaisen allergisen reaktion, iho lehahtaa punaiseksi ja itselläni tulee pienen pieniä paukamia ja kutisee niin että tekee mieli suunnilleen katkaista kädet irti. Tytöllä muistaakseni esim. punainen apobase aiheutti punaisen ihon, itse siedän sitä. Itselläni aiheuttaa tosi monet rasvat reaktion jos iho on tarpeeksi huonossa kunnossa (kuten tällä hetkellä kun kämmenien iho on haavaumilla). Kuitenkin jollain olisi pakko rasvata. Violetti ja punainen apobase on muuten hyviksi todettu, mutta kovin tehokkaita ne ei ole. Sibicort aiheuttaa tässä jamassa yleensä pahaa kutinaa, muita kortisoneja en ole kokeillut.
Tuo rasva on kyllä tarkoitettu myös niin ikään herkälle iholle. Esim. minulla on todella herkkä iho, mikä ei siedä ihan kaikkia rasvojen ainesosia ja tuon käytöstä ei ole tullut mitään ylimääräisiä yllätyksiä. Ko. rasva on riittoisa, hyvin levittyvä ja imeytyvä ja ennen kaikkea olemme saaneet lasten jos itsenikin atooppisen ihon kutina- ja kuivumisongelmat kuriin säännöllisellä käytöllä. Ja - testattu on myös molluskoiden hoidossa - tuotti todella hyvät tulokset :)!

Ko. voiteessa ei ole hajusteita, ei väriaineita eikä säilöntäaineita.
 
ybgygtf
[QUOTE="mamma";27916726]Meilläkin mentiin tuohon kortisonirumbaan. Aivan älytön kierre. Ihottuma parani kuurin aikana mutta kun sitä ei saa käyttää kuin sen 2viikkoa putkeen ja sitten pitää olla saman verran väliä ennen seuraavaa kuuria niin aina ehti ihottuma pahentua aivan kamalaksi ennenkuin sai taas ottaa kortisonin käyttöön. Siksi itse päätin että ei lääkevoiteita enää käytetä vaan avun pitää löytyä jostakin muualta. Kokeiltiin kaikki apteekin tuotteet, yksikään ei toiminut. Joko oli liian kevyt tai sitten liian rasvainen. Ainut mikä oikeasti imeytyy on tämä Shea-voide. Joten aina se apteekki ei ole ainut paikka mistä kannattaa apua hakea.[/QUOTE]


meille lääkäri sano joskus että parin päivän välein jos laittaa niin pitempiäkin aikoja voi käyttää.
 

Yhteistyössä