Hyvä, osaava gynekologi turun seudulta? toistuvat emätintulehdukset ongelmana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkatkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkatkaa

Vieras
Minulla on nyt ollut jo pari vuotta bakteerivaginoosin oireita ja kahdesti se todettu. Yleensä kun soitan tästä vaivasta johonkin, niin käsketään vaan ottaa hiivalääkettä. Ja kun se ei auta ja soitan ja valitan lisää, voin saada ajan lääkärille. Joka yleensä tekee sisätutkimuksen ja toteaa ettei täällä mitään näy, ei tarvetta millekkään toimenpiteille. Ja sitten kun joskus saan vinguttua itselleni sen labralähetteen, sieltä on löytynyt tulehdus ja olen saanut antibioottikuurin.

Nyt taas kävin lääkärillä, joka sisätutkimuksen perusteella väitti ettei mitään tulehdusta ole. En saanut labralähetettä. Olen niin kyllästynyt tähän jatkuvaan tutkimusten ja hoidon vaatimiseen ja vaivan uusiutumiseen. Olen käyttänyt tolkuttomasti rahaa hiivalääkkeisiin, maitohappobakteereihin, lactaleihin yms itsehoitolääkkeisiin. Ei ne auta.

Tiedättekö jotain hyvää gynekologia, joka tuntisi tämän vaivan ja ylipäätään jaksaisi kuunnella potilasta? Minun ei monesti anneta edes selittää kaikkia oireita, kun lääkäri on jo päässään päättänyt että juu hiiva hiiva. Hiivaa ei ole koskaan labrassa kuitenkaan löytynyt.... >/

Mikä ehkäisy sulla on käytössä? Itse painisin saman ongelman kanssa, kierukka syynä. Vaikka oli selkeät tulehduksen oireet, tulehdusta ei ollut, joskus taas oli. Kierukka aiheutti minulle älytöntä valkovuotoa, kokkareistakin.

Suosittelen nyt ihan ekaksi sitä ehkäisyä tutkimaan, jos vaikka johtuisi siitä.

Meillä ei ole ehkäisyä, kun olen raskaana ja vauvaa yritetty pidempään. Sitä ennen keskeytetty yhdyntä.

Ollaan kyllä pohdittu jos esim. sperma aiheuttaa vaivan, mutta kumin käyttö ei ole ehkäissyt tulehduksen tulemista.

Miten pitkään on jatkunut? Raskauden aikana ei ole kovin harvinaista tuollaiset tulehdukset. Pesetkö alapään saippualla? Käytätkö paljon pikkuhousunsuojia?

Miten pitkään on jatkunut? Raskauden aikana ei ole kovin harvinaista tuollaiset tulehdukset. Pesetkö alapään saippualla? Käytätkö paljon pikkuhousunsuojia?

Alkoi jo ennen ekan lapsen raskautta, eli muutama vuosi sitten. Vaivas raskausaikana ja samaten sen jälkeen. Oikeastaan jatkuvasti. Tätä nykyistä raskautta ennen hoidettiin kerran ja tämän raskauden alussa on hoidettu kerran.

En pese saippualla alapäätä vaan vedellä, en käytä koskaan pikkuhousunsuojia, nukun ilman pikkareita.... kaikki nämä tutut konstit on jo moneen kertaan koluttu, mitkä kaikki tietää jotka samasta vaivasta jatkuvasti kärsii :/

No ei ole miestä hoidettu kun ei lääkärit meinaa hoitaa minuakaan. Nauravat ulos jos alan puhua miehenkin hoitamisesta... ei kuulemma voi tarttua tälläset mieheen. Siksi nyt tässä kyselen hyvää gynekologia mille vois mennä ja joka asiasta ehkä vähän enempi ymmärtäisi... ??!

Ja ei ole ylipainoa mitä hoitaa, olen ihan normaalipainoinen.

Mä kävin aikoinani monta kertaa lääkärissä valittamassa alapään kutinaa, eikä syytä löytynyt. Lopulta hoksasin olevani tietylle wc-paperille allerginen. Eli keltainen wc- paperi sai siitä lähtien jäädä kauppaan. Joskus sitä oli eräässä työpaikassa ja oireet palasivat heti, joten piti ottaa omat paperit mukaan :)

Kun raskaana olet, niin kysele sieltä pääsyä neuvolalääkärille. En tiedä onko kaikissa neuvoloissa kokenut gyne, meillä on aina ollut noita, joilla on tuon kunnallisen paikan lisäksi myös yksityinen vastaanotto.

Niin, ei sulla mitäån ole, ne oireet håviää parin viikon sisällä kun annat sen asian olla. Been there done that.

No ei aina välttämättä näin! Minulla kierukka hoitona 14 v alkaneeseen endometrioosiin ja pahaan auralliseen migreenin. Ibs takia söin koko vuoden viime vuonna antibiootteja. Toisella kerralla kierukka halkesi ja osa ongittiin jostain juovasta, 3 kk myöhemmin se vaan irtosi pahan hiivan takia. Voin kertoa, että eka niin paha ettei sillä edes istunut. Lääkäri itse.

Yhteistyössä