Hyvä kirja

Ehdottomasti Diana Gabaldonin kirjat, joista ensimmäisen luin ihan hiljattain ja "Sudenkorento" loppui just pari tuntia sitten, "Matkantekijä" odottaa ja uusin ilmestynyt on "Syysrummut", joka sekin on kaverilta lainassa. Ja yötä myöten tulee luettua =)
Näissä kirjoissa on sitä jotain :flower:
Lars Sundin kirjat ovat myös mielenkiintoisia ja saa vähän miettiäkin ja hymyillä itsekseen, suosittelen.
Ja tietysti Nora Roberts, joka joskus pelastaa vajoamasta tylsyyteen, vaikka aika samlla kaavalla tietysti menee ne kirjat, mutta ehkä juuri siksi ja siitä huolimatta.
Sekä, pakko tunnustaa, Laila Hietamies/Hirvisaari, jäin koukkuun nuorimmaista odottaessani. Olen kyllä sitä mieltä, että häntä lukevat keski-ikäiset naiset, mutta ei auta ;)
Ja monet muut kirjat, joita on tullut luettua.
 
Monia hyviä oli jo mainittukin, Untinen-Auel on kyl huippu, siis maaemon lapsetko sen sarjan nimi nyt oli. Joku vuos sitten luin uusimman ( silloin ) ja must aiemmat oli parempia.
Sitten suosittelen Torey Hayden nimisen kirjailian kirjoja, rankkoja ovat mut myös hyviä.
Sit Margit Sandemon, Sandemo-sarja muistaakseni 47 kirjaa, tai kai ne on pokkareita kun ovat pehmeäkantisia. Tähän hurahdin kans ihan täysillä.<br><br>
 
Gitanjali
Mä olin vielä ennen lasten syntymää tosi kova lukemaan ihan kaikkea...mutta nyt en enää osaa oikein keskittyä..
Nuoruuden kirjasuosikki oli Hessen "Arosusi"..nykyään luen alaani liittyen pääasiassa intialaisten kirjailijoiden kirjoja esim. Arundhati Royn "Joutavuuksien jumala" oli ihan näppärä. Paras varmaan lukemistani vois olla Salman Rushdien "Keskiyön lapset" - se oli pitkä ja polveileva, mystinen ja hauskan kammottava. Pitäis lukea koko ajan , mutta väsymys iltasella on kova....ja jos päivällä yrittää, niin johan joku on keskeyttämässä. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2006 klo 12:31 tässäpä kirjoitti:
Tekijää en enää muista, mutta kirjojen nimet olivat "Vain aurinko muistaa" ja "Kun kotka kutsuu".Ihania kirjoja!
Kirjoittaja on Linda Lay Shuler. Ihania kirjoja. Voin suositella sulle myös Sue Harrisonin teoksia! Kokonainen sarja kiehtovaa ja jännittävää kerrontaa alkuperäiskansojen elämästä.

Kaikki, jotka olette tykänneet Da Vinci koodista, niin lukekaapas Catherine Neville: Musta Kuningatar!
 
Mä rakastan kirjoja. laidasta laitaan,fiiliksen mukaan.

Viimeksi muhun teki vaikutuksen anna Gavaldan: Kimpassa. Hurmaava kirja, vei mut mennessään.
Uusin Potteri on ollut kesken vaikka kuinka kauan aikaa, en vaan saa luettua sitä loppuun, vaikka oon niistä tykiänytkin lapsenmielisyytensä takia!

Joo ja se Syysrummut munkin pitäisi lukea. Se sopisi hyvin kesäluettavaksi! Mä olen ne muutkin osat lukenut aina kesällä

;)
 
ritulii
Romanttisista olen lukenut viimeaikoina paljon irlantilaisten kirjoittamia. Marianne Keys, Cathy Kelly ja Maeve Binchy (suunniinneen noin noi nimet). Ja jännereistä löysin Donna Leonin ja sen venetsialaisen konstaapeli sarjan.... Niitä hamstraan nyt kirjastosta =)
 
Harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 00:17 kata kirjoitti:
Kirjoittaja on Linda Lay Shuler. Ihania kirjoja. Voin suositella sulle myös Sue Harrisonin teoksia! Kokonainen sarja kiehtovaa ja jännittävää kerrontaa alkuperäiskansojen elämästä.

Kaikki, jotka olette tykänneet Da Vinci koodista, niin lukekaapas Catherine Neville: Musta Kuningatar!
Tää on varmasti erikoisen kuulonen kysymys ( :D ), mutta tykkäätkö kata inkkareista?
 
Harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:50 Harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 00:17 kata kirjoitti:
Kirjoittaja on Linda Lay Shuler. Ihania kirjoja. Voin suositella sulle myös Sue Harrisonin teoksia! Kokonainen sarja kiehtovaa ja jännittävää kerrontaa alkuperäiskansojen elämästä.

Kaikki, jotka olette tykänneet Da Vinci koodista, niin lukekaapas Catherine Neville: Musta Kuningatar!
Tää on varmasti erikoisen kuulonen kysymys ( :D ), mutta tykkäätkö kata inkkareista?
Pitää jatkaa: Ja Joutavuuksien jumalasta?
 
Miksi kukaan ei ole vielä maininnut minun lempikirjailijaa, John Irvingiä?!
Eihän häntä sovi sivuttaa!

Kaikki isäni hotellit
Ystäväni Owen Meany
Garpin maailma
jne

Minulla on juuri menossa hänen uusin tuotos, "Kunnes löydän sinut" ja hyvältä vaikuttaa ainakin alku (harmittaa, kun ei enää voi ihan täysin uppoutua kirjaan, kun aina on näitä ruoka-aikoja ja vaipanvaihtoja...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:52 Harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:50 Harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 00:17 kata kirjoitti:
Kirjoittaja on Linda Lay Shuler. Ihania kirjoja. Voin suositella sulle myös Sue Harrisonin teoksia! Kokonainen sarja kiehtovaa ja jännittävää kerrontaa alkuperäiskansojen elämästä.

Kaikki, jotka olette tykänneet Da Vinci koodista, niin lukekaapas Catherine Neville: Musta Kuningatar!
Tää on varmasti erikoisen kuulonen kysymys ( :D ), mutta tykkäätkö kata inkkareista?
Pitää jatkaa: Ja Joutavuuksien jumalasta?
Tykkääpä hyvinkin. Ei kai joku tuttu kysele? Joutavuuksien jumalia löytyy kaksin kappalein kirjahyllystä. Samoin kaikki Gabaldonit, muutama Atwood, Mankelia yms.
 
Harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 19:16 Kata kirjoitti:
Tykkääpä hyvinkin. Ei kai joku tuttu kysele? Joutavuuksien jumalia löytyy kaksin kappalein kirjahyllystä. Samoin kaikki Gabaldonit, muutama Atwood, Mankelia yms.

No entä Onnista tai Fannista? :D
 
mie
Dekkarifanina tykkää Leena Lehtolaisen kirjoista ja vanha kunnon Agatha Christie kolahtaa myös. TSH oli huippu samoin kuin Marion Zimmerman Bradley. Romantikkona Robert James Wallerin Hiljaiset sillat oli aivan ihana.
 
- Leena Lehtolainen
- Eve Hietamies
- Jennifer Weiner ("Pieniä maanjäristyksiä" niminen kirja kertoo ystävättäristä ja vauvoista esimerkiksi, tosi hyvä!! "Hyvä sängyssä" ja "Lainakengissä" taitaa olla myös hänen teoksia, aivan yhtä hyviä...)
- Nicholas Sparks
- Cathy Kelly

Siinä minun suosikkini joita jaksan lukea uudestaan ja uudestaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 19:48 maria-j kirjoitti:
Ehdottomasti paras lukemani kirjasarja on Diana Gabaldon kirjat "sudenkorento", "matkantekijä" ja "muukalainen".Lisäosia kuumeisesti odotan.Näissä kirjoissa on kaikkea.Onko muita jotka ovat nämä lukeneet?
Gabaldon on aivan ihana :heart: . Neljännen luin viimeksi, kun luin. Sillä naisella on taito kirjoittaa. Kolme ensimmäistä löytyvät omasta kirjahyllystä omina, neljännen sain pikalainaan kaverin avustuksella kirjastosta. Pitäisi hommata omaksi
 
Pérez-Reverte, Arturo: Flaamilainen taulu

Kahteen aikakauteen yllätyksellisesti ja tiiviisti sidottu dekkari.

Lisäksi tykkään Elizabeth Georgen koko tuotannosta, dekkarit kannattaa lukea ilmestymisjärjestyksessä.
 
Hei,

kannattaa lukea Sophie Kinsellan Himoshoppaajan salaiset unelmat! Tulee tosi hyvälle tuulelle, kun sankaritar ei ota itseään niin vakavasti! Huumori on mehukasta ja muutenkin kivaa luettavaa. Sarjassa on useampi kirja, tosin rupeaa vähän toistamaan itseään, ekat on parhaita.

 
Metsäpeikko
Muutamia mun suosikkeja:

* Tuija LEhtinen, aikuisten romaanit
* jo mainittu Laila Hietamies/Hirvisaari, SOnja- sarja oli hyvä, samoin Lappeenranta(Lehmusten kaupunki)sarja
* Potterit, uskomatonta sanojen käyttöä, rikasta kielta vaikka en niin muuten sen tyylin kirjoista pidä
* Lisa Marklund, Leena LEhtolainen hyviä dekkareita
* kesälukemisena Anni Polva ja Hilja Valtonen, Enni Mustonen. Polvalta en tarkoita nyt TIina kirjoja vaan hän on myös kirjoittanut aikuisten kirjoja

Hmm taas huomaan suosivani naiskirjailijoita
 

Yhteistyössä