Hyvä kasvovoide? Ja millä tuotteilla kannattaisi muutenkin hoitaa?

Minulla on todella pintakuiva iho. Mutta kai myös rasvainen, koska finnejä tulee. Tai enemmänkin mustapäitä.

Jos en rasvaa ihoa niin iho halkeilee niin että tulee kissan raapaisun näköisiä haavoja, myös kasvoihin. Pesen kasvot ainakin kerran päivässä kuivalle iholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä. Käytän kasvovettä ja kuorintavoidetta. Olen myös kokeillut olla käyttämättä mitään.

Tuntuu ettei mikään rasva saa kasvoja tuntumaan "hyviltä". Aina kiristää jne. Olen kokeillut varmaan kaikki marketeista saatavat kasvovoiteet. Myös perusvoiteet. Apteekin rasvoista olen kokeillut Decubalin, Apo Basen ja Aqualan L:n. Apo Base Oily cream pitää kuivuuden poissa, mutta toisaalta on myös tosi rasvaista ja aiheuttaa sitten niitä finnejä.

Mitähän tässä osaisi tehdä kun iho on kuiva mutta silti tulee finnejä. Ja nekin yleensä kuivuvat sellasiksi "haavoiksi", ärsyttävää. Ikääkin on jo sen verran ettei mistään teini-iän hormoneista pitäis olla kyse.
 
"vieras"
Minulla myös pintakuiva iho. Minulla auttaa rasvat joissa on hyaluroni-happoa. Finneihin on auttanut Freemanin ananas entsyymikuorinta. Noin kerran viikossa teen myös aspiriini kuorinnan ( http://sensaisti.blogspot.fi/2011/12/616aspiriinikuorinta.html ) se kuivattaa finnit tosi nopeasti pois. Öisin laitan iholle arganöljyä. Näillä konsteilla mulla pysyy finnittömänä ja kosteutettuna :)
 
"vieras"
Mulla on samantyyppinen iho ja olen löytänyt avun ainakin apteekeissa myytävästä Avene -sarjasta. Käytän nykyään vain tämän sarjan tuotteita. Ovat hyvä valinta myös herkälle iholle. Niillä apteekin perusvoiteilla saa ihonsa vain kamalampaan kuntoon, eli unohda ainakin ne.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28064004]Mulla on samantyyppinen iho ja olen löytänyt avun ainakin apteekeissa myytävästä Avene -sarjasta. Käytän nykyään vain tämän sarjan tuotteita. Ovat hyvä valinta myös herkälle iholle. Niillä apteekin perusvoiteilla saa ihonsa vain kamalampaan kuntoon, eli unohda ainakin ne.[/QUOTE]

Tähän lisäisin vielä,, että kannattaa käydä ensin kosmetologilla ihon puhdistuksessa. Kun iho saadaan kuntoon, se ottaa paremmin vastaan kaikkia hoitavia rasvoja. Vältä rasvoja, joissa on parabeenia ja mineraaliöljyä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28063991]Minulla myös pintakuiva iho. Minulla auttaa rasvat joissa on hyaluroni-happoa. Finneihin on auttanut Freemanin ananas entsyymikuorinta. Noin kerran viikossa teen myös aspiriini kuorinnan ( . S E N S A I S T I .: .616.ASPIRIINIKUORINTA. ) se kuivattaa finnit tosi nopeasti pois. Öisin laitan iholle arganöljyä. Näillä konsteilla mulla pysyy finnittömänä ja kosteutettuna :)[/QUOTE]

Vielä piti laittaa, että niinä iltoina, kun teen ton luorinnan laitan yövoiteeksi tämän: Sensitive Touch Rauhoittava Kosteusnaamio | Lumene
En siis pese pois vaan jätän yöksi. Imeytyy kyllä nopeasti, joten ei jää tyynyyn ja aamullan iho on ihana :)
 
Pintakuiva
Mulla toimii Cliniquen tuotteet. Ja kuorinta nimenomaan jollakin entsymaattisella, äläkä "hinkkaa" pyyhkeellä. Mullakaan nuo apteekin rasvat ei tee kuin kelmun ihon päälle, tuntuu ettei niistä ole mitään apua.
 

Yhteistyössä