V
vierailija
Vieras
No ei se varmaan kahdestaan niin harmittais
Tai no riippuu kumman luo voittokahvit ois jo varattu, pannukuumana ja ketään ei tuu
Joo, mä oon kokeillu tota kevyellä asenteella pelaamista mut ei onnistu 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko sinulla minkälaista mt-ongelmaa?Joskus helpompia päiviä ja joskus todella vaikeita. Minulla myös.![]()
Olisi hyvä, jos olisi joku kaveri tai vaikka naapuri tai joku muu, jota näkisi silloin tällöin.Joskus helpompia päiviä ja joskus todella vaikeita. Minulla myös.![]()
Joo, se ois kivaaOlisi hyvä, jos olisi joku kaveri tai vaikka naapuri tai joku muu, jota näkisi silloin tällöin.![]()
Kerran viikossakin riittäisi. Sellainen saa tsemppaamaan.
![]()
En tiedä onko minulla. Luulen, ettei ole enää. Minulla oli pitkään paha väsymys ja luulen, että se vaikutti myös henkiseen puoleen.Onko sinulla minkälaista mt-ongelmaa?
Kyllä väsymys vaikuttaa kaikkeen elämässä, myös mielialaan ja varmasti paljon, toivottavasti nyt menee paremminEn tiedä onko minulla. Luulen, ettei ole enää. Minulla oli pitkään paha väsymys ja luulen, että se vaikutti myös henkiseen puoleen.![]()
Voit kertoa kyllä, jos nähdään.Joo, se ois kivaaMulla on kivoja naapureita kyllä mutta ei ne mun tilanteesta tiedä ja haluaisin mieluummin kertoa jollekkin jolla olisi omakohtaisia kokemuksia.
Olen syömishäiriöisiä tavannut, hirveä sairausOn minulla sitten myös ollut syömishäiriö, mutta se on parantunut. Ensin parantui fyysinen ja vähitellen myös henkinen puoli.
Minusta tuntuu, että noin viime keväästä, ehkä toukokuun alusta lähtien minulla ei ole enää ollut samaa väsymystä, joka minulla oli oikeastaan koko aikuisiän.Kyllä väsymys vaikuttaa kaikkeen elämässä, myös mielialaan ja varmasti paljon, toivottavasti nyt menee paremmin![]()
Olen utelias ja kysyn missäpäin maailmankaikkeutta vaikutat?Voit kertoa kyllä, jos nähdään.![]()
Niin on. Minulla oli lukiossa 18-vuotiaana kaveri, joka oli saanut osteoporoosilääkkeet pitkään jatkuneen anoreksian takia.Olen syömishäiriöisiä tavannut, hirveä sairaus![]()
Yhdessä pienessä kylässä.Olen utelias ja kysyn missäpäin maailmankaikkeutta vaikutat?
Teitkö mitään elämäntapa muutoksia niihin aikoihin tai tapahtuiko elämässäsi jotain muuta merkittävää?Minusta tuntuu, että noin viime keväästä, ehkä toukokuun alusta lähtien minulla ei ole enää ollut samaa väsymystä, joka minulla oli oikeastaan koko aikuisiän.![]()
Italian rannikolla...Yhdessä pienessä kylässä.![]()
Hmm, tavallaan ihan tutun kuulosta tuo itse oivaltaminen. Mutta hienoa että oot nyt anteeksiantavampi itseäsi kohtaanOlen oppinut vuosien aikana, että omassa luonteessa on myös paljon korjattavaa. Olen saattanut olla liian kriittinen ja tuomitseva itseäni kohtaan monista pienistäkin asioista. Tällainen vaikuttaa todella paljon.
Tein varmaan parin vuoden ajan.Teitkö mitään elämäntapa muutoksia niihin aikoihin tai tapahtuiko elämässäsi jotain muuta merkittävää?
Kuulostaa hyvältä! Kaikesta voi luopua muttei salmiakista!Tein varmaan parin vuoden ajan.Se ei käynyt ihan tuosta noin vaan. Lyhyesti sanottuna tein muutoksia ruokavalioon (söin hieman enemmän lihaa, vaihdoin höttöleivät tummaan leipään, jätin karkit pois, valkoisen sokerin teestä...), sitten aloin ottaa menkkuleiden aikaan kipulääkkeitä (huomasin jossain vaiheessa, että lääkkeillä oli niiden aikaan monia hyviä vaikutuksia. En uskaltanut ottaa aiemmin lääkkeitä, mm. koska ne väsyttivät entisestään.) Sitten yksi iso apu oli yhdet apteekin vitamiinipillerit, joissa oli 17 eri vitamiinia. Söin joka päivä yhden yli puolen vuoden tai jopa vuoden ajan. Nämä kolme taisivat olla keskeisimmät tekijät.
![]()
Minulla on ollut kehittämistä itsetunnossa. Varmasti vieläkin, mutta olen mennyt oikeaan suuntaan.Hmm, tavallaan ihan tutun kuulosta tuo itse oivaltaminen. Mutta hienoa että oot nyt anteeksiantavampi itseäsi kohtaan![]()
Varmaan suurin oli oman sairauden hyväksyminen, mihinkään suuntaan ei voinut edetä ennen kuin sen hyväksyin, sitten oli tietysti toksiivisten ihmisten jättäminen elämän ulkopuolelle tai ainakin vähensin suuresti yhteydenpitoa, sitten opin hyväksymään asiat joihin en voi itse vaikuttaa esim. laitoin kelahakemukset ja yleensä stressasin sen jälkeen älyttömästi, nyt ajattelen että olen osani tehnyt ja nyt tämä asia on muiden käsissä. Nämä oli suurimpia, ehkä terveelle normaaleja asioita mutta minut lamaannuttavia.Minulla on ollut kehittämistä itsetunnossa. Varmasti vieläkin, mutta olen mennyt oikeaan suuntaan.
Millaisia asioita sinä olet oivaltanut?![]()
NiinKuulostaa hyvältä! Kaikesta voi luopua muttei salmiakista!Tuohan on kyllä jo ihan elämäntapa remontti, tippuiko painokin?
Nuo on tärkeitä muutoksia. Jos et olisi tehnyt niitä, et olisi tuossa tilanteessa missä nyt olet.Varmaan suurin oli oman sairauden hyväksyminen, mihinkään suuntaan ei voinut edetä ennen kuin sen hyväksyin, sitten oli tietysti toksiivisten ihmisten jättäminen elämän ulkopuolelle tai ainakin vähensin suuresti yhteydenpitoa, sitten opin hyväksymään asiat joihin en voi itse vaikuttaa esim. laitoin kelahakemukset ja yleensä stressasin sen jälkeen älyttömästi, nyt ajattelen että olen osani tehnyt ja nyt tämä asia on muiden käsissä. Nämä oli suurimpia, ehkä terveelle normaaleja asioita mutta minut lamaannuttavia.
2015, eli kymmenen vuotta siihen meni, se oli tuskien taival, oli tuskaa olla työkyvytön mutta valehdella itselleen että on.Nuo on tärkeitä muutoksia. Jos et olisi tehnyt niitä, et olisi tuossa tilanteessa missä nyt olet.
Milloin opit hyväksymään sairauden?![]()