Hyvää yötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei se varmaan kahdestaan niin harmittais :) Tai no riippuu kumman luo voittokahvit ois jo varattu, pannukuumana ja ketään ei tuu :geek: Joo, mä oon kokeillu tota kevyellä asenteella pelaamista mut ei onnistu :(

Joskus helpompia päiviä ja joskus todella vaikeita. Minulla myös. :oops:
Olisi hyvä, jos olisi joku kaveri tai vaikka naapuri tai joku muu, jota näkisi silloin tällöin.
clip_image001.png
:love: Kerran viikossakin riittäisi. Sellainen saa tsemppaamaan. :rolleyes:

Olen oppinut vuosien aikana, että omassa luonteessa on myös paljon korjattavaa. Olen saattanut olla liian kriittinen ja tuomitseva itseäni kohtaan monista pienistäkin asioista. Tällainen vaikuttaa todella paljon.

Teitkö mitään elämäntapa muutoksia niihin aikoihin tai tapahtuiko elämässäsi jotain muuta merkittävää?
Tein varmaan parin vuoden ajan. :love: Se ei käynyt ihan tuosta noin vaan. Lyhyesti sanottuna tein muutoksia ruokavalioon (söin hieman enemmän lihaa, vaihdoin höttöleivät tummaan leipään, jätin karkit pois, valkoisen sokerin teestä...), sitten aloin ottaa menkkuleiden aikaan kipulääkkeitä (huomasin jossain vaiheessa, että lääkkeillä oli niiden aikaan monia hyviä vaikutuksia. En uskaltanut ottaa aiemmin lääkkeitä, mm. koska ne väsyttivät entisestään.) Sitten yksi iso apu oli yhdet apteekin vitamiinipillerit, joissa oli 17 eri vitamiinia. Söin joka päivä yhden yli puolen vuoden tai jopa vuoden ajan. Nämä kolme taisivat olla keskeisimmät tekijät. :)

Tein varmaan parin vuoden ajan. :love: Se ei käynyt ihan tuosta noin vaan. Lyhyesti sanottuna tein muutoksia ruokavalioon (söin hieman enemmän lihaa, vaihdoin höttöleivät tummaan leipään, jätin karkit pois, valkoisen sokerin teestä...), sitten aloin ottaa menkkuleiden aikaan kipulääkkeitä (huomasin jossain vaiheessa, että lääkkeillä oli niiden aikaan monia hyviä vaikutuksia. En uskaltanut ottaa aiemmin lääkkeitä, mm. koska ne väsyttivät entisestään.) Sitten yksi iso apu oli yhdet apteekin vitamiinipillerit, joissa oli 17 eri vitamiinia. Söin joka päivä yhden yli puolen vuoden tai jopa vuoden ajan. Nämä kolme taisivat olla keskeisimmät tekijät. :)
Kuulostaa hyvältä! Kaikesta voi luopua muttei salmiakista! :giggle: Tuohan on kyllä jo ihan elämäntapa remontti, tippuiko painokin?

Minulla on ollut kehittämistä itsetunnossa. Varmasti vieläkin, mutta olen mennyt oikeaan suuntaan. :oops:
Millaisia asioita sinä olet oivaltanut? :whistle:
Varmaan suurin oli oman sairauden hyväksyminen, mihinkään suuntaan ei voinut edetä ennen kuin sen hyväksyin, sitten oli tietysti toksiivisten ihmisten jättäminen elämän ulkopuolelle tai ainakin vähensin suuresti yhteydenpitoa, sitten opin hyväksymään asiat joihin en voi itse vaikuttaa esim. laitoin kelahakemukset ja yleensä stressasin sen jälkeen älyttömästi, nyt ajattelen että olen osani tehnyt ja nyt tämä asia on muiden käsissä. Nämä oli suurimpia, ehkä terveelle normaaleja asioita mutta minut lamaannuttavia.

Kuulostaa hyvältä! Kaikesta voi luopua muttei salmiakista! :giggle: Tuohan on kyllä jo ihan elämäntapa remontti, tippuiko painokin?
Niin :LOL: En ole luopunut lakujäätelöstä. Se maistuu melkein samalta kuin salmiakki. Ai niin, minulla ei ole tapana tehdä uuden vuoden lupauksia, mutta tänä vuonna tein. Lupasin, etten syö yhtään karkkia koko vuonna. :D Nyt olen ollut jo kuukauden ilman.
Paino ei tippunut. Se pysyi ennallaan tai nousi vähän. (En tiedä tarkkaan, koska minulla ei ole vaakaa.) Luulen, että painoin välillä monta kiloa vähemmän, koska minulla oli huono ruokahalu ja ruoanhaju aiheutti usein oksennusrefleksin. Samoin pyykinpesuaine. Onneksi ei ole tuotakaan enää. :LOL:

Varmaan suurin oli oman sairauden hyväksyminen, mihinkään suuntaan ei voinut edetä ennen kuin sen hyväksyin, sitten oli tietysti toksiivisten ihmisten jättäminen elämän ulkopuolelle tai ainakin vähensin suuresti yhteydenpitoa, sitten opin hyväksymään asiat joihin en voi itse vaikuttaa esim. laitoin kelahakemukset ja yleensä stressasin sen jälkeen älyttömästi, nyt ajattelen että olen osani tehnyt ja nyt tämä asia on muiden käsissä. Nämä oli suurimpia, ehkä terveelle normaaleja asioita mutta minut lamaannuttavia.
Nuo on tärkeitä muutoksia. Jos et olisi tehnyt niitä, et olisi tuossa tilanteessa missä nyt olet. :)
Milloin opit hyväksymään sairauden? :oops:

En kirjoittanut ihmissuhteista aiemmassa viestissä, koska en muistanut sitä ollenkaan. Luovuin myös joistakin ihmissuhteista, koska ne eivät olleet reiluja. Ja se kannatti.

Uusimmat

Yhteistyössä