Hyvää joulumieltä !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22531981]joulu on kulutusjuhla =( voisi miettiä joulunsanomaa , ilman niitä lahjapakettivuoria[/QUOTE]

ei tarvii olla pakettivuoria. tiesitkö, että onlapsi ajotka ei sa sitä YHTÄKÄÄN pakettia. kai nyt jokainne kuitenkin sen yhden paketin ansoaitsee, ei sen tarvii olla kallis, vaikka kyniö+vihko ja vähän karkkia. sillä sa jo lapselle joulumieleen. ja myös lapset osaavat nauttia HYVÄSTÄ ruuasta

[QUOTE="vieras";22531981]joulu on kulutusjuhla =( voisi miettiä joulunsanomaa , ilman niitä lahjapakettivuoria[/QUOTE]

kuka on täällä kerjäämässä?
Mitä kerjäämistä se on jos haluan että ihmiset ajattelevat että KAIKILLA ei ole OIKEASTi varaa edes jouluruokaan, tai Lapsiraukka ei saa edes sitä yhtä pienenpinetä pakettia, vaikka niitä villasukia jotke lämmittäisivät mukavasti pikkuisia jalkoja

Mitä kerjäämistä se on jos haluan että ihmiset ajattelevat että KAIKILLA ei ole OIKEASTi varaa edes jouluruokaan, tai Lapsiraukka ei saa edes sitä yhtä pienenpinetä pakettia, vaikka niitä villasukia jotke lämmittäisivät mukavasti pikkuisia jalkoja

Taitaa olla että nykypäivän köyhyys on ennemminkin yli varojensa elämistä, kun sellaista absoluuttista köyhyyttä ettei olisi villasukkia tai edes sitä yhtä pakettia. Täällä palstallahan vasta oli ketju missä joku moitiskeli joulupuu- keräyksestä saamaansa pakettia missä oli lapselle tosiaan ollut villasukat ja karkkipussi. He olivat omien sanojensa mukaan "onneksi" saaneet lapselle noin 20 muuta pakettia sukulaisilta, niin tämä huono ja ilmainen lahja ei haitannut.

Meillä ollaan ihan normaalituloisia enkä silti hanki tai saa keneltäkään lapsilleni edes yhteensä sitä 20 pakettia. Ja minusta joulu ei ole mitenkään köyhä jos ei saa KAIKKEA mitä keksii haluta.

Mulla on oikeasti todella tiukkaa ilman et elän yli varojeni. Joulu ruuat saa kyllä jäädä ostaatta ja lahjat olis kiva hankkia. Jos saataisiin sellainen paketti tai lahjakortti hyppisin riemusta.
Mun joulutoive olis että pystyisin järjestämään lapsille kivan joulun ilman että talousromahtaa.
Sairaala laskut ja lääkkeet on romuttanu talouden.

Jos kerjäämisellä tarkoitetaan tuota Hyvän kiertoketjua, niin haluan voimakkaasti protestoida.
Mielestäni se on LAHJA ja arvokas tilaisuus meille, joilla tänä vuonna on mahdollisesti jotain eteenpäinannettavaa. (Kukaanhan meistä ei varmasti voi tietää, mikä tilanne on vuoden päästä) Arvostan kovasti niitä, jotka sallivat muiden antaa.

Mä kyllä uskallan epäillä tuota, että jotkut joutuvat olemaan syömättä jouluna tai syövät pelkkää makaroonia. Tosiasia kun on, että jouluruokien raaka-aineet on niitä kaikista edullisimpia. Ja usein vielä joulun alla tarjouksessa. Jos tosiaan nälässä joutuu joulun olemaan, kannattaa käydä hyvissä ajoin vähintäänkin diakonissan luona, koska silloin luultavasti joutuu olemaan nälässä myös monena muunakin päivänä ja kyse on paljon suuremmasta ongelmasta kuin jouluruuista.

Mitä tulee sitten noihin joululahjoihin, niin sekin taitaa olla - Suomessa siis - kuitenkin melko harvinaista, että lapsi ei saisi yhtään ainoaa joululahjaa keneltäkään. Myöskään noissa keräyksissä ei mitenkään tarkisteta sitä, saako lahjoituslahjan sellainen lapsi, jolle myös sukulaiset ostavat lahjoja. Keräysten tarkoitus ei kuitenkaan edes taida olla tuo "ainoan lahjan" antaminen vaan auttaa vähävaraisia perheitä riippumatta siitä, saavatko lapset lahjoja muiltakin vai eivät. Mitä olen vuosien varrella lahjoituksia tehnyt, olen myös aina tiennyt, että antamani lahja ei ole lapsen ainoa. Eikä tarvitse ollakaan, koska sellaisen asian varmistaminen ei nyt yksinkertaisesti vaan ole mahdollista.

Tuon kortin tarkoitus on auttaa vähävaraisia jouluna, ettei tarvitsisi ihan jokaista senttiä laskea ruokaostoksilla ja voi ostaa hiukan extraakin, laittaa vaikka parikymppiä puhtaasti perheen herkkuihin (limuun, karkkiin, suklaaseen, pasteijoihin yms.). Kerran vuodessa saa pöydän koreaksi ilman stressiä ja senttien laskemista, on monelle vanhemmalle se suurin lahja, mitä voi saada.

[QUOTE="mä";22533862]Tuon kortin tarkoitus on auttaa vähävaraisia jouluna, ettei tarvitsisi ihan jokaista senttiä laskea ruokaostoksilla ja voi ostaa hiukan extraakin, laittaa vaikka parikymppiä puhtaasti perheen herkkuihin (limuun, karkkiin, suklaaseen, pasteijoihin yms.). Kerran vuodessa saa pöydän koreaksi ilman stressiä ja senttien laskemista, on monelle vanhemmalle se suurin lahja, mitä voi saada.[/QUOTE]
Juuri näin :flower:

Kyllä annan varmasti muutamankin paketin lahjoituksena, mutta tänä vuonna vien ne joulupuu keräykseen. Menee ne sitten oikeille tarvitsijoille tai ei, niin saan ne ilman kuluja lähetttyä. Viime vuonna tämän palstan kautta lähetin parit paketit, eikä tullut edes tietoa, oliko paketit saapuneet perille.
Hyvää joulua minun puolesta kaikille ja toivon jokaisen saavan mukavan joulun ja jokaisen lapsen saavan edes yhden paketin ilokseen.

[QUOTE="Yks vaan";22533639]Mulla on oikeasti todella tiukkaa ilman et elän yli varojeni. Joulu ruuat saa kyllä jäädä ostaatta ja lahjat olis kiva hankkia. Jos saataisiin sellainen paketti tai lahjakortti hyppisin riemusta.
Mun joulutoive olis että pystyisin järjestämään lapsille kivan joulun ilman että talousromahtaa.
Sairaala laskut ja lääkkeet on romuttanu talouden.[/QUOTE]

Vieläkö "yks vaan" on täällä?

Yhteistyössä