Hyvä, suomalaislasten kurittomuus noteerataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy tähän lisätä, että maahanmuuttajien lapset ovat Suomessa vähintään yhtä pihalla, koska täällä maahanmuuttajat eivät uskalla noudattaa perinteisiä, kulttuuriinsa kuuluvia kasvatuskeinoja.

Ja siis lastenhan pitääkin olla ehdottomasti joko robotteja, joilta on kielletty osa lapsuudesta...tai toista ääripäätä: töniviä toisia häiriköiviä kakaroita. Elämähän on niin mustavalkoista, eikö?

Kyllä lapsen pitää kuitenkin saada olla lapsi ja se tarkoittaa sitä että lapsen tulee saada leikkiä, liikkua ja touhua. Mun mielestä ei ole ihan ok lapsi, jos jaksaa jonottaa yhtä pitkään ja kauan kuin aikuinen jossain pitkässä jonossa. Mieluummin otan kyllä nuo kaksi toimeliasta tenavaa kuin kaksi flegmaattista perässävedettävää.

Työssäni olen oppinut että varsinkin Turkissa pojat ovat perheen pikkuprinssejä ja he saavat ihan kaiken mitä haluavat. Täällä Suomessa se ei kuitenkaan ole mahdollista ja turkkilaiset vanhemmat voivat olla aika vaikean kasvatustehtävän edessä ja lapsi kohdata vaikeuksia heti päiväkodissa, kun ei olekaan siellä maailman napa.

Rajat ja rakkaus ja kärsivällisyys on kaiken A ja O lasten kasvatuksessa.

Kyllä lapsen pitää kuitenkin saada olla lapsi ja se tarkoittaa sitä että lapsen tulee saada leikkiä, liikkua ja touhua. Mun mielestä ei ole ihan ok lapsi, jos jaksaa jonottaa yhtä pitkään ja kauan kuin aikuinen jossain pitkässä jonossa. Mieluummin otan kyllä nuo kaksi toimeliasta tenavaa kuin kaksi flegmaattista perässävedettävää.

Työssäni olen oppinut että varsinkin Turkissa pojat ovat perheen pikkuprinssejä ja he saavat ihan kaiken mitä haluavat. Täällä Suomessa se ei kuitenkaan ole mahdollista ja turkkilaiset vanhemmat voivat olla aika vaikean kasvatustehtävän edessä ja lapsi kohdata vaikeuksia heti päiväkodissa, kun ei olekaan siellä maailman napa.

Rajat ja rakkaus ja kärsivällisyys on kaiken A ja O lasten kasvatuksessa.

Lasten tulisi kuitenkin oppia, että "itsensä toteuttamisella" on aikansa ja paikkansa! Luonnollisesti lasten pitää saada olla touhukkaita ja äänekkäitäkin. Mutta kun tulee EI, sen olisi merkittävä lapselle jotakin. Olen samaa mieltä siitä, että ei Etelä-Eurooppa tai maahanmuuttajat ole yhtenäinen ryhmä. Puhuin niiden maiden kansalaisista, jotka omassa maassaan ovat tunnetusti hyviä rajojen asettajia, mutta Suomessa menevät mukaan ylivapaaseen kasvattamistyyliin.

Jos ollaan yleisillä paikoilla, jossa hälinästä on häiriötä, silloin lasten pitäisi osata käyttäytyä.

[QUOTE="a p";29425052]Lasten tulisi kuitenkin oppia, että "itsensä toteuttamisella" on aikansa ja paikkansa! Luonnollisesti lasten pitää saada olla touhukkaita ja äänekkäitäkin. Mutta kun tulee EI, sen olisi merkittävä lapselle jotakin. Olen samaa mieltä siitä, että ei Etelä-Eurooppa tai maahanmuuttajat ole yhtenäinen ryhmä. Puhuin niiden maiden kansalaisista, jotka omassa maassaan ovat tunnetusti hyviä rajojen asettajia, mutta Suomessa menevät mukaan ylivapaaseen kasvattamistyyliin.

Jos ollaan yleisillä paikoilla, jossa hälinästä on häiriötä, silloin lasten pitäisi osata käyttäytyä.[/QUOTE]

Ei edes suomalaiset vanhemmat ole yhtenäinen ryhmä.

Keskusteluissa usein puhutaan siitä, kuinka joissain maissa yli kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat tavallisia ja lapsilla on ehkä yksi hoitaja. Ei onnistu mitenkään täällä Suomessa. Sanoisin, että kaikki kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat jo aika toivottomia. Lapset käyttäytyvät sillä tavalla, että vanhemmat eivät varmasti uskoisi jos näkisivät. Suoraan sanottuna tulee mieleen muut lajit kuin ihmiset.

[QUOTE="a p";29425134]Keskusteluissa usein puhutaan siitä, kuinka joissain maissa yli kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat tavallisia ja lapsilla on ehkä yksi hoitaja. Ei onnistu mitenkään täällä Suomessa. Sanoisin, että kaikki kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat jo aika toivottomia. Lapset käyttäytyvät sillä tavalla, että vanhemmat eivät varmasti uskoisi jos näkisivät. Suoraan sanottuna tulee mieleen muut lajit kuin ihmiset.[/QUOTE]

Arveletko yli 20 lapsen ryhmän ja yhden aikuisen olevan hyväksi lapselle.

[QUOTE="a p";29425134]Keskusteluissa usein puhutaan siitä, kuinka joissain maissa yli kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat tavallisia ja lapsilla on ehkä yksi hoitaja. Ei onnistu mitenkään täällä Suomessa. Sanoisin, että kaikki kahdenkymmenen lapsen ryhmät ovat jo aika toivottomia. Lapset käyttäytyvät sillä tavalla, että vanhemmat eivät varmasti uskoisi jos näkisivät. Suoraan sanottuna tulee mieleen muut lajit kuin ihmiset.[/QUOTE]

Onko sulla omia lapsia ja pitkäkin kokemus suomalaisten lasten ja lapsiperheiden kanssa työskentelystä? Onko sulla minkäänlaista koulutusta lastenkasvatukseen liittyen?

Kun mä en vaan voi allekirjoittaa sellaista että muka suurin osa suomalaislapsista olisi jotenkin huonokäytöksisiä. Ja 5 vuotiaat jotka istuu 2 h hissukseen paikallaan ravintolassa kun aikuiset seurustelee keskenään, on mun nähdäkseni piesty aikoinaan hiljaisiksi, tai sitten niillä on joku vakava kehitysvamma. Kyllä pienestäkin lapsesta pelottelemalla seinäruusun saa, eipä siinä mitään..

Omat lapset on hyväkäytöksisiä, mutta ei ne jaksa 2 tuntia seistä pönöttää jonottaa ilta kympiltä kirkon pihalla, enkä moista niiltä koskaan vaatiskaan. Työelämässä lapset on toki riehakkaita, koska isossa lapsiryhmässä innostus yms tarttuu. Harvassa kuitenkaan on ne lapset joilla on oikeasti vakavia käytöshäiriöitä, ryhmän rauhallisuus ym on pitkälti kiinni hoitajan/open ryhmänhallintataidoista ja päivän ohjelman järkevästä suunnittelusta. Kaaosta mun työpäivään luo lähinnä ainoastaan huonot resurssit; huonot tilat ja työkaverin sairastaminen jolloin ei sijaista saa. Kaaosta ei luo se että lapset olisi erityisen huonosti kasvatettuja.

Meillä vajaa 3.v istuu ravintolassa niin kauan kuin aikuiset syö, ei kitise eikä käyttäydy sopimattomasti.
Tähän on päästy harjoittelemalla, lapsi on ollut vauvasta asti ravintoloissa mukana, mun pikku salaisuus on sääntö ravintolaan mennään syömään ei leikkimään.;)

Tyttäremme on opetettu käyttäytymään tilanteessa kuin tilanteessa. Osaa istua tunteja esim. Ravintolassa (4-vuotias) mutta vastineeksi esim. Pelataan, leikitään jne..tunteja päivällä. Keskustellaan ja ollaan opetettu rauhoittumaan tilanteissa. Lentomatkoilla ei potki toisia, osaa nukkua jne.. Keskustelee nätisti.

Yhteistyössä