Hyvä suhde, mutta ei Se Oikea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut jonkin aikaa suhteessa, joka muuten näyttää ja tuntuu ihanteelliselta - mutta itse en vaan ole ihastunut enkä rakastunut. Välillä mietin, voiko tätä jatkaa, mutta toisaalta kun en ole tavannut ketään sellaistakaan, joka kiinnostaisi oikeasti. Ryhdyin tähän suhteeseen vähän sen vuoksi, etten löytänyt ketään, enkä saanut sitä ihmistä, johon olin oikeasti todella rakastunut - tavallaan tämä suhde oli siis laastari. Toinen osapuoli kyllä taitaa tietää, etten ole ihan yhtä sataprosenttisesti tässä kuin hän itse. Minulla on kivaa hänen kanssaan, on samanlaiset elämänarvot, hyviä keskusteluja, kiva viettää aikaa yhdessä... seksi ei ole niin intohimoista kuin haluaisin, mutta saan sellaista seksiä kuitenkin kuin haluaisin ja kumppani on motivoitunut tyydyttämään minut.

Yhteen en ole muuttamassa ja lapset on jo tehty aiemmassa suhteessa, naimisiin tms ei ola menossa... Tiedän, ettei tämä suhde tulemaan kestämään ikuisesti, kun se minulle tuntuu lähinnä siltä, että on kaveri, jonka kanssa harrastaa seksiä, mtta joka lisäksi hemmottelee ja huomioi minua. Välillä tuntuu, ettei tämä ole ihan oikein kumppania kohtaan, mutta toisaalta hän halusi olla juuri minun kanssani.

Ero ja sinkkuus eivät tunnu hyviltä vaihtoehdoilta. Sitten välillä iskee kamala tunne, että entä jos en ikinä löydä sellaista ihmistä, johon olisin oikeasti ihastunut ja johon voisin rakastua. Nyt tästä kumppanista kyllä tykkään, mutten sen kummemmin kuin jostain ystävästä. Mutta sinkkuna taas ahdisti se, että mitä jos en ikinä löydä kumppania, ja lisäksi kaipasin seksiä - niin, ja yhden illan jutut eivät sovi mulle enkä saa niistä ikinä nautintoa tai edes tyydytystä. Ja oli vaan niin vaikea löytää ketään! En kiinnostunut KENESTÄKÄÄN sen yhden pettymykseen päättyneen jutun jälkeen - sen yhden ihmisen olisin halunnut, mutta hän ei halunnut minua. Ja ei tämä nykyinen ollut ainoa minusta kiinnostunut, olisi jossain vaiheessa ollut pari muutakin, jotka olisivat olleet kiinnostuneita. Eli vaikka tyydyin tähän, ei hän silti ollut ainoa, jonka olisin saanut. Ongelma ei siis ollut se, etten olisi saanut ketään, vaan ongelma oli se, etten löytänyt ketään, jonka itse olisin halunnut.

No mietihän toisen kannalta.

Entäs, jos/kun sittenkin löydät sen oikeian? Mitä toiselle silloin tapahtuu?

No, viimeksikään en saanut sitä, jonka ajattelin olevan se oikea. Joten jos taaskaan en saisi haluamaani ihmistä, niin sitten ei välttämättä tapahdu mitään. Tai sitten tulee ero. Tai sitten ero tulee jo aikaisemmin, jos tämä suhde kuivuu ja hiipuu jo ennen sitä.

Olen kyllä ajatellut asiaa hänenkin kannaltaan. Mutta en mä vaan voi elää sellaista elämää, että itse olen vaan vuodesta toiseen sinkkuna yksin, ilman seksiä ja hellyyttä, ja samaan aikaan vanhenen ja keho vanhenee, ja siksi olen tietoinen siitä, että koko ajan mahdollisuus saada sitä seksiä ja hellyyttä vähenee hitaasti, mutta varmasti. Ja samaan aikaan se, jonka olisin halunnut, seurustelee toisen kanssa ja saa seksiä ja hellyyttä. Ja minulla olisi sitten vaan arkea, arkea, arkea, lasten riitelyiden selvittelyä ja lasten meteliä, arkea ja siivousta, arkea ja pyykkäystä, arkea ja ruuanlaittoa, arkea ja lasten vaatteiden hankkimista, arkea ja arkea... ja koko ajan kaipaisin seksiä ja hellyyttä enkä saisi sitä. En mä vaan pysty olemaan niin epäitsekäs, että ajattelen vain muita. Ja kuten sanoin, kyllähän kumppanini minut halusi, vaikka tiesi, etten ollut samalla lailla ihastunut kuin hän.

Jollain tapaa epäuskottavaksi tämän tekee se, että sä yhä - tämä vuodatuksesi on ollut täällä muutamaan kertaan ja silloinkin sait hyviä neuvoja asian suhteen mutta ilmeisesti oot kovakallonen tyyppi - hyväksikäytät toisen osapuolen tunteita sua kohtaan (hänellä on tunteita sua kohtaan ja sulle hän tunteineen ei kelpaa) ja roikut jossain mussa tuntuu- fiiliksessä mikä tapahtui jo aikapäivää sitten.

Mikä estää sua menemästä eteenpäin? Ei varmasti tämä sun aikaisempi kohteesi ole jäänyt paikoilleen miettimään että oisko kuitenkin pitäny, vaan varmasti elää elämäänsä. Sä oot jääny menneisyyteen ja tuolla tyylillä et tuu muuta tekemään kuin jossain vaiheessa rikkomaan suhteesi. Joko niin että kumppanisi havahtuu, että mitä paskaa, hukkaan elämääni tässä. Tai niin että itse heräät ja huomaat ettei tämä ole oikein kumppaniasi kohtaan.
Kasva aikuiseksi.

Ja ehkä ois oikeesti ois aika elää ihan vain yksinäs sen lapsiarkes keskellä. Oppisit arvostamaan sitäkin. Toisista ihmisistä puhumattakaan.

Suhde tauolle ja olet ihan yksin puutteidesi kanssa. Ehkä silmät aukeaa suuntaan jos toiseen. Sitten kun olet sinut itsesi kanssa, tulee se rakkauskin, kun/jos olet valmis sen näkemään.

Jollain tapaa epäuskottavaksi tämän tekee se, että sä yhä - tämä vuodatuksesi on ollut täällä muutamaan kertaan ja silloinkin sait hyviä neuvoja asian suhteen mutta ilmeisesti oot kovakallonen tyyppi - hyväksikäytät toisen osapuolen tunteita sua kohtaan (hänellä on tunteita sua kohtaan ja sulle hän tunteineen ei kelpaa) ja roikut jossain mussa tuntuu- fiiliksessä mikä tapahtui jo aikapäivää sitten.

En ole kirjoittanut tätä tänne aikaisemmin.

Mikä estää sua menemästä eteenpäin? Ei varmasti tämä sun aikaisempi kohteesi ole jäänyt paikoilleen miettimään että oisko kuitenkin pitäny, vaan varmasti elää elämäänsä. Sä oot jääny menneisyyteen ja tuolla tyylillä et tuu muuta tekemään kuin jossain vaiheessa rikkomaan suhteesi. Joko niin että kumppanisi havahtuu, että mitä paskaa, hukkaan elämääni tässä. Tai niin että itse heräät ja huomaat ettei tämä ole oikein kumppaniasi kohtaan.
Kasva aikuiseksi.

En tiedä, mikä estää menemästä eteenpäin! Ja aikaisempi kohde ei tietenkään ole jäänyt miettimään, vaan hänellä on uusi suhde. Ja olet oikeassa, varmasti tämä suhde tuleekin jossain vaiheessa päättymään.

Ja ehkä ois oikeesti ois aika elää ihan vain yksinäs sen lapsiarkes keskellä. Oppisit arvostamaan sitäkin. Toisista ihmisistä puhumattakaan.

Itse asiassa tykkään kyllä olla lasten kanssa, mutta en halua, että elämäni on PELKKÄÄ lapsiarkea. En voi sille mitään, että kaipaan myös seksiä, läheisyyttä, ihmissuhdetta.

Parasta on olla suhteessa hyvän ystävän kanssa! Eli sulla kuulostaa tilanne aivan mainiolta. Tyydytä se romantiikannälkäsi lukemalla kirjoja, perusarjessa riittäköön toimiva suhde!

Yhteistyössä