Hyvä laihdutustahti normaalipainon sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä on yleensä hyvä laihdutustahti (normaalipainon sisällä)? En tiedä, onko normaalipainon sisällä eri kriteerit, siksi kysyn nimenomaan siitä. Olen nyt laihtunut kesän aikana dieetillä n. 3kg eli kilon kuukaudessa. Tahti on mielestäni hyvä, mutta mietin pitäisikö sen olla vielä hitaampi, juuri siksi, että varsinaista ylipainoa ei ole. Syy, miksi aloitin dieetin, oli keskivartaloon kertynyt rasva, ja juuri sitä olenkin saanut pois. Mitä haittoja siitä on, jos laihdutustahti on liian kova? Ja mistä tietää, että oma tahti on oikea?

Mikä on yleensä hyvä laihdutustahti (normaalipainon sisällä)? En tiedä, onko normaalipainon sisällä eri kriteerit, siksi kysyn nimenomaan siitä. Olen nyt laihtunut kesän aikana dieetillä n. 3kg eli kilon kuukaudessa. Tahti on mielestäni hyvä, mutta mietin pitäisikö sen olla vielä hitaampi, juuri siksi, että varsinaista ylipainoa ei ole. Syy, miksi aloitin dieetin, oli keskivartaloon kertynyt rasva, ja juuri sitä olenkin saanut pois. Mitä haittoja siitä on, jos laihdutustahti on liian kova? Ja mistä tietää, että oma tahti on oikea?

Paino on huono mittari. Tärkeämpää on seurata rasvaprosenttia, lihasmassan määrää ja vyötärön ympärystä.
En omista edes vaakaa. Käyn 2kertaa vuodessa inbody--mittauksessa ja mittanauhan avulla näen tärkeimmän.

Rasva% nyt 21, vyötärön ympärys 64cm ja pituuteni on 167cm

Kun aloitin kuntoilun ja kehon muokkauksen, rasva% oli 27 ja vyötärön ympärys 74cm

Ja painoa en tiedä

Paino on huono mittari. Tärkeämpää on seurata rasvaprosenttia, lihasmassan määrää ja vyötärön ympärystä.
En omista edes vaakaa. Käyn 2kertaa vuodessa inbody--mittauksessa ja mittanauhan avulla näen tärkeimmän.

Rasva% nyt 21, vyötärön ympärys 64cm ja pituuteni on 167cm

Kun aloitin kuntoilun ja kehon muokkauksen, rasva% oli 27 ja vyötärön ympärys 74cm

Ja painoa en tiedä

Olen kyllä samaa mieltä. Alunperin en edes miettinyt kiloja, vaan nimenomaan sitä vyötärölle kertyneen rasvan poistamista. Ja nimenomaan tulokset näkyvät peilikuvassa - olen sitten mielenkiinnosta seurannut myös vaa'an lukemia, mutta itselleni on kyllä ollut se peilikuva ja vatsanseutu pääasiallinen mittari. Lähinnä mietin, että kilot konkretisoivat tahtia jotenkin, niin helpompi kysyä täällä palstalla sen myötä. Rasvaprosentista en kyllä tiedä yhtään. Olen suunnilleen samanpituinen kuin sinä, tai no hiukan pitempi, mutta vatsan ympärys on mitattuna niinkin paljon kuin 83, mikäli osasin mitata oikein! (Mittasin navan kohdalta.) Käsittääkseni tuo on aika iso lukema, varsinkin kun vaatekoko muuten on S-M ja olen muuten todella hoikka. Tässä kohtaa en siis yhtään vetänyt vatsaa sisään - jos aktivoin vatsalihakset, saan vatsan kyllä kapeammaksi, mutta nimenomaan siksi että olen vartalolta hoikka, olen ehdottomasti halunnut vähentää sitä vatsarasvaa.

Yhteistyössä