Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hänen mielestään vanhempien menettelyllä on ollut vaikutusta hänen lapsilukuunsa.
"Olen miettinyt, että varmaan minulla olisi enemmän kuin yksi lapsi, jos olisin joskus saanut isovanhemmilta apua. Isovanhempien pitäisi auttaa lapsia ja lastenlapsia, varsinkin jos asuvat lähellä ja ovat hyvässä kunnossa."
Noin valittaa joku Hesarin jutussa, huh huh. Kyllähän siinä kulkee raja että lapsia pitää tehdä vain sen verran kun on valmis ja kykenee itse hoitamaan. Toki on hyvä että isovanhemmat auttavat. Mutta ei voi laskea pärjäämistä lasten kanssa heidän varaansa, entäs jos isovanhemmat vaikka ajavat kolarin ja kuolevat.
"Isovanhemmilla ei ole isoa roolia lastesi hoidossa.
Isovanhemmat eivät ole kovin tiiviisti läsnä lastesi elämässä. He saattavat asua kaukana tai eivät muusta syystä osallistu kovin paljon lastenhoitoon. Jos koet tilanteen ongelmaksi, siitä kannattaisi keskustella isovanhempien kanssa. "
Hassu tulos, siinä mielessä että isovanhemmat hoitavat lastamme viikottain ja näin vastasinkintosin meillä se lähtee aina isovanhempien toiveesta, hyvin harvoin itse pyydämme lastenhoitoapua ja silloinkin lyhytaikaista.
Hänen mielestään vanhempien menettelyllä on ollut vaikutusta hänen lapsilukuunsa.
"Olen miettinyt, että varmaan minulla olisi enemmän kuin yksi lapsi, jos olisin joskus saanut isovanhemmilta apua. Isovanhempien pitäisi auttaa lapsia ja lastenlapsia, varsinkin jos asuvat lähellä ja ovat hyvässä kunnossa."
Noin valittaa joku Hesarin jutussa, huh huh. Kyllähän siinä kulkee raja että lapsia pitää tehdä vain sen verran kun on valmis ja kykenee itse hoitamaan. Toki on hyvä että isovanhemmat auttavat. Mutta ei voi laskea pärjäämistä lasten kanssa heidän varaansa, entäs jos isovanhemmat vaikka ajavat kolarin ja kuolevat.
Kultuureissa, joissa isovanhemmat kantavat vastuura lapsenlapsistaa pätee myös yksi "lainalaisuus" joka meillä ei kovin usein päde. Meinaan se että aikuinen lapsi huolehtii samalla vanhemmistaan. Niin taloudellisesti kuin käytännössä.
Eli kun aletaan puhua isovanhempien velvollisuuksista, muistakaapa omat velvollisuutenne myös isovanhempia kohtaa. Ei se niin mene että jos muutoin oletatte isovanhempien olevan teille "huolettomia" -eli itsenäisiä ja omaa elämäänsä eläviä....että voitte kuitenkin lastenlasten kohdalla määrittää miten he elävät.
Jopas joku kolahti! Tässä ketjussa on tasan tuo yksi kirjoitus (jonka kanssa olin itsekin samaa mieltä), jossa vain todettiin tuo lainalaisuus, että kulttuureissa joissa vanhempi sukupolvi ottaa vastuuta lapsenlapsistaankin, myös nuoremmat sukupolvet ottavat vastuuta ikääntyvistään.
On eri asia auttaa, jos siihen kykenee, kuin ottaa vastuuta. Tämä ehkä meni sinulta jotenkin ohi? Vai tunnetko jotain suurenmoista syyllisyyttä jostain mitä et ole tehnyt ja mitä omasta mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Koska millään muulla tavalla en voi tuota purkausta ymmärtää, aiemman ketjun perusteella.
Tuo teksti oli aika liibalaabaa muuten, mutta sieltä pompsahti tuollainen älytön ajatus esille. Mikään ei saisi pistää silmään siis? Vanhempani eivät ole vielä vanhoja, eli ei varsinaisesti kolahtanut. Eivät kyllä onneksi oletakaan, että aikuinen lapsi olisi vastuussa aikuisten vanhempiensa raha-asioista. Jos jotain yllättävää tapahtuisi, talo palaisi tai muuta niin sitten tottakai ihan eri asia.
No harva täällä olettaa tässä maassa mitään sellaista. Sen sijaan näyttää esiintyvän sellaisia nuoria vanhempia, joiden mielestä vanhempien pitäisi uhrata sekä rahansa että aikansa heidän perheelleen ja lapsenlapsille aivan ohittaen omat tarpeensa.
Näin jos esimerkiksi mummi tekee vihdoin perheestään eroon päästyään tiliä saavuttaakseen edes jonkintasoisen eläkkeen (hoiti ehkä lapsia kotona jonkin aikaa, tai sovitteli ainakin työtään, mahdollisuuksiaan yms.) ja on luonnollisesti kovasti sidoksissa töihinsä mummina ollessaan, väsynytkin töistään (kun ne vanhat väsyykin helpommin kuin nuoret) eikä ole niin kovin altis mummi, niin mitä hän silloin on? Itsekäs?