Hyvä kantoliina, millainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraalla maalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraalla maalla

Vieras

´Noita kantoliina vaihtoehtoja kun on tuhansia ja en niistä itse kamalasti tiedä niin Kaipailisin apua kaikilta "liinailijoilta" tai niiltä joilla asiasta on jotain kokemusta...siispä:

- Mikä olisi hyvä liina ja millainen sen tulisi olla? Laittakaa omia kokemuksia liinoista.

Mulla ainakin on ihan vaan kaks perus pitkää kudottua liinaa, ellaroo ja amazon's brasil, toinen on 4,5 m ja toinen vähän reilu 5m. Niillä olen kantanut lasta vastasyntyneestä puolivuotiaaksi, jonka jälkeen saimme rattaat, eli todella hyvä on ollut.
Pituutta voi alussa säikähtää, näyttää hurjalta, varsinkin kun itsekin olen sen hädin tuskin 1,5-metrinen, mutta sinne se vaan katoaa. Itse hain liinan suoraan jälleeenmyyjältä, joka sitten näytti pari perussidontaa, enkä juuri muita ole tarvinnutkaan.

Mulla myös kaksi liinaa, alkuun käytin trikoista Pikkuruuta ja vauvan ollessa puolivuotias siirryin Haikarankehto-liinaan joka on kudottu.

Trikooliinalla on helpompi aloittaa, kudotut on vähän kankeampia käyttää. Mutta http://www.kantoliinakanava.fi/ kannattaa käydä tsekkaamassa. Siellä paljon infoa kuoseista sidontoihin...

Mulla myös kaks liinaa. Vastasyntyneestä näin melk. 7kuiseks kannoin neitiä trikoisessa huggabub- liinassa. Mulla myös kudottu (tais olla hailkarakehto), mut sen totesin liian vaikeeks mulle. Yritin kantaa lonkalla ja selässä, mut ei tullu mitään.
Nyt meillä käytössä Ergo-reppu ja siinä menee vanhempikin neiti 1,8v kuin höyhen selässä.

Liinailun lisäks meillä käytössä kaksosterattaat. Talvella vaan oli kiva vetää isoosiskoo pulkassa kun pienempi sai olla lämpimässä takin sisällä liinassa.

Yhteistyössä