Hyvä ihorasva kuivalle iholle ja muita konsteja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuiva

Vieras
Mulla osin kilpirauhasen vajaatoiminta tekee sen, että iho on kuiva ja aina talvisin tilanne alkaa mennä sietämättömäksi. Mulla on koko talven naama suurimmaksi osaksi kiristävä ja punainen...jonkun ihotautien proffan kirjoituksia luin ja hänen mielestään rasvassa olisi hyvä olla glykolia tai glyserolia, jotka sitovat kosteutta iholle. Tiedä sitten.

Ootteko löytäneet itsellenne jotain oikeesti hyviä rasvoja, jotka ovat tuoneet apua kuivan ihon (talvisiin) ongelmiin? Entä onko teillä käytössä muita konsteja?

Mä käytän pelkästään luonnollista saippuaa, esim. oliiviöljystä tehtyä. Sit aloe vera-geeliä, karitevoita, oliivi/kookos/manteliöljyä... Kuorin sokerilla säännöllisesti. Syön reippaasti rasvaa, se auttaa parhaiten.

Mulla sama vaiva, kilpirauhasen vajaatoiminta.. Lääkäri kirjoitti reseptillä Aqualan Plussaa jossa enemmän glyserolia ku tavallisessa. Toinen hyvä on Acon Miniderm johon saa myös reseptin. Siinä on 20% glyserolia.

[QUOTE="sondersson";25113837]Mä käytän pelkästään luonnollista saippuaa, esim. oliiviöljystä tehtyä. Sit aloe vera-geeliä, karitevoita, oliivi/kookos/manteliöljyä... Kuorin sokerilla säännöllisesti. Syön reippaasti rasvaa, se auttaa parhaiten.[/QUOTE]

Mistä sä ostat noita rasvoja?

[QUOTE="anu";25113855]Mulla sama vaiva, kilpirauhasen vajaatoiminta.. Lääkäri kirjoitti reseptillä Aqualan Plussaa jossa enemmän glyserolia ku tavallisessa. Toinen hyvä on Acon Miniderm johon saa myös reseptin. Siinä on 20% glyserolia.[/QUOTE]

Onko niistä ollut apua? Ovatko ne siis muuten ihan tavallisia perusrasvoja (etteivät sisällä kortisonia tms.)?

Ei sisällä kortisonia, perusrasvoja ja kevyitä sellaisia. Kummatki imetytyy nopeaa ihoon ja voi käyttää koko perheelle. Reseptillä edullisia, isoissa pumppupulloissa maksaa noin 7€.
Ja auttaa! Samoja rasvoja käyttää ihmiset, joilla paha atooppinen ihottuma.

Glyserolia eli glyseriiniä ei erityisesti talvella saisi olla muutamaa prosenttia enempää voiteessa, koska kuivassa ilmassa glyseroli imee itseensä kosteutta ihosta. Oikein korppuja käsiä voi pehmittää runsasglyseriinisellä voiteella, mutta sitten pitäisi pian siirtyä hoitavampiin voiteisiin. Se on toki totta, että jos voiteessa ei ole kosteuttavia aineita ollenkaan, vaan pelkkiä rasvoja, niin iho jää herkästi kuivaksi.

[QUOTE="vieras";25113909]Glyserolia eli glyseriiniä ei erityisesti talvella saisi olla muutamaa prosenttia enempää voiteessa, koska kuivassa ilmassa glyseroli imee itseensä kosteutta ihosta. Oikein korppuja käsiä voi pehmittää runsasglyseriinisellä voiteella, mutta sitten pitäisi pian siirtyä hoitavampiin voiteisiin. Se on toki totta, että jos voiteessa ei ole kosteuttavia aineita ollenkaan, vaan pelkkiä rasvoja, niin iho jää herkästi kuivaksi.[/QUOTE]
Urea- eli karbamidivoiteita kannattaa käyttää talvisin. Vartalolle ja kasvoille oma voimakkuutensa. Vuorottelee vaikka tavallisten voiteiden kanssa.

HTH Cederroth
aikanaan käytin hth:ta, ja mielestäni oli kyllä paras voide. Ainakin sen jälkeen kun alun ihon haavaumista johtuva kirvely lakkasi haavaumien parannuttua.
Tuota ei vaan enää saa joka kaupasta, niin en ole kokeillut millaista on nykyään.

apualan plus auttaa ainakin mulla ku pari kertaa päivässä rasvaan, normaalisti ois nyt talvella kädet ja taipeet ihan järkyt mutta näyttää suhkot normaalilta iho nyt eikä kiristä tai punoita

Yhteistyössä