[QUOTE="pelokas";26191537]Vanha ketju, mutta on helpottavaa kuulla että meitä hypikondriaa sairastavia on useita muitakin. Minulla pelot ulottuvat jo ihan varhaislapsuuteen, rintasyöpädiagnoosin tein itselleni ollessani 7-vuotias.. aivosyöpä diagnoosin ollessani 8-10 vuotias. Lapsena luin salaa kirjahyllyssämme ollutta lääkärikirjaa. Välissä oli muutama rauhallinen jakso, teini-iässä lähinnä. Halusin olla kuin muut ja pystyin siirtämään ajatukset vielä muihin asioihin. Olen tällä hetkellä 22-vuotias nuorinainen. Olen koko pienen elämäni pelännyt erinäisiä syöpiä, mutta nyt viimevuosina, noin viimeisenä 4-vuotena, lukioaikojeni lopusta, olen ollut totaalisen pakko oireinen. Kaikki kärjistyi kuitenkin totaalisen paskaan jamaan helmikuussa 2011.. siitä alkaen elämäni on pyörinyt täysin eri syöpien ja vakavien keuhkosairauksien ympärillä. Päiväni olen viettänyt netissä etsien oireita, panikoiden, itkien. Olen täynnä pelkoa, toisaalta taas vihaa, Miksi helvetissä minä??? miksi minä sairastun kaikkiin syöpiin ja keuhkoahtaumiin vaikka olen elämän tavoiltani hyvinkin mallikas. En polta, en juo, en syö epäterveellisesti, en harrasta irtosuhteita, en huumeita yms.
Olen joka kerta sataprosenttisen varma sairaudestani jonka netistä löydän. Jokainen syöpähän voi olla aluksi oireeton... Tällä hetkellä sairastan omasta mielestäni kohdunkaulansyöpää joka on levinnyt aivan totaalisen varmasti imusolmukkeisiini ja keuhkoihin. Olen käynyt ottamassa papa kokeen, ja huomenna olisi tuomio. Jonka varmasti uskon olevan syöpä.. Olen niin varma siitä että olen jo suunnitellut millaisen peruukin haluan kun hiukset lähtevät hoidoista.. tai millaiset hautajaiset haluan. Välillä saan todellisuudesta hetkeksi kiinni, ne ovat pieniä hetkiä, max. puolen tunnin mittaisia kun jokin mielessäni antaa faktat tiskiin, että todennäköisyys sairauksilleni on lähes olematon, edes tilastot eivät ulotu osassa sairauksissani omaan ikäryhmääni. Mutta nämä hetket ovat olleet hyvin vähäisiä tämän piinaavan odotuksen, 2viikon, aikana.. olen ollut totaalisen hysteerinen, saan paniikkikohtauksia, olen käytännössä kokoajan neljän seinän sisässä, odottaen tuoko posti huonoja uutisia tai soiko puhelimeni, tutkin itseäni, painelen tunnustelen onko minussa muhkuroita, patteja, kyhmyjä, vihlooko jostain, sattuuko, olenko kalpea. jos löydän jotain, luonnollistakin, olen paniikin vallassa. Itken, en saa henkeä, vihaan elämää, tuntuu että minua rankaistaan. Jos jossakin televisiosarjassa, lehdessä yms. sanotaan sana syöpä, olen varma, että se on merkki minulle, että minullahan se on tottakai. Parisuhteeni kärsii tästä, ystäväni ovat lopussa ainaiseen diagnosointiin ja pelon purkauksiin. Pian minulla ei ole tämän ainaisen sairauden pelon takia mitään tai ketään. Olen totaalisen kyllästynyt tälläiseen elämään. Parasta tässä on se, että minulla on kuitenkin äärettöman kova elämänhalu, ja tavoitteita, joista osan olen hirveällä työllä saavuttanut hypokondriasta huolimatta. En uskalla puhua tai edes ajatella tulevaisuudesta, sillä
minähän kuolen jokatapuksessa pitkän tuskallisen syövän selättämänä nuorena. Ilman että olen ehtinyt saavuttaa mitään.
Lopuksi haluan laittaa vielä listan sairauksistani, jotka olen itselleni diagnosoinut alkaen helmikuusta 2011 jatkuen tähän päivään (3.5.2012) saakka:
imusolmukesyöpä
keuhkosyöpä, levinnyt sellainen
keuhkoahtauma
keuhkolaajentuma eli emfyseema
melanooma varpaan kynnessä (keuhkosyövän etäpesäke)
leukemia krooninen tietenkin
melanooma päänahassa
luusyöpä eli sarkoomat
pehmytkudossyöpä eli sarkoomat
imusolmukesyöpä uudestaan
kohdunkaulanmuutokset PAPA3 tietenkin
kohdunkaulan syöpä
keuhkoihin ja muihin elimiin levinnyt kohdunkaulansyöpä
munasarjasyöpä
syöpä keuhkojen välikarsinnassa
sylkirauhasensyöpä
paksusuolensyöpä
kilpirauhasen vajaatoiminta
melanooma uudestaan
imusolmukesyöpä kolmannen kerran parantumaton tietenkin
virtsarakonsyöpä
klamydia joka tuhonnut munanjohtimet, edessä lapsettomuus ja syöpä
kondylooma, levinnyt syöväksi
Kohdunrungon syöpä
hiv
diabetes I-tyypin tietenkin
selkärankareuma
rintasyöpä (vanhempi pelko lapsuudesta)
aivosyöpä (vanhempi pelko lapsuudesta)
´
Sanottakoon vielä, että itse olen sitä tyyppiä etten uskalla mennä lääkäriin, kun vasta pahimman ahdistuksen ottaessa vallan. Toisaalta en myöskään kehtaa mennä, sillä minulla ei ole useinmiten mitään todellisia oireita. Tunnen että jos menen lääkäriin ja minua tutkitaan vaikk, syövästäni/sairaudestani tehdään todellista. Pelkään aina pahinta, ja olen varma että tutkimusten lomassa löytyisi jotain aihetta lisätutkimuksille. Olen kyllä viimekesän ravannut lääkärissä, kun olin varma keuhkosyövästäni tai ahtaumasta, jolloin mitään ei löytynyt. Nyt sama juttu,pahimmassa ahdistuksessani menin gynekologille papakokeeseen (gynekologi sanoi kaiken näyttävän ja tuntuvat oiken siistiltä ja normaalilta, mutta silti olen varma että hän on jättänyt jotain huomaamatta) , ja huomista odotan pelokkaana, tuntuu että maailma on pysähdyksissä, kaatumassa pian päälleni. Mitähän seuraavaksi....[/QUOTE]
Tämä kirjoituksesi oli aika pitkälti niinkuin omani. Pystyin niin samaistumaan tekstiisi ja olen ajatellut asioita tismalleen niinkuin sinä. Minulla oli papa-paniikki viime jouluna. Sain toisen lapseni 10/11 ja synnytyksen jälkitarkastuksessa otettiin papa. Papan jälkeen mulla alkoi verinen vuoto (jotka sitten olikin vain menkat) ja tietysti luin netistä jostakin naisesta jolla oli ollut verenvuotoa papan jälkeen ja hänellä oli diagnosoitu kohdunkaulansyöpä. Paniikki kasvoi ja kasvoi, kaikki illat vietin tietokoneella lueskellen kohdunkaulansyövästä. Koko kolme viikkoa, mitä vastauksen tuleminen kesti, olin TÄYSIN paniikissa ja masentunut. Ja ihan varma, että saan syöpädiagnoosin. Vastaus tuli ja oli normaali. Sitä olotilaa ei osaa kunnolla kuvailla mikä tulee, kun ensin pelkää monta viikkoa ja valmistautuu pahimpaan ja saakin kuulla että kaikki on hyvin. Nyt minulla on rintasyöpäpelko, oikeaa rintaa vihloo vähän väliä.

Minullakin muuten alkoi rintasyöpäpelko jo lapsena, n. 8-10v ikäisenä.
Jospa huomaisit tämän viestini. Olisi mukavaa jakaa kanssasi ajatuksia, kun olemme samaa ikäluokkaa. Olen 24v.