Hypnoosi tupakoinnin lopettamisen apuna..kokemuksia?

Olen miettinyt jo jonkin aikaa hypnoosia kun tupakointia on nyt sellaiset 7 vuotta takana ja pahasta tavasta/riippuvuudesta pitäisi päästä eroon. Olen lopettanut muutaman kerran mutta aina olen uudelleen jonkin ajan päästä aloittanut polttamisen jollain tyhmällä verukkeella:(
Nyt on kohta hedelmöityshoidot yms. edessä ja haluan lopettaa enemmän kuin mitään. Viimeisen lopettamisen yhteydessä lihoin + 7kg lyhyessä ajassa kun korvasin tupakattomuudesta johtuneen tyhjyyden ja ahdistuksen tunteen syömällä koko ajan.
Mulla ei ole varaa lihoa yhtään, pikemminkin kiloja pitäisi saada alaspäin rutkasti.
Kotikaupungissani olisi arvostettu hypnoterapeutti ja ajattelin pitäisikö varata aika ensimmäiselle käynnille jossa ei siis vielä mennä hypnoosiin tai mitään vaan keskustellaan tilanteestani.
Olisin mielelläni ensin kuullut jos täällä palstalla pyörisi vaikka entisiä tupakoitsijoita joilla olisi kokemuksia hypnoosista :)
Kyllähän se kallista touhua on tuonne hypnoterapeutille ( yksityiselle ) meno mutta raha on nyt tässä toissijainen asia jos tuo oikeasti auttaisi.
Minua myös askarruttaa todella paljon että menenkö hypnoosiin yms.. jutut.
 
"hmm"
Ite sain tiiäkkö lopetettua sillä et aloin syömään jonkun sokerittoman pastillin tms ku alko tekeen mieli tupakkaa. jonkin aikaa sitä kesti mut sillä kuitenkin onnistuin. nyt siis 3v polttamatta
 
"vierailija"
Minä lopetin hypnoterapian avulla. Eli kävin kolme kertaa tuolla, mutta jo eka kerran jälkeen lopetin tupakoinnin. 2 seuraavaa kertaa vahvistivat sitä lopettamispäätöstä. Eli minulla ainakin toimi hyvin tuo. Olin polttanut hyvin aktiivisesti reilu kymmenen vuotta ja ei niin aktiivisesti ennen tuota vielä muutamia vuosia. Ja tosiaankin heti ekaan kertaan loppui tupakointi. Uskonpa että se on uskosta ja halusta lähinnä kyse, että se auttaa. Minulla tuo toimi. Aikaisemmin olin kokeillut jos jonkinmoisia keinoja jotka eivät olleet tehonneet (lääkehoito, purkat jne...)

Nyt olen ollut tupakoimatta noin 1,5 vuotta....ja kyllä on helppoa olla savuton.

Se vielä täytyy sanoa, että se hypnoterapia ja tupakan lopetus tekee hiukan outoja fiiliksiä siinä ehkä ekan kolmen kuukauden aikana. Eli tuli ihmeellisiä itkukohtauksia ja tunnesyöksyjä. Mutta kun niistä selviää niin muutoin tuo on helppoa.
 

Yhteistyössä