Hyödyn nyt rahallisesti veljeni kuolemasta =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enkelin siiven alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sivuhuomio:
Jos puhuisin läheiseni kuolemasta yleisellä keskustelupalstalla, olisi otsikko tyyliä "ikävöin häntä", se ei käsittelisi raha-asioita.

:o

Joskus vaan ihmisten suunnaton typeryys ja k***päisyys vetää hiljaiseksi. Turha tähän on enää mitään sanoa. Toivottavasti vaan kukaan ystäväsi ei koskaan menetä läheistään oman käden kautta, et olisi todellakaan mikään paras mahdollinen tuki.

Eiköhän tämä taas riittänyt tästä ketjusta ja aiheesta. Ap:lle voimia, meillä tuosta on jo yli 2v aikaa ja yhä nämä kommentit satuttaa. Tiedä sitten ksoka haavat ovat tarpeeksi parantuneet että jaksaisi ymmärtää ihmisten ilkeyttä...

Inhottavaa, millasta kommenttia tähänkin aloitukseen on tullu :(

Ei sitä voi kuka vaan ymmärtää miltä omaisista tuntuu, mutta vois ees vähän miettiä silti mitä näppikseltään päästelee :headwall:

Ap:lle :hug:

Älkää nyt alkako riidellä. Kun se ei ollut tarkoitus.

Enkä myöskään ymmärrä tätä piilovittuilua. Miksi ei mun veljeltäni saattaisi tulla rahaa perikunnalleen? Keltä teistä se nyt jotenkin, ja miksi ja miten on pois? Mistä olette kateellisia? Eivätkö omat kuolleet omaisenne jättäneet teille rahaa, sekö järkyttää?

Mua järkyttää se kun tulee rahaa :( en haluaisi sitä. Kuolleelta veljeltäni.

Kiitos kaikille teille jotka jälleen kannustatte mua :) Ei taas itketä ihan niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja sivuhuomio:
Jos puhuisin läheiseni kuolemasta yleisellä keskustelupalstalla, olisi otsikko tyyliä "ikävöin häntä", se ei käsittelisi raha-asioita.

:o

Joskus vaan ihmisten suunnaton typeryys ja k***päisyys vetää hiljaiseksi. Turha tähän on enää mitään sanoa. Toivottavasti vaan kukaan ystäväsi ei koskaan menetä läheistään oman käden kautta, et olisi todellakaan mikään paras mahdollinen tuki.

Eiköhän tämä taas riittänyt tästä ketjusta ja aiheesta. Ap:lle voimia, meillä tuosta on jo yli 2v aikaa ja yhä nämä kommentit satuttaa. Tiedä sitten ksoka haavat ovat tarpeeksi parantuneet että jaksaisi ymmärtää ihmisten ilkeyttä...

Mä en nyt vaan tajua en. Ap:n ongelma on hänen omassa avauksessaan se, että hän ei haluaisi veljensä kuolemasta johtuvia rahoja. Ja sitten on täysin asiatonta kysyä, mistä rahat ovat tuleet. Jos ap olisi tehnyt avauksen esim. otsikolla "suren kovasti kuollutta veljeäni" en todellakaan olisi ottanut raha-asioita puheeksi. Ap itse avasi aiheen juuri tästä näkökulmasta.

Osanottoni ap, surullinen juttu. Tiedän ja uskon että tottakai voi saada vakuutuksista korvausrahoja vaikka itsemurhan olisi tehnytkin mutta jäin miettimään kun sanoit että veljelläsi oli velkoja... onko perukirjoitus tehty? Yleensä kun vainajan velat kuitenkin kuitataan vainajan varoista ja ymmärtääkseni nuo vakuutuskorvauksetkin sellaisia varoja olisivat- vai jäävätkö automaattisesti edunsaajan hyväksi eikä voida kuitata...?

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Pohjolassa ainakin on niin, että jos vuoden sisällä vakuutuksen otosta tappaa itsensä niin henkivakuutusrahoja ei tipu. Vuoden jälkeen ne kyllä saa.

Osanotto ap:lle :hug:

Niin, eli pitää olla pitkän aikavälin suunnitelma =
vakuutuksen otto->itsemurha

ei siis äkkipikaisten hommaa...

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71harmaana:
Osanottoni ap, surullinen juttu. Tiedän ja uskon että tottakai voi saada vakuutuksista korvausrahoja vaikka itsemurhan olisi tehnytkin mutta jäin miettimään kun sanoit että veljelläsi oli velkoja... onko perukirjoitus tehty? Yleensä kun vainajan velat kuitenkin kuitataan vainajan varoista ja ymmärtääkseni nuo vakuutuskorvauksetkin sellaisia varoja olisivat- vai jäävätkö automaattisesti edunsaajan hyväksi eikä voida kuitata...?

Perunkirjoitus on tehty. suurin osa (ei kaikki kuitenkaan) Veljeni veloista kuittaantui eri yrityksille "tappioksi" jos ymmärsin oikein. Laki monessa velassa määräsi tämän.
Erinäiset vakuutussummat ovat vain omaisille- niihin ei yhteiskunta, pankit yms. tahot tule. Laki sanoo niin. Ekaa kertaa mäkin nyt olen opetellut tämän. :'(

Luottotappio on vissiin oikea sana nyt tässä tapauksessa joillein yrityksille.

:(

Jopa tuntuu kuitenkin julmalta välillä kohtelu ihan näin julkisesti, vaikkakin anonyymisti netissä.
Näinkö otatte, siis osa teistä, osaa läheistenne raskaisiin menetyksiin? Mä en tietysti ole mikään läheinen, mutta kanssaeläjänne kuitenkin samassa maailmassa?

Alkuperäinen kirjoittaja enkelin siiven alla:
Näinkö otatte, siis osa teistä, osaa läheistenne raskaisiin menetyksiin? Mä en tietysti ole mikään läheinen, mutta kanssaeläjänne kuitenkin samassa maailmassa?

Mä kyllä koitin vaan auttaa tarjoamalla tilinumeroani, kun kerran rahoja et millään halua.
Mun lähipiiriin ei ole sattunut vielä sellaisia ihmisiä, jotka puhuisivat surun yhteydessä rahasta..Olisin varmaan aika ällikällä lyöty.