Hylätyt lapset telkkarissa juuri nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän pakahtuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu:
Tervetuloa auttamaan Hylätyt lapset ry
http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=0

Ei herätä luottamusta kyseinen ...

Eräitäkin huutispalautteita lukien.

mistä sellaisia voi lukea? huutokaupatanko ihmisten lahjoittamia vaatteita huuto.netissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Kieltäkää vaan abortit kaikkialla niin siinä on teille lisää lapsia joita sääliä, turvallisesti kotoa käsin.

Mun tuli ihan sama mieleen eilen tuota vahdatessani. Kaikilla on oikeus syntyä. Sama se sitten on, vaikka ne makaisivat seuraavat 14 vuotta sängyssä järsien peukalonsa kuolioon...

Kieltäkää vaan abortit kaikkialla niin siinä on teille lisää lapsia joita sääliä, turvallisesti kotoa käsin.

Mun tuli ihan sama mieleen eilen tuota vahdatessani. Kaikilla on oikeus syntyä. Sama se sitten on, vaikka ne makaisivat seuraavat 14 vuotta sängyssä järsien peukalonsa kuolioon...

Kaikilla on oikeus syntyä,mut onko sellanen elämä elämisen arvoista että makaa sängyssä koko elämän,täysin muissa maailmoissa??Täysin toisten autettavina?Ei minun mielestä :(

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Kaikilla on oikeus syntyä,mut onko sellanen elämä elämisen arvoista että makaa sängyssä koko elämän,täysin muissa maailmoissa??Täysin toisten autettavina?Ei minun mielestä :(

Mä siis OLEN väärinymmärretty...aina ja ikuisesti.
Sanokaa nyt muutkin, että käsititte tekstini juuri näin kuin äm kin...

¤huoh¤ |O

¤huoh¤ |O

Mä kyllä ymmärsin pointin =)

¤huoh¤ |O

Sori kuule kauheesti,tajusin sun pointin vasta sen jälkeen ku laitoin viestin....prkl

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu:
Tervetuloa auttamaan Hylätyt lapset ry
http://www.antonfin.suntuubi.com/?cat=0

Ei herätä luottamusta kyseinen ...

Eräitäkin huutispalautteita lukien.

mistä sellaisia voi lukea? huutokaupatanko ihmisten lahjoittamia vaatteita huuto.netissä?

Jotkut lahjoittajat ovat ilmoittaneet että haluavat lahjoituksen myyntiin ja summan suoraan lapsille esim johonkin muuhun vaikka remontti tai sairaanhoito maksuihin

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
"minä olen todella hyvä johtaja, mutta työntekijät ovat jättäneet minut pulaan" vittu miten vastenmielistä porukkaa.
miten voi olla noin monta välinpitämätöntä luuskaa samassa paikassa??!!!
vittu lapset kuolee sänkyihinsä ja johtaja selittää et osaa hommansa ku on just ostanu kolme aurinkovarjoa ulos ens kesäks.
hyi helvetti.

Mihin ne edes niitä aurinkovarjoja siellä altaalla tartti kun ei noista monikaan käynyt ulkona.

Pahalta tuntui niiden kahden lapsen puolesta joita se mieshoitaja löi. Ja sillä miehellä oli vielä väkivaltainen tausta ja teki töitä lasten kanssa
:/

Kamalalla vauhdilla se yksikin hoitaja syötti sitä yhtä sokeaa lasta. Hyvä että toinen kerkesi nielasemaan välillä :/

Hoitajilla on pska palkka ja joskus sekin on maksamatta! Johtaja jos on huono se on kaikista pahinta mutta aika yleistä.Sinne valitaan korkeammalta just ne tyypit.
Olen itse ollut katsomassa miten uupuneita ja turhautuneita ja rikkinäisiä nämä hoitajat on.
He eivät voi mitään tehdä että olisi parempi kun toivoa että saavat apua.
Ei se käytös ole kummallisempaa kuin loppuunpalaneen isän tai äidin käytös lopulta jos ajattelette.Kenenkään psyyke ei kestä oloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ja vielä:
Kai te ymmärrätte että raha on se mitä tarvitaan että voi auttaa ei välttämättä 1000kpl t-paitoja kokoa100cm

Luulisi minkä tahansa avun kelpaavan... :whistle:

Ymmärrätköettä se ei ole noin.Jos tarvitaan haalareita,kenkiä,koulutarvikkeita ja ruokaa niin ne t-paidat on turha.
Vai keitänkö soppaa niillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Naxos:
Alkuperäinen kirjoittaja Ja vielä:
Kai te ymmärrätte että raha on se mitä tarvitaan että voi auttaa ei välttämättä 1000kpl t-paitoja kokoa100cm

Luulisi minkä tahansa avun kelpaavan... :whistle:

Ymmärrätköettä se ei ole noin.Jos tarvitaan haalareita,kenkiä,koulutarvikkeita ja ruokaa niin ne t-paidat on turha.
Vai keitänkö soppaa niillä?

Miten sä niillä haalareilla soppaa keität?

Luulisi, että niistä t-paidoista on hyötyä, vaatteita ne on nekin. Juuri tuon takia joihinkin järjestöihin on hankala luottaa: joku tarjoaa apua, ihan mitä vaan, vaikka villasukkia, mutta se ei kelpaa kun rahaa pitää olla. Outoa.

Mitä Saint Petkaan kuuluu nyt?

Neljä kuukautta on kulunut siitä, kun BBC kuvasi dokumenttinsa. UNICEF on lisännyt laitoslasten oloihin erikoistuneen henkilökuntansa määrää 24:llä Saint Petkan lapset voivat huomattavasti paremmin heidän kanssaan työskennelleen tiimin työn seurauksena. Lasten terveydestä huolehditaan ja he saavat kunnon ravintoa. Lapset jotka olivat heikossa kunnossa riittämättömän ravinnon vuoksi, ovat saaneet lisäravintoa palautuakseen. Kunkin lapsen henkilökohtaiset pelastussuunnitelmat alkavat olla loppusuoralla.

Miten voin auttaa?

UNICEF rahoittaa työtä Bulgarian lasten elinolojen parantamiseksi Lastenrahaston varoilla. Menossa oleva maaohjelma on laadittu vuosille 2006 - 2009 ja sen kokonaisbudjetti on noin viisi miljoonaa US dollaria. Ohjelman tärkein tavoite on parantaa heikossa asemassa olevien lasten asemaa luomalla sosiaalijärjestelmästä toimiva ja lapsen oikeuksia kunnioittava. Laitoksissa olevien lasten määrä on kuluneina vuosina, esim vuodesta 2004 vuoteen 2005 vähentynyt noin tuhannella. Näille lapsille on löytynyt perheenomainen korvaava sijoitus. Paras tapa auttaa Saint Petkan lapsia on ryhtyä UNICEF-lapsilisän lahjoittajaksi, juuri nyt esimerkiksi liittymällä Tukijoukkoon. Näin annetut lahjoitukset ohjautuvat Lastenrahastoon ja sitä kautta myös Bulgarian lasten hyväksi tehtävään työhön.

Mitä Saint Petkaan kuuluu nyt?

Neljä kuukautta on kulunut siitä, kun BBC kuvasi dokumenttinsa. UNICEF on lisännyt laitoslasten oloihin erikoistuneen henkilökuntansa määrää 24:llä Saint Petkan lapset voivat huomattavasti paremmin heidän kanssaan työskennelleen tiimin työn seurauksena. Lasten terveydestä huolehditaan ja he saavat kunnon ravintoa. Lapset jotka olivat heikossa kunnossa riittämättömän ravinnon vuoksi, ovat saaneet lisäravintoa palautuakseen. Kunkin lapsen henkilökohtaiset pelastussuunnitelmat alkavat olla loppusuoralla.

Miten voin auttaa?

UNICEF rahoittaa työtä Bulgarian lasten elinolojen parantamiseksi Lastenrahaston varoilla. Menossa oleva maaohjelma on laadittu vuosille 2006 - 2009 ja sen kokonaisbudjetti on noin viisi miljoonaa US dollaria. Ohjelman tärkein tavoite on parantaa heikossa asemassa olevien lasten asemaa luomalla sosiaalijärjestelmästä toimiva ja lapsen oikeuksia kunnioittava. Laitoksissa olevien lasten määrä on kuluneina vuosina, esim vuodesta 2004 vuoteen 2005 vähentynyt noin tuhannella. Näille lapsille on löytynyt perheenomainen korvaava sijoitus. Paras tapa auttaa Saint Petkan lapsia on ryhtyä UNICEF-lapsilisän lahjoittajaksi, juuri nyt esimerkiksi liittymällä Tukijoukkoon. Näin annetut lahjoitukset ohjautuvat Lastenrahastoon ja sitä kautta myös Bulgarian lasten hyväksi tehtävään työhön.

27.08.2008

Silminnäkijä special: Hylätyt lapset
Torstai-iltana YLE TV2:ssa esitetään uusintana kohuttu dokumentti kehitysvammaisten lasten kohtalosta bulgarialaisessa Saint Petkan lastenkodissa.

Dokumentissa kuvataan laitoshoitoon joutuneiden lasten toivotonta tulevaisuutta.

Ohjelman esittämisen jälkeen maan viranomaiset aloittivat laajat uudistustoimet lasten elinolojen parantamiseksi ja laitosten purkamiseksi.

UNICEF auttaa viranomaisia suurta remonttia vaativassa työssä.

Lisää tietoa lasten tilanteesta löydät Bulgarian UNICEFin sivuilta

Yhteistyössä