Hyla-maito ja riisipuuro

Miusta ainakin tuo Hyla-maito palaa helpommin pohjaan kun tavallinen ja vaikka kuinka teflonkattilassa keittelis siitä riisipuuron, ni siihen vähintään niitä vaaleanpunaisia "lepareita" (siis mitkä on vähän ottanu pohjaan) tulee. :/ Ja miusta se on ikävän näköstä. Samoin (varisinkin se iskukuumennettu) menee esim. piirakoissa uunissa ihan vaaleanpunaiseksi.

Mitenkä tuo laktoositon maitojuoma käyttäytyy? Entä se riisimaito (tää nyt lähinnä, että miltä maistuu)?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:17 kesä82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:14 whatever kirjoitti:
paista uunissa se puuro :)
Eiii, se ei maistu samalta. ;) Ei vaan, voishan sen niinkin tehdä. Tuo "tavallinen" hyla ei taida samalla lailla vaihtaa väriä kun se UHT?
oon tehny vaan hylamaidosta en siitä maitojuomasta ja kyllähän siitä vaaleenpunasta tulee
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:18 whatever kirjoitti:
oon tehny vaan hylamaidosta en siitä maitojuomasta ja kyllähän siitä vaaleenpunasta tulee
Ok.

Kun osittain mie mietin tuota myös niiden riisipiirakoiden osalta. Ku jos joskus pitäs tehdä "näyttäviä" piirakoita, ni ei ole kiva, että on vaalenpunaiset täytteet... :whistle:
 
mites sitte se hyla-maitojauhe? vai onks sitä enää olemassakaan :eek: miten se käyttäytyy, tuleeko siitäki vaaleenpunasta?

ja mie keitän riisipuuron aina vesihauteessa (tai siis kerroskattilassa) kun olen niin loistava keittään sen pohjaan joka ikinen kerta :D

uunissa tuleepi kanssa tosi hyvä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:20 kesä82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:18 whatever kirjoitti:
oon tehny vaan hylamaidosta en siitä maitojuomasta ja kyllähän siitä vaaleenpunasta tulee
Ok.

Kun osittain mie mietin tuota myös niiden riisipiirakoiden osalta. Ku jos joskus pitäs tehdä "näyttäviä" piirakoita, ni ei ole kiva, että on vaalenpunaiset täytteet... :whistle:
voithan sä aina sanoa että lipsahti puukko niitä tehdessä ja kattoa miten vieraat reagoi :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:21 laiskimus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:20 kesä82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 16:18 whatever kirjoitti:
oon tehny vaan hylamaidosta en siitä maitojuomasta ja kyllähän siitä vaaleenpunasta tulee
Ok.

Kun osittain mie mietin tuota myös niiden riisipiirakoiden osalta. Ku jos joskus pitäs tehdä "näyttäviä" piirakoita, ni ei ole kiva, että on vaalenpunaiset täytteet... :whistle:
voithan sä aina sanoa että lipsahti puukko niitä tehdessä ja kattoa miten vieraat reagoi :D
:p Juu, niiissä on semmonen rautalisä mukana... :whistle:
 
Leipurihiiva
Tulee maitojuomasta ihan eriväristä puuroa kun tavallisesta maidosta. Ja piirakoita tehdessä ottaa maitojuomapuuro värin pintaan tosi helposti, eli näyttävät palaneilta, vaikka eivät sitä olisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:15 niinu kirjoitti:
Meillä käytetään laktoositonta maitojuomaa ruuanvalmistuksessa ja leivonnassa,maistuu ihan samalta kuin tavallinen maitoki.
peesi :wave:

Tosin joskus kun tarttee tehdä isompi satsi, esim. riisipuuroa käytän hylaa (uht), koska on selvästi halvempaa. Mua ei ole haitannut se punaisuus enkä aina ole sitä edes huomannut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:42 Leipurihiiva kirjoitti:
Tulee maitojuomasta ihan eriväristä puuroa kun tavallisesta maidosta. Ja piirakoita tehdessä ottaa maitojuomapuuro värin pintaan tosi helposti, eli näyttävät palaneilta, vaikka eivät sitä olisi.
:flower:

Tätä tietoa mie oikeestaan olinkin vailla. :)
 
moi! pierutautisena olen kokeillut kaikkea mahdollista, ja riisipuuron suhteen olen päätynyt seuraavaan: keitä riisit vedessä ja lopussa lisää kaksi purkkia hyla-kuohukermaa niin väri ei muutu, mut maku vaan paranee entisestään. ja pohjaan polttaminenkaan ei ainakaan multa ole onnistunut. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:02 olkku kirjoitti:
moi! pierutautisena olen kokeillut kaikkea mahdollista, ja riisipuuron suhteen olen päätynyt seuraavaan: keitä riisit vedessä ja lopussa lisää kaksi purkkia hyla-kuohukermaa niin väri ei muutu, mut maku vaan paranee entisestään. ja pohjaan polttaminenkaan ei ainakaan multa ole onnistunut. :)
Ja tällä saa varmasti mainiot riisipiirakatkin! :D
 

Yhteistyössä