Hyihyi, ällö puulämmitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Meillä koko talo lämpiää puulla. Sillä on lämmitetty pari edellistäkin asuntoa, nyt yhteensä lähes 10 vuoden ajan. Usein talviaikaan sisään tuoduista puista könyää liikkeelle hämähäkkejä, jotka nekään eivät ole suosikkejani. Perhosiakin kuoriutuu välillä ja niitä lentää puuvarastossa.

Tämä talvi on ollut ihmeellisin tähänastisista ja ehdottomasti ällöttävin. Joku aika sitten sisään tuotiin traktorilla taas reilu satsi puita. Ensin niistä lähti lentoon ampiaisia, yhteensä kuusi kuningatarta. Muksu tykkää lämmittää isänsä kanssa, mutta kenkäpakko on ollut sen jälkeen, kun hän meinasi astua tokkuraisen, ison ampiaisen päälle.

Henkkoht. siedän kyllä ampiaisetkin, ei siinä mitään. Mutta tämä viimeisin puupino oli raksan ajalta jäänyttä pintalautaa yms, joten puussa on kuoret. Ja hitto soikoon, siellä kuoren välissä on elämää. :x Hyihyihyihyihyi! Pinon kuusiklapit rapisevat, niistä kuuluu rouskutusta. En ole ilennyt vilkaista kuoren alle, mutta pojat, kyllä meillä on lämmitetty sitten joka uunissa ja tiuhaan! Nytkin on tuli takassa. Vieressä oleva kori on puolillaan puita ja olen tulla heikkopäiseksi, kun sielläkin rouskuttaa yhä joku.

Ällötys :( Onneksi pino loppuu ihan pian ja saadaan taas käyttöön puita, jotka ymmärtävät olla hiljaa!

Puuvarastossa otin ison klapin ja löin puupinoa sillä. Tuli aivan hiljaista, kunnes ölliäiset totesivat vaaran olevan ohi ja alkoivat kaikki järsiä puuta yhtä aikaa. ROUSKIS! Inhaa. Mun on kohta varmaan hommattava maksikoon hohtimet ja nosteltava puut koppaan ja pannuun niillä, alkaa ällöttää noiden siirtely paljain käsin.

joo mulla oli vanhas mökissäni sellaisii mustia kuoriaisia paljon ja mua niin ällötti ne ja tajusin et puukopastahan ne tuli.. rouskutus kuului joo. kiipeilivät seinällä sängyn vieres ym... aloin pitää puukoppaa kylmässä eteisessä. nyt kutittaa selkää kun ajattelenkin niitä.

Yhteistyössä