Hyi saasta kun piti taas tyhjentää koiran anaalirauhanen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Sillä on aina se oikeanpuoleinen rauhanen sellainen, ettei se tyhjene itsestään ja sitä täytyy sitten itse tyhjentää.
Valitettavasti se peräpää on rakentunut niin, että pitää sormella ronkkia anaalin puolelta tyhjäksi. :x

Koiranomistajuuden ihanuuksia. NOT!

[QUOTE="tiipii";27963736]Näin noviisina koiran emäntänä kysyisin teiltä viisaammilta; mistä tuon tietää, että se anaalirauhanen on tyhjennystä vailla??[/QUOTE]

Yksi merkki on se että koira "vetää käsijarru päällä" eli hankaa pyllyä lattiaa pitkin.

Meidän koirilla rauhasongelmat helpotti kun aloitettiin raakaruokinta ja luut kovettaa vatsaa niin että rauhaset tyhjenee paremmin.

Yksi merkki on se että koira "vetää käsijarru päällä" eli hankaa pyllyä lattiaa pitkin.

Meidän koirilla rauhasongelmat helpotti kun aloitettiin raakaruokinta ja luut kovettaa vatsaa niin että rauhaset tyhjenee paremmin.

Kiitos! Onko siis yleisempää se, että ne pitää avustaa tyhjiksi, vaiko se, että ne tyhjenee jotenkin luonnollisesti itekseen? Tai onko joku tietty ikä, milloin ko. vaiva mahdollisesti alkaa vaivaamaan, tai tuleeko helpommin uros- tai narttu-koirille? Sorry, tämmönen kysely-ikä ja kiitokset, jos jaksat vastata.

Tällä on herkkä maha, mikä itsessään pahentaa ongelmaa. mutta esim just näitä luujuttuja ei uskalla antaa kun sen pakki menee ihan totaalisen sekaisin.
Olen kyllä antanut raakaruokaa muuten ja myös lisänä nappuloita joita se sietää.
Mutta enimmäkseen kun antaa raakaa, niin pieree pahanhajuisia pieruja.

luulisi, että olisi toisinpäin, et nuo kuivamuonat laittais haisoon, mutta meillä sitä kestetään yllättäen paremmin. : /

[QUOTE="tiipii";27963809]Kiitos! Onko siis yleisempää se, että ne pitää avustaa tyhjiksi, vaiko se, että ne tyhjenee jotenkin luonnollisesti itekseen? Tai onko joku tietty ikä, milloin ko. vaiva mahdollisesti alkaa vaivaamaan, tai tuleeko helpommin uros- tai narttu-koirille? Sorry, tämmönen kysely-ikä ja kiitokset, jos jaksat vastata.[/QUOTE]

Aika yleisiä noi ongelmat on mutta kyllä ne normaalisti tyhjenee itsekseen kun koira ulostaa. Toiset ruoat tekee sen että rauhaset täyttyy helpommin eikä tyhjene mut tosi koirakohtaista se on kuitenkin. En tiedä tuleeko uroksilla vaivoja kuinka helposti, itse oon törmänny vain narttukoirilla kun niitä on itsellä ja lähipiirissä enemmän.

Mun käsittääkseni vanhemmille koirille tulee helpommin mut tää on myös mutu-tietoa.

Kannattaa kysyä eläinlääkäriltä vaikka seuraavalla rokotuskäynnillä, saat ainakin varmasti oikeaa tietoa. :) Mä kun puhun vain omasta kokemuksesta.

Suuret kiitokset! Mutu-tieto on yleensä se paras tieto.. Mullakin oli kaverin koiralla noita ongelmia, mutta se oli narttu ja meillä kohta 2-vuotias uros.. Jutun eläinlääkäriä ensi kerralla. Mukavaa illanjatkoa!

Meidän koiralta leikattiin, kun sillä oli jatkuvasti tulehdus perässä ja kurkunpäässä (nuoli peräänsä ja sai bakteerit sieltä). Viikon välein tyhjensin tai muuten saattoi esim autossa sylissä istuessaan "plurauttaa" rauhasnesteet mun päälle.

Leikkaus on tosi vaativa, et ihan heti ei kannata lähtee leikkauttaan. Koira oli ekat päivät tosi kipeä, itkeskeli vaan. :( Oli aika kamalaa.

Ja toi ruokavaliojuttukin on vähän niin ja näin. Meillä 2 koiraa söi samaa ruokaa ja toisella tyhjeni aina kakkatessa, oikein selkeesti huomas ja tällä toisella ei ikinä. Kai se on enemmänkin rakenteellista. Ne kaupassa myytävät kertakäyttömuovikäsineet oli aika hyviä tyhjennykseen. Liukasteeksi käytin joko vaseliinia tai parafiiniöljyä (ei tuntunut sitten koirastakaan niin pahalta).

Yhteistyössä