Hyi hitto, mitä nää on?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puistatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meillä oo höyrypesuria eli ei voi olla senkään kertymää. :(

Kävin katsomassa rapun edestä maata eikä siinä tuollaisia ole ja kenkien pohjat oli puhtaat. Mä niin toivon, että syyllinen olisi puistoviltti, ku se on sentään laaja ja maannut maassa, mutta siinäkin on vaan niitä tahmahötöjä.

Fikkaria en nyt just käsistäni laske. Vallitseva valaistus on joko ulkoa tulevan verran tai kattolamput. Taskari on pyöritetty siihen kohtaan, että keskikohdan valo riittäisi sokaisemiseen. Mikään muu kuin takuuvarma kirkkaasti näkeminen ei nyt riitä.

Mitähän lie..

FJTlu1

Olisko sitten lapsen/lasten taskuissa tulla kotiin ulkoota? nehän mokomat on aika hyviä keräämään kaikenlaista.

Mutta edelleen aika synteettisiltä noi näyttää eli ei edelleenkään ulosteelta.

No kertomasi perusteella kuulostaa ja näyttää ihan siltä että ovat jotain muovinpätkiä mikä on voinut tulla kenen tahansa kengissä tai taskuissa sisälle. Ota iisisti! Käsitykseni mukaan mikään elukka, iso tai pieni, ei pasko muovia joten imuroi roskat poies ja jatka juhannuksen viettoa kaikessa rauhassa :)

Meille ilmestyi kerran samantapaisia lattialle... yli 10v sitten. Ne löytyivät huonetraakkipuun juurelta. Mä mietin ensin, että ovat sen puun siemeniä... mutta sitten näin, kun purkista mateli pieniä matoja ensin purkin sisäreunaa ylös ja sitten ulkoreunaa alas... ja matelivat lattialla niin kauan, kunnes kuivuivat. Sen jälkeen olivat aika lailla tuon näköisiä.

Sen jälkeen tuli kiire vaihtaa mullat ko. kasville :D

Edlis: repussa ehkä jonkun vaatteen sisällä on voinut olla rykelmä, joka on sitten vaatetta nostettaessa pudonnut kasana vaikka eteisen matolle ja kulkeutunut siitä rykelminä muualle. Outoa on, että niitä rykelmiä oli ympäri kämppää, vaikka olisi luullut suurimman osan varisevan jo lähelle pääkallopaikkaa. Tossa kuvassa oli loppujenlopuksi ehkä vain kolmannes koko määrästä - niin paljon niitä metsästämällä löytyi.

hm: hiusharja, kammat ja pompuloiden kuminauhat on ehjiä, mutta esim. vanha kuminauha voisikin varmaan hapertua tuollaiseksi pikkuröhnäksi, ellei tekisi sitä perinteistä "venyn ja jään pitkäksi"-juttua. Kiitos tosta ideasta!

pelottelija: nikkisi pelasti hysterialietsonnalta. :) Henki lähtee heti huomenna ellei jo kesken tän viestin!!!

Nyt olen oikeasti taas melko rauhallinen, sillä tein noille jutuille vesitestin. Upotin niitä puhtaaseen veteen ja saippuaveteen eikä kummassakaan tapahtunut yhtikäs mitään. Orgaaninen olisi varmasti mutaantunut tai irrottanut jotakin edes uloimmasta kerroksesta, mutta noille ei siis tapahtunut mitään. Synteettistä siis niin kuin ehdotettiinkin! Syvä huokaus ja herralle kiitos, sillä mysteeriröhnä näytti jo pahasti hyvältä syyltä joko unettomuuteen tai evakkoon.

Kyllä mä silti harvinaisen suuresti ihmettelen noiden alkuperää, sillä toi määrä ja noiden juttujen sama muoto on melkoinen arvoitus. Sama kuin shakkilauta atomoisi itsensä yht'äkkiä pikkuneliöihinsä.

Meille ilmestyi kerran samantapaisia lattialle... yli 10v sitten. Ne löytyivät huonetraakkipuun juurelta. Mä mietin ensin, että ovat sen puun siemeniä... mutta sitten näin, kun purkista mateli pieniä matoja ensin purkin sisäreunaa ylös ja sitten ulkoreunaa alas... ja matelivat lattialla niin kauan, kunnes kuivuivat. Sen jälkeen olivat aika lailla tuon näköisiä.

Sen jälkeen tuli kiire vaihtaa mullat ko. kasville :D

Voi v*ttu!!!! Mateliks ne pitkiä matkoja? Ne ois päässeet siis ylös sänkyynkin, jos pystyi kiipeämään purkin pintaakin!! Tuliks niistäkin tollasia elastisia vai kuivuiko ne sen näköisiksi, että olisivat murentuneet?? Nyt mä taas kuolen!!! Läpäisiskö kuivuneet madot mun vesitestin????

Voi v*ttu!!!! Mateliks ne pitkiä matkoja? Ne ois päässeet siis ylös sänkyynkin, jos pystyi kiipeämään purkin pintaakin!! Tuliks niistäkin tollasia elastisia vai kuivuiko ne sen näköisiksi, että olisivat murentuneet?? Nyt mä taas kuolen!!! Läpäisiskö kuivuneet madot mun vesitestin????

En mä nähnyt niiden matelevan kuin parinkymmenen sentin päähän kukasta. Mä en oikein muista, että pyörittelinkö niitä ollenkaan käsissäni, mutta en usko niiden läpäisevän vesitestejä :)

En mä nähnyt niiden matelevan kuin parinkymmenen sentin päähän kukasta. Mä en oikein muista, että pyörittelinkö niitä ollenkaan käsissäni, mutta en usko niiden läpäisevän vesitestejä :)

No hyvä, että jäi noin lähelle. Meillä on kasveja vain olohuoneen ikkunan edessä, joten suuri määrä matoja olisi jaksanut matkata ihan toiseen päähän asuntoa. Ja vesitestissä olisikin varmaan irronnut edes vähän jotain kuorta. :)

mä: Jotain siemeniä mäkin ajattelin aluksi, mutta noiden notkeus tuntui oudolta. Niistä ei tosiaan yksikään oo kivikova.

erratic: Varmaan aika "naulan kantaan"-vastaus. :D

mies katsoi kuvan ja sanoi että ovat "kuminauhan paloja" joita tulee joistain hapertuneista kuminauhoista esim sukista, venyvät vähän jos venyttää ja sitten katkeavat?

Mä nyt oikeasti haistoin niitä, eivätkä haisseet millekään, joten eivät liene irtoteetä. Meillä ei tuollaista irtoteetä ole, mutta jos olisi matkannut muualta, noiden suuri määräkään ei hämmästyttäisi, sillä teehippuset ovat harvemmin yksinään liikenteessä.

Toi sukkajuttu kuulostaa myös hyvältä, sillä mulle tuli aiemmin mieleen vain ne paksumman tyyliset kuminauhat, mutta totta on, että esim. urheilusukissa on monta kerrosta sitä lankamaista kuminauhaa päällekkäin ja se varmaan pilkkoutuisi noin. Meidän sukat on vielä elinkelpoisia, joten nyt jää enää mietittäväksi se, kenen sukka yritti romuttaa mielenterveyteni?! :D

Olen kyllä äärimmäisen kiitollinen kaikesta avustanne! Mulla oli alkuillasta sellainen olo, että on oikeasti lähdettävä evakkoon ja tilattava joku lämpöanturiammattilainen etsimään se suuri pesä, jossa kaiken ton vieraan näköisen p*skan tuottavat tappajat asuu. Nyt saan nukkua jälkiväristyksissä, mutta rauhassa. :) Kiitos!!!!!!!! :)

Mä nyt oikeasti haistoin niitä, eivätkä haisseet millekään, joten eivät liene irtoteetä. Meillä ei tuollaista irtoteetä ole, mutta jos olisi matkannut muualta, noiden suuri määräkään ei hämmästyttäisi, sillä teehippuset ovat harvemmin yksinään liikenteessä.

Toi sukkajuttu kuulostaa myös hyvältä, sillä mulle tuli aiemmin mieleen vain ne paksumman tyyliset kuminauhat, mutta totta on, että esim. urheilusukissa on monta kerrosta sitä lankamaista kuminauhaa päällekkäin ja se varmaan pilkkoutuisi noin. Meidän sukat on vielä elinkelpoisia, joten nyt jää enää mietittäväksi se, kenen sukka yritti romuttaa mielenterveyteni?! :D

Olen kyllä äärimmäisen kiitollinen kaikesta avustanne! Mulla oli alkuillasta sellainen olo, että on oikeasti lähdettävä evakkoon ja tilattava joku lämpöanturiammattilainen etsimään se suuri pesä, jossa kaiken ton vieraan näköisen p*skan tuottavat tappajat asuu. Nyt saan nukkua jälkiväristyksissä, mutta rauhassa. :) Kiitos!!!!!!!! :)

Näitä samanlaisia kuminauhoja löytyy kuulemma myös mm etenkin miesten alushousuissa ja ne kuulemma menevät helposti haperoiksi ja tipahtelevat :D Tietääkö miehesi asiasta jotain?

Hyvä, et rauhotuit :)

Mutta, pidä silmät tarkkana jos niitä tulee lisää niin sit pitää alkaa miettiä mitä ne oikeesti on.

ja kerro sitten meillekin jos niitä vielä löytyy....

Ps. mä tosiaan ite säikähtelen kanssa matkustaessa, koska en tosiaan halua mitään torakoita tai luteita kotiin. Et sympatiat sait ihan täysin. Hyvää yötä!

Saispa tän fontin niin pieneksi, ettei sitä edes näkisi.

Juu, mysteeri selvisi.
Eilen nukkumaan mennessä riisuin ihan normaalisti ja sain hullun kirkunakohtauksen. Noita matoja oli jo tississäkin kiinni. Mä huusin, mies käänteli vaatteita ET:itä etsien. Rintsikoiden alakuminauhasta niitä sitten löytyi. Niiden rintsikoiden, joiden viimeinen käyttöpäivä oli joskus viime vuosituhannella ja joista tuli sen jälkeen "en heitä mitään ikinä pois"-naisen "kotirintsikat." En ilmeisesti oppinut mitään siitä vaatefiaskosta, kun rappukäytävä kerran tulvahti yöllä täyteen savua, asukkaat evakuoitiin pihalle ja mulla oli ylläni ikivanhat pyjamahousut, joissa oli ok:ta kuminauha, lahkeet ja etuosa, mutta persekangas hiutunut riekaleiksi.

Mitä tästä opin: Kun hätä on suuri, älä pyydä julkisesti apua. Ratkaisun saavuttua saattaa hävettää enemmän kuin mitä hermoheikkoudesta olisi kärsinyt.

• Tykkää
Reactions: juupsis
Nyt musta tulee jo hysteerinen. Tarkistin kengät, tossut ja saappaat. Kaikkien pohjat ehjiä. Rinkoissa ei oo hapertuneita nahka-, muovi- tai kumiosia. Nahkatakkeja ei ole. Kumipalloja tms ei ole. Imurin renkaat on sitä kovamuovia, joka ei haperru vaan lohkeaa. Lattialuuttuja on vaan liinamallisia ja niissä ehjät varret. Uusia kasveja on vain yrttimuodossa ja viimevuotisen multaan laitettuna.

Sit se, miksi hysterisointi alkaa voittaa: Ollaan tilattu ulkomailta viime kuukausina roinaa ja sitä on tullut Euroopasta, Jenkeistä ja Aasiasta. Jenkeistä kirjat tuli postisäkissä ja muualta roinat tuli joko paketissa tai kuoressa (kirjoja ja kameratilpehööriä). Onks noiden mukana voinut tulla jotain vaarallista elävää. Noi Jenkkien ja Aasian tilaukset matkusti pitkään, joten eikö mahdolliset salamatkustajat ehtisi kuolla matkalla? Eiks sitä kakkaa ois sitten tietenkin ollut niissä paketeissakin? Itken kohta. Jos toi on jostain elämänkaarensa päähän tulleesta tavarasta niin miksen voi tajuta, mikä se tavara on??

Jossain oli että jos tulee itse /tilaa tavaraa ulkomailta, kannattaa varmistua ettei salamatkustajia laittamalla matkalaukut/paketin saunaan vuorokaudeksi ennen avaamista

Yhteistyössä