Hyi helvetti - koiran hajusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyih

Vieras
Äidilläni on 8v koira, jolla on hammaskiveä ja sen hengitys haisee järkylle. Kaikenlisäksi koiraa ei laiteta edes erilliseen huoneeseen, kun on juhlat vaan sillä on äitini mielestä oikeus olla siellä seassa koska se on osa heidän perhettään. Siinä sitten varot sukkahousujasi, kun menet juhlamekossa juhlimaan, kun koira on eteisessä vastassa ja joku korkeintaan kolmen metrin päästä turhaan komentaa koiraa muualle.

Ja eilen, kun istumapaikat oli vähissä niin istuin lapseni kanssa lattialla olohuoneen matalan sohvapöydän vieressä. Annoin siis istumatilat vanhemmille, kun itse voin juoda kahvini polvillaan lattialla istuenkin.

Mutta tämä koira toki on kiinni kakkutassissani ruinaamassa itselleen herkkuja. Monta kertaa sanoin, että sen voisi komentaa siitä pois, mutta mitään ei tapahdu. Sekään ei häiritsisi (itsekin koiraihminen) jos istuu siinä, mutta se haju! Järkyttävää syödä siinä, kun toinen haisee mädäntyneeltä.

Hain lisää kahvia ja totesin äidilleni, että tuo haju on järkyttävä johon äitini sanoo tuohtuneena että "no sillä on hammaskiveä". No aijaa!? Tottakai minä tiedän, että haju johtuu hammaskivestä, mutta se ei saa sitä hajua tuntumaan yhtään miellyttävämmältä vaikka tiedänkin mistä se johtuu.

Itsellänikin siis koira ja kyllä on aina pidetty huoli ettei se hosu juhlissa tekemässä mitä sattuu. Ja hammaskiveäkin sillä oli ja haisi paskalta, mutta se hoidettiin.

Hammaskivi pitäisi hoitaa mutta miksi koira pitäisi viedä muualle juhlien ajaksi? Perheenjäsen sekin on ja jos ei hypi ihmisiä vasten niin en kyllä ymmärrä miksi pitäisi viedä pois.

milläs itä hoidetaan ja onko kallista? täällä olsi saman homma, kpoira lemuu niiiin yrjöttävälle!! sori, mua nauratti tää sun juttu, tiiän sen hajun. =) se kakkuhan ois voinu olla hyvää=)

Mitäpä jos viet sinne ihan oikeita puruluita koiralle aina käydessäsi? Siis ei mitään nahkaluita, vaan ihan oikeeta luuta. Saa ainakin Kennelrehulta (googlaa) ja kaupassa lemmikkiosastoilla on pakastimessa myöskin. Seki auttaa tuohon hammaskiveen jonkun verran..ei ehkä enää täsäs vaiheessa, mutta ainakin ettei lisää tulisi. Jos se on kauhees kunnos, niin pitäis toki ellääkäris käyttää.

Olisin minäkin tuohtunut, jos joku tulisi mun kotiin arvostelemaan. Sitähän sinä käytännössä teet, kun menet toisten juhliin ja alat mäkättämään kaikesta ja pilaaman toisten juhlamielen. Kannattaapa miettiä asiaa tuoltakin kantilta. Nimettäin jos joku tulee sulle juhliin ja mäkättää vaikka rumista verhoista tai että pennut kuolaa, niin ottaisit sinäkin siitä nokkiisi. Ja monille on itsestään selvyys, että kukaan ei tule omassa kodissa hyppimään silmille -silti me ite saatetaan tehdä sitä toisen kodissa!

Tarjoudu viemään koiran eläinlääkärille, jos se sinua häiritsee. Ja vie niitä putkiluita purtavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Hammaskivi pitäisi hoitaa mutta miksi koira pitäisi viedä muualle juhlien ajaksi? Perheenjäsen sekin on ja jos ei hypi ihmisiä vasten niin en kyllä ymmärrä miksi pitäisi viedä pois.

No kyllä se nimenomaan hyppii ihmisiä vasten vai miksi minä muuten pelkäisin sukkahousujeni puolesta? Ja ei tarvi viedä toiseen huoneeseen, jos se pysyy sen verran kaukana ettei kahvia juodessa lähde tajua ja ellei se pidä kuonoaan sentin päässä kakkulautasestani ja yritä syödä lapsen kädestä koko ajan keksiä. Joo saa olla meidänkin koira ihmisten seassa, mutta se pysyy sentään irti niistä eikä kiehnää koko ajan kimpussa.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
Mitäpä jos viet sinne ihan oikeita puruluita koiralle aina käydessäsi? Siis ei mitään nahkaluita, vaan ihan oikeeta luuta. Saa ainakin Kennelrehulta (googlaa) ja kaupassa lemmikkiosastoilla on pakastimessa myöskin. Seki auttaa tuohon hammaskiveen jonkun verran..ei ehkä enää täsäs vaiheessa, mutta ainakin ettei lisää tulisi. Jos se on kauhees kunnos, niin pitäis toki ellääkäris käyttää.

Olisin minäkin tuohtunut, jos joku tulisi mun kotiin arvostelemaan. Sitähän sinä käytännössä teet, kun menet toisten juhliin ja alat mäkättämään kaikesta ja pilaaman toisten juhlamielen. Kannattaapa miettiä asiaa tuoltakin kantilta. Nimettäin jos joku tulee sulle juhliin ja mäkättää vaikka rumista verhoista tai että pennut kuolaa, niin ottaisit sinäkin siitä nokkiisi. Ja monille on itsestään selvyys, että kukaan ei tule omassa kodissa hyppimään silmille -silti me ite saatetaan tehdä sitä toisen kodissa!

Tarjoudu viemään koiran eläinlääkärille, jos se sinua häiritsee. Ja vie niitä putkiluita purtavaksi.

Ensinnäkin minä olen maksanut jo oman koirani hammaskiven poistosta 120 euroa - ei tarvitse hoitaa toisten koiria.

Ja jos minä olen ystävällisesti jo monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois kakkutassiltani niin kyllä minä voin sitten jo OMALLE ÄIDILLENI ilmoittaa, että hänen koiransa haisee paskalta ja istuu melkein lautasellani haisemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kyllä se nimenomaan hyppii ihmisiä vasten vai miksi minä muuten pelkäisin sukkahousujeni puolesta? Ja ei tarvi viedä toiseen huoneeseen, jos se pysyy sen verran kaukana ettei kahvia juodessa lähde tajua ja ellei se pidä kuonoaan sentin päässä kakkulautasestani ja yritä syödä lapsen kädestä koko ajan keksiä. Joo saa olla meidänkin koira ihmisten seassa, mutta se pysyy sentään irti niistä eikä kiehnää koko ajan kimpussa.

Mä menisin ensi kerralla juomaan kahvit sinne, jos koira ei voi olla lähestymättä. Inhoan yli kaiken ihmisiä, jotka ei tajua, että kerjäävä, paskalle haiseva koira EI ole kivaa seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:

Ensinnäkin minä olen maksanut jo oman koirani hammaskiven poistosta 120 euroa - ei tarvitse hoitaa toisten koiria.

Ja jos minä olen ystävällisesti jo monta kertaa pyytänyt viemään koiran pois kakkutassiltani niin kyllä minä voin sitten jo OMALLE ÄIDILLENI ilmoittaa, että hänen koiransa haisee paskalta ja istuu melkein lautasellani haisemassa.

No se on sama asia, ku äitisi alkaisi sulle sanomaan, että pennut on huonosti koulutettu ja räkääkin valuu nenästä -sinun kotonsi mainittuna ;)

Sulla nyt on ihan ihmeellinen asenne, mistä teitä sikiää oikeen? Oikeesti, jos äitisi pitää koiraa perheenjäsenenä, niin se pitää sitä perheenjäsenä. Ei sinulla ole MITÄÄN MÄÄRÄYSVALTAA TOISEN KODISSA. Piste. Pitäisi aikuisen ihmisen se ymmärtää.

Jos isnua häiritsee asia, niin viet sen piskin eläinlääkäriin hammaskivenpoistoon. Sinun äitisi ei ilmiselväst sitä aio tehdä. Ja vie niitä putkiluita mennessäsi aina, jos hän ei meinaa noin tehdä.

Onko sulla nyt tuo äiti-suhde muuten oikein kunnossa? Minä jotenkin veikkaan, että sulla on elämässä jotain ongelmia, jos pitää tulla mitäs nyt-palstalle valittamaan oman äidin koiran haisevasta hengistyksestä. Ihan tosi, naurattaa jo. Varsinkin jos itsekin tiedät tuohon ratkaisun.

Mitä oikein ajat takaa? Että me kaikki täällä nyt voivotellaan, et sun pitäis saada haukkua toisen kodissa mitä ikinä haluatkin? Että voivoi, totta kai saat haukkua..voivoi. No jos sellasen vastauksen haluat, "voivoi, totta kai sun pitäis saada haukkua kaikkea muiden kodissa". Siinä sinulle se.

Joskus tuntuu, että ihmiset narisevat tyhjänpäiväisistä asioista jatkuvasti..en ihmettele, jos tuntuu oma elämä turhalta ja tyhjältä, kun joka paikassa näkee vaan kaikken olevan huonosti. MItäpä jos äitisi olisi kuollut? Mistäs sitten nariset? Vähän suhteellisuudentajua, hei! Ole onnellinen, että lapsesi saavat nähdä mummiaan ja sinä äitiäsi.

Eli kaikkien mielestä on ihan jees, jos kyläpaikassa koira nuohoaa vieraan lautasta? Kaikissa muissa koiraperheissä ainakin se koira käsketään pois kerjuulta ihan ilman, että vieraan tarvii sitä pyytää. Puhumattakaan, jos vieras on asiallisesti pyytänyt useita kertoja. Ei todellakaan ole kohteliasta vai saako kyläpaikassa lapsetkin istua vieraan lautasella vain koska nehän on perheenjäseniä? Ja vaikka valuttaa kuolaa kakkulautaselle, kun niiden kotihan se on - ihan sama vaikka olisikin vieraan kakkulautanen.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Mä menisin ensi kerralla juomaan kahvit sinne, jos koira ei voi olla lähestymättä. Inhoan yli kaiken ihmisiä, jotka ei tajua, että kerjäävä, paskalle haiseva koira EI ole kivaa seuraa.

Olisin voinut muuten mennäkin, mutta oli aika kylmä ilma enkä voinut ottaa pientä lastani sinne ulos mukaan. Eikä siellä ole kuin yksi tuoli, ei pöytää.

Anoppilassa koira jonka hengitys haisee,välillä parempi kun hieman jaksettu hoitaa.
Oli siihen asti pöydän vieressä norkoamassa kunnes minä sen passitin muualle siis silloin kun anoppilassa aloin kulkemaan.
Henki haisee ja jaksaa räkyttää,en jaksa sitä haju enkä jaksa kuunnella.Pysyy kyllä siinä maaten vähän matkan päässä kun sen sinne vien.
Eikä ole asiaa riekkumaan pöydän eikä kahvittelijoiden viereen minun aikanani.
keskenään tehkööt mitä haluavat.

huonosti koulutettu jos ruinaa kakkulautasella.. meillä kun syödään/kahvitellaan ei koira ole lähimaillakaan, kun tietää että hän ei kuitenkaan saa armopaloja yms..

muoks** ja ps. meidän karvaturrimme haisee myös sateella/kostealla, mutta se kuuluu asiaan ja vaikka se haju on mitä inhottavin niin rakastan siitä huolimatta sitä hajua.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Anoppilassa koira jonka hengitys haisee,välillä parempi kun hieman jaksettu hoitaa.
Oli siihen asti pöydän vieressä norkoamassa kunnes minä sen passitin muualle siis silloin kun anoppilassa aloin kulkemaan.
Henki haisee ja jaksaa räkyttää,en jaksa sitä haju enkä jaksa kuunnella.Pysyy kyllä siinä maaten vähän matkan päässä kun sen sinne vien.
Eikä ole asiaa riekkumaan pöydän eikä kahvittelijoiden viereen minun aikanani.
keskenään tehkööt mitä haluavat.

Olet varmasti oikea unelmaminiä. Jos oma miniäni alkaisi koiriani "kouluttamaan" niin voisi olla porttikielto hyvin nopeasti luvassa.

ihan naurattaa teiän keskustelut. hankkikaa elämä... :) Miten itsekukin on noin aggressiiviinen kannassaan? huhhuh..menkää saunaan ja rentoutukaa ees tänään. kiitshei.

Yhteistyössä