Hygieniapassi; Testissä käyneet, kysymys. Vastaathan, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Meneekö läpi, jos harjoittelen esim. noita HYGIENIAPASSI olevia kysymyksiä, enkä varsinaisesti lue esim. Eviran sivuilta. Eli onko kysymykset juuri noita, mitä siellä tulee vastaan? Eli jos osaan nuo 100 %.
En jaksais alkaa pänttään Eviran sivuja.

"Koira on nuolaissut täytekakusta kermakuorrutteen. Voin kuoruttaa sen uudestaan ja laittaa tarjolle." Onko edellinen väittämä oikein vai väärin?

Jos osasit tuon, olet päntännyt jo aivan tarpeeksi ko. testiin...

• Tykkää
Reactions: Spukka
Pointtina on et jos osaat suomea ja ymmärrät käsitteitä usemmiten, koskaan, aina, yleensä jne. ja luet kysymyksen kunnolla, koska juuri tuollaiset käsitteet saattavat vaikuttaa aika paljon vastaukseen. Lue siis kysymys aina kunnolla!!

• Tykkää
Reactions: Spukka
Ok. Kiitos vastanneille. Noilla sivuilla, missä noita kysymyksiä, on kyllä aika vaikeitakin kysymyksiä, mitä et kyllä tiedä välttämättä, jos et ole lukenut. Esim. "kasvissäilyköiden ph on yli 3 ja niissä itiöiden kasvu on todennäköisempää", vastaus samaa mieltä, eri mieltä. Vastaus on eri mieltä, koska kasvissäilyköiden ph on yli 4,5. Eli tämän tyylisiä siellä on paljon, tosin paljon myös niitä erittäin helppoja.

"Koira on nuolaissut täytekakusta kermakuorrutteen. Voin kuoruttaa sen uudestaan ja laittaa tarjolle." Onko edellinen väittämä oikein vai väärin?"

Onko toi väärin? :DD

Vaikka mä syön kissojen koirien kanssa jäätelöä samasta tuutista jne :D

[QUOTE="mie";23384902]"Koira on nuolaissut täytekakusta kermakuorrutteen. Voin kuoruttaa sen uudestaan ja laittaa tarjolle." Onko edellinen väittämä oikein vai väärin?

Jos osasit tuon, olet päntännyt jo aivan tarpeeksi ko. testiin...[/QUOTE]

Ei mulla tuollaisia kysymyksiä ollut. Suurin osa kysymyksistä käsitteli viruksia, mikrobeja, loisia infektiivisiä bakteereita ym. ei niin selkokielistä. Noita "minkä värinen oli Napoleonin valkoinen hevonen-kysymyksiä" ei ollut lainkaan.

Olin testissä viime kuussa. Luin materiaalit netistä. Siinä ei kauaa mennyt, kun ne luki. Testi oli kyllä helppokin, mutta eipä materiaalin lukemisessa ollut kauheasti edes vaivaa.

Niin ja vielä tämä sääntö: vastaa niinkuin olisit töissä ravintolassa! Eli vaikka sinä voisit kuorruttaa sen kakun uudestaan (koira nuoli kermat-juttu), ammattilainen ei sellaista saisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23385007:
Ei mulla tuollaisia kysymyksiä ollut. Suurin osa kysymyksistä käsitteli viruksia, mikrobeja, loisia infektiivisiä bakteereita ym. ei niin selkokielistä. Noita "minkä värinen oli Napoleonin valkoinen hevonen-kysymyksiä" ei ollut lainkaan.

Meillä oli yksi, en muista mikä mutta se liittyi jotenkin jääkaappiin.

[QUOTE="mä";23384974]Ok. Kiitos vastanneille. Noilla sivuilla, missä noita kysymyksiä, on kyllä aika vaikeitakin kysymyksiä, mitä et kyllä tiedä välttämättä, jos et ole lukenut. Esim. "kasvissäilyköiden ph on yli 3 ja niissä itiöiden kasvu on todennäköisempää", vastaus samaa mieltä, eri mieltä. Vastaus on eri mieltä, koska kasvissäilyköiden ph on yli 4,5. Eli tämän tyylisiä siellä on paljon, tosin paljon myös niitä erittäin helppoja.[/QUOTE]

Mulla testissä oli moniakin tuollaisia kysymyksiä, joihin en todellakaan olisi osannut vastata lukematta.
Kiva jos kaikki muut on päässeet läpi lukematta ja pelkällä maalaisjärjellä :O

Keskiviikkona kävin testissä ja lähes kaikki kysymykset olivat helppoja,muutama hieman vaikeampi kysymys oli,hyvin kun lukee kysymykset ja miettii vähän ja käyttää järkeä niin pitäis mennä läpi.:)
Mie katsoin mallikysymykset ja vastaukset läpi ja muutaman jutun vaan luin.Kaipa tuo testi on läpi menny kun kerran testaaja ei ole lähettänyt tekstaria epäonnistuneesta testistä.:D

Viimeksi muokattu:
Mulla oli kans noita mikrobikysymyksiä.Lisäksi paljon päättelykysymyksiä ja kompiakin.En ois selvinny lukematta,ja tosiaan pitää huolella lukea kysymys ettei ole kompaa joukossa tai yks sana joka muuttaa koko kysymyksen.Ei ollu helppo ollenkaa,meidän ryhmästä ei päässy kaikki läpi ollenkaan.

Minulla on tässä joskus lähiaikoina testi, ja yritän etsiä jotain hyviä sivustoja joista voisi lukea niitä. Mitä nyt olen tälläisiä sivuja katsellut niin ilmeisesti se passin saaminen on mennyt haastavammaksi? Minusta tuntuu etten tajua yhtään mitään noista esim. "leikkeleet on säilytettävä yli 3celsiusasteen lämpötilassa" tai jotain vastaavaa, joten saa laittaa linkkejä mistä niitä kannattais opetella, ja mistä netissä olisi järkevä tehä niitä harjoitustestejä?

Mä kävin sen aikoinaan niin että henkilö A kertoi asiat luentomaisesti ja sen jälkeen pidettiin testi. Kaikki eivät päässeet läpi, mukana oli pari kompaa.

Osa on sellaisia että suht hygieeninen ihminen pärjää. Kannattaa kuitenkin varulta lukea se tietoinfo, varsinkin jos on joutunut testistä maksamaan. Onhan siinä paljon sellaisia lukuja ja määrityksiä että kuinka kauan saa tarjoilla ruokaa, asteista ja viruksista jne.

Ja täältä semmonen vinkki, että jos et oo varma vastauksesta, niin älä jätä vastaamatta, heitä sitten arvalla jotain. Näin meille sanottiin ennen testiä ja kas kummaa tuon neuvon avulla pari henkilöä sai testinsä läpi :D

Miulla on testi nyt tiistaina ja lukuaikaa ei oo kun tää päivä ja sen käytän mallikysymysten vastailemalla ja lukemalla mikrobeista ja bakteereista. Eiköhän niillä selviä läpitte, mitä on lähipiiristä kyselly niin terveellä maalaisjärjellä pitäisi läpi päästä.

Yhteistyössä