Niin siinä te ootte kyllä ihan väärässä, jos kuvittelette että käsien pesu puhdistaa kädet täysin. Edes kirurgisella saippua- tai käsihuuhde"pesulla" ei pääse eroon kaikista bakteereista. Sehän on sitten eri asia millaista bakteerikantaa kukin käsissään kantaa.. Mutta siinä olette oikeassa, että kaikkien bakteereiden totaalihävitys ei ole suotavaa. Ei ihmisen oo tarkotus elää steriilissä maailmassa. Itse vaihdan pullom kun se loppuu tai vähintään pesen saippuaputelin kun pesen vessan. No big deal. Kyllähän se näyttääkin rumalle kun siihen tartutaan öljysillä tai rapakkoisilla käsillä.
Käytän "ihmisten ilmoilla" myös käsidesiä (heheh, vasta yleisen vessan ovesta poistumisen jälkeen) -en myöskään mielellään koske pöntönhuuhtomisnappeihin tai ovenkahvoihin kuin paperilla. Samoin vesihanan suljen paperilla yleisissä hyysseissä kun kädet on pesty. Ei ole tarkoituskaan eliminoida kaikkia bakteereja vaan nimenomaan vähän vältellä näitä "paskabakteereja"
. Sen sijaan jos mulla kotona tippuu vaikka kurkunpala lattialle leivältä niin nostan ja syön sen ilman mitään huuhteluita. Syön lapsilta jäänyttä ruokaa vaikka heillä kuin nenä vuotais ja olis räkäsiä. Käyn kauppakeskuksissa ruuhka-aikaan. Olen töissä ruuhkapäivystyksessä. Jnejne. Ai niin juu on meillä sitä antibakteeripyykinpesuainetta, käytän sitä joskus kun pesen esim pojan ulkovaatteita jotka ovat viimeisen päälle likasia. Pakkohan se on käyttää kun vuos sitten ostin jostain tarjouksesta.. Tavalliseen pyykkiin riittää ihan tavalliset pesuaineet.