Huvittaa kun virikelasten äidit puuskuttaa muka kiireisinä :D

• Viestiketjun aloittaja hämmästyttää kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050975:
Täytyykö tämä vääntää rautalangasta...KÄRJISTIN. Ja joo, en ole pahalla päällä, vaikka yleisesti ottaen mua ärsyttääkin virikelapset. Lähinnä mua huvittaa tämä paatos millä ihmiset alkaa puolustella virikkeiden tarvetta.
Onko ihme että alkanut puolustella? Sinä ET tiedä syitä hoidossa oloon, et välttämättä edes tuttujesi kohdalla. Ja vielä ihmettelet sitä että kun haukut mielisairaat viinaa litkiviksi sosiaalitapauksiksi joiden lapset pitäs viskata ties minne niin ihmiset suutahtaa.

[QUOTE="vieras";25050989]
Ja kyllä minuun edelleen kolahtaa se kun mielisairaat niputetaan, haukutaan ja heidän lastenkin pitäisi kärsiä. Ihan vaan siksi että vanhempi on kehdannut mennä sairastumaan vakavasti.[/QUOTE]

Joku näytti tehneen ketjun siitä miten yleistä on turhat virikelapsipaikat, joten usko nyt kyllä niitä löytyy.
Voi, voi. Mä kyllä tunnen aika paljon mielenterveysongelmien kanssa painineita ihmisiä ja olen sairastanut masennuksen. Sillä erolla, että mun tuntemat ihmiset voi ronskisti puhua mielenterveysongelmista, vetämättä hernettä nenään.
Anteeksi, jos mun kärjistävä teksti loukkasi sinua henkilökohtaisesti.

:///
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050842:
Saatampa minäkin tietää jotakin päihdeongelmaisista. Mutta pidä rauhassa syvemmät tietosi, hyvä alalla työskennellyt. Olisit vaikka voinut tulla kertomaan totuuksiasi kaverini hautajaisiin. Hän kun oli yksi niistä harvoista, joita mielestäsi ei ole ole.
Siis hä? Taas epäloogisuutta. Olenko väittänyt, ettei ole. Vastasin sun väitteeseen, joka oli että iso osa mielenterveysongelmaisista kärsii mielenterveysongelmiasta. Kyllä olen nähnyt myös heitä (ylläri), joilla on kummatkin ongelmat.

[QUOTE="vieras";25051010]Onko ihme että alkanut puolustella? Sinä ET tiedä syitä hoidossa oloon, et välttämättä edes tuttujesi kohdalla. Ja vielä ihmettelet sitä että kun haukut mielisairaat viinaa litkiviksi sosiaalitapauksiksi joiden lapset pitäs viskata ties minne niin ihmiset suutahtaa.[/QUOTE]

Pyhä Lehmä, no eikö ne viinaan litkivien mielisairaiden muksut vois laittaa omaan virikehoitopäiväkotiin? Miksi sinne tarvis muiden virikelapsien mennä?
Tää alkaa olla iha ihan uskomaton ketju :D

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050895:
Olen helvetin tyhmä, helvetin ilkeä, helvetin kärjistävä ja helvetin ärsyyntynyt.
oletko sinä helvetin tyhmä, jos kuvittelet kaikkien mielenterveysongelmaisten juovan ja käyttävän pillereitä, koska kärjistetysti sanottuna löytyy liuta niitä jotka niin tekevät?
Kaikki kunnia niille jotka eivät niin tee, vaikka kuinka oisi mielenterveysongelmia.
Kaikki kunnia? Voi hyvät hyssykät sun kanssasi. Luitko tuon äidin kommentin, joka sanoi kärsineensä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, eikä ollut vienyt lastaan "virikehoitoon"? Monessa tapauksessa on lapsen kannalta parasta viedä hänet joiksikin tunneiksi pois kotoa. Kuin myös vanhemman.

"vieras"
Horuksen silmä, täysi peesi sinulle!

Jos ja kun yhteiskunnan pitää laman aikana jostain säästää, niin subjektiivinen päivähoito-oikeus olisi yksi säästökohde. Toki olisi mukavaa, jos säästöä löytyisi muualta kuin lapsiperheiden palveluista, mutta tuo olisi yksi vähiten huono säästökohde lapsiperheiden asioissa.

"Vieras"
Koko ketjua lukemattomana vastaan, että kyllä tuota viriketoimintaa pitäisi ainakin vähentää. Että hoitopaikan saavat ne, jotka oikeasti sitä tarvitsevat.
Lapsen sosiaalinen elämä ei ole kiinni siitä, että on päiväkodissa. Onhan niitä muitakin linkkejä sosiaaliseen elämään. Kerhot, puistot, harrastukset... Kaikki on vain kiinni sen vanhemman aktiivisuudesta.
Helppohan se on sysätä lapsi päiväkotiin saamaan virikkeitä, kun ei itse viitsi mitään tehdä asian eteen.

Ymmärrän joissain tapauksissa virikejutun, mutta useimmissa en. Ikävää, että laiskuuttaan viedään lapsi päiväkotiin.
Omaa aikaa? Se menee aika pitkälle niin, että sitä omaa aikaa ei ole, kun on lapsia saatu. (En väitä, että omaa aikaa ei tarvitsisi, itsekin rakastan omaa aikaani)
Mutta sitä omaa aikaa voi järjestää muutenkin. Useimmilla lapsilla on sukulaisia jne...
Yleensä järjestelykysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25051057:
Pyhä Lehmä, no eikö ne viinaan litkivien mielisairaiden muksut vois laittaa omaan virikehoitopäiväkotiin? Miksi sinne tarvis muiden virikelapsien mennä?
Tää alkaa olla iha ihan uskomaton ketju :D
No mistähän johtuu, että tämä on aika uskomaton ketju :/???

"sipuli"
[QUOTE="vieras";25051066]Horuksen silmä, täysi peesi sinulle!

Jos ja kun yhteiskunnan pitää laman aikana jostain säästää, niin subjektiivinen päivähoito-oikeus olisi yksi säästökohde. Toki olisi mukavaa, jos säästöä löytyisi muualta kuin lapsiperheiden palveluista, mutta tuo olisi yksi vähiten huono säästökohde lapsiperheiden asioissa.[/QUOTE]

Joo. Se vaan onkin sitten vaikeampi asia, että mikä on turhaa ja mikä tarpeellista hoitoa. Eikä sitä tällä palstalla varmasti ratkaista tänä iltana.

Kaikki kunnia? Voi hyvät hyssykät sun kanssasi. Luitko tuon äidin kommentin, joka sanoi kärsineensä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, eikä ollut vienyt lastaan "virikehoitoon"? Monessa tapauksessa on lapsen kannalta parasta viedä hänet joiksikin tunneiksi pois kotoa. Kuin myös vanhemman.
Käsitit nyt kyllä väärin. Kaikki kunnia niille mielenterveysongelmaisllle jotka eivät sekaannu päihteisiin.

Minäkään en tosiaan ymmärrä mistä näitä riittää, jotka tietää kuinka jonkun lapset on hoidossa silkkaa laiskuutta. Meinaatteko, että olette niin kivoja, läheisiä ja suvaitsevaisia (hah) ihmisiä, että teille kerrotaan kaikista mielenterveysongelmista, uupumisista, sairasteluista yms. Onko masentuneen otsassa joku leima, josta voi todeta että tällä on masennus ja sitten näkee yhtälailla pitkän matkan päähän kuinka jollakin toisella ei ole, se on vaan laiska.

Minulle neuvolassa suositeltiin lasten päivähoitoa jo ennen kuin aloitin koulun. Ennaltaehkäisynä masennukselle. Aikanani olen sellaisen sairastanut ja monen vuoden kotiäitirupeama alkoi ahdistaa jo kovasti. Kieltäydyin kuitenkin ehdotuksesta, koska oli kesä ja meillä mummot hoitaa lapsia aktiivisesti. Lapset aloitti sitten hoidossa syksyllä kun koulukin alkoi. Jos lapseni olisivat nyt käyneet kesällä hoidossa niin olisiko siellä jotku ämmät sieraimet sauhuten katselleet, kuinka kehtaan puuskuttaa lapsia tuodessani ja sitten kiireettömästi kävellä vaikka kauppaan?

Olisiko lapseni olleet virikelapsia vai "oikeasta syystä" hoidossa? Ja olisinko minä ollut mielenterveysongelmainen vai laiska? Tai kenties joku pillereitä popsiva alkoholisti? Onko yleensäkin uupumus "oikea diagnoosi" vai vaan tekosyy kun ei nappaa?

Onneksi noista asioista ei päätä nämä palstan "psykologit", jotka tietää tuntemattomienkin ihmisten sielunelämät paremmin kuin he itse tai hoitohenkilökunta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25051045:
Joku näytti tehneen ketjun siitä miten yleistä on turhat virikelapsipaikat, joten usko nyt kyllä niitä löytyy.
Voi, voi. Mä kyllä tunnen aika paljon mielenterveysongelmien kanssa painineita ihmisiä ja olen sairastanut masennuksen. Sillä erolla, että mun tuntemat ihmiset voi ronskisti puhua mielenterveysongelmista, vetämättä hernettä nenään.
Anteeksi, jos mun kärjistävä teksti loukkasi sinua henkilökohtaisesti.
Mun tuntemat ihmiset kuten myös itse käytän myös mustaa huumoria mutta EN IKINÄ menisi vittuilemaan kenellekään sairaalle tuolla lailla kuin sinä. Jossain menee mun raja, sulla sellaista ei ilmeisesti ole. Miten voi olla että sinä vaan hassun hauskasti vitsailit ja kärjistit kun olet saanut paljon palautetta sanoistasi? Oisko sittenkin niin että nyt tuli sanottua jotain todella typerää? Luuletko todella että SINUN kokemus on se OIKEA? Minäkin tiedän "virikelapsia" mutta yksikään niistä ei ole huvin vuoksi hoidossa. Silti en väitän etteikö niitäkin olisi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
hympsis
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25049813:
Mä en ymmärrä miksi ihmeessä toinen lapsi viedään hoitoon ja toinen jää kotiin?
Sisälukutaidon puutetta kaikessa kiihkoilussa... Väännetäänpä ratakiskosta. Siksi toinen (=eskari-ikäinen) viedään eskariin ja hoitoon, kun meillä hoidetaan vain reilun kolmen vanhaksi kotona. Äiti valvoo yöt töissä (viimeiset 5 vuotta poislukien kuopuksen mammaloma) enkä valitettavasti ole ihan niin sitkeä (olisitkohan sinäkään?), että jaksaa kahta lasta kotona päivisin. Sinun päivä on siis oikeasti minulle yö. Pienempi nukkuu päikkärit, jolloin äitikin saa peräti pari tuntia vuorokaudessa unta (hui kuinka itsekästä - se aikahan pitäisi virikehoitaa kotona omaa kuusivuotiasta). Ole siis kiitollinen, ettei meidän perheen lapsista molemmat ole viemässä todella "tarvitsevien" päivähoitopaikkoja. Suosittelen sinullekin kokeilla, että painat yöt töitä ja hoitelet lapsiasi päivät. Ja sitten juttelet mulle virikelapsista :) Onneksi äideille on virikepuuhaa ja hupia näillä mammapalstoilla.

Yhteistyössä