Huvittaa kun virikelasten äidit puuskuttaa muka kiireisinä :D

• Viestiketjun aloittaja hämmästyttää kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti
"huh"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050474:
Eipä kiinnosta yhtään miksi virikelapset on hoidossa. Ainoastaan ärsyttää. Mä pidän virikelasten vanhempia sosiaalitapauksina, sellaisina reppanoina, jotka ei itse kykene lapsiaan hoitamaan vaikka ovat päivät kotona.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050515:
Tietenkään pätkätyöläisen ei kannata ottaa lapsia kokonaan pois päiväkodista, se nyt on ihan selvää.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050487:
Mutta mä en ajattele noita lapsia virikelapsina, jos kyseessä on muut syyt kun vanhempien oma kyvyttömyys/laiskuus hoitaa jälkikasvuaan.
Sähän muutat mielipiteitäs kuin sukkaa. Eli onko se nyt oikein että pätkätyöläisen (lue: välillä epämääräisiä aikoja työttömän) on hoidossa vaikka vanhempi on kotona?

Jos vanhempi on kyvytön (esim sairaus) hoitamaan lasta, vaikka on kotona, se onkin yhtäkkiä ok?

Koita jo päättää...

:///
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050474:
Eipä kiinnosta yhtään miksi virikelapset on hoidossa. Ainoastaan ärsyttää. Mä pidän virikelasten vanhempia sosiaalitapauksina, sellaisina reppanoina, jotka ei itse kykene lapsiaan hoitamaan vaikka ovat päivät kotona. Virikelapsille vois järjestää ihan omat päiväkodit, jonne nämä lapset kipattaisiin päiviksi, samalla kun heidän vanhemmat voisivat potea kotona mielenterveysongelmia ja vetää urakalla viinaa + pillereitä.
Voi hyvänen aika...Potea kotona mielenterveysongelmia tai vetää pillereitä ja viinaa. Sä siis asetat nämä toistensa kanssa samalle viivalle? Ajatteletko että mielenterveysongelmat ovat itse hankittuja ja valittuja? Toivon todella, että sunlainen ihmisrotu ei ole kovin sikiävää sorttia.

[QUOTE="vieras";25050630]Aivan vapaasti :) Arvaa kiinnostaako minua mitä sinä ajattelet meidän "virikelapsesta" Ja viimeinen lauseesi kertoo jo sinusta kaiken oleellisen, onneksi ei tunneta. Se on kyllä kummallista että jaksat vaahdota virikelapsista tai "virikelapsista" (ethän syitä tiedä) mutta samaan aikaan sinua ei kiinnosta yhtään miksi ovat siellä.[/QUOTE]

Epäoleellinen kommentti tuo tummennettu. Mitenkään keskusteluun liittymättä.
Mua ei kiinnosta miksi jotkut lapset ovat MÄÄRÄTTY hoitoon, vaikka vanhemmat ovat kotona. Sillä ne asiat ei kuulu minulle. Tiedän joidenkin lasten tarvitsevan hoitoa kuntouttavista syistä, mikä on ok. Mutta niitä en itse laske virikelapsiksi. Mulle virikelapset on niitä joita vanhemmat ei viitsi hoitaa kotona, syystä tai toisesta. Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin, myös minulla. Mitään olellista mielipiteeni tuskin kertoo minusta. Ainoastaan sen, etten hyväksy tätä turhaa virikelapsisysteemiä.

Voi hyvänen aika...Potea kotona mielenterveysongelmia tai vetää pillereitä ja viinaa. Sä siis asetat nämä toistensa kanssa samalle viivalle? Ajatteletko että mielenterveysongelmat ovat itse hankittuja ja valittuja? Toivon todella, että sunlainen ihmisrotu ei ole kovin sikiävää sorttia.
Jos et ymmärrä kärjistämistä, niin älä kommentoi :whistle:

By the way, mielenterveysongelmat ja päihdeongelmat liittyvät valitettavan usein yhteen.

[QUOTE="a p";25049231]Ihan hienosti tehty. Päiväkodit ovat niin tupaten täynnä, että meidän lasten olisi parempi olla siellä jos siellä olisi vain ne lapset jotka OIKEASTI tarvitsevat hoitoa.[/QUOTE]

Kyllä ne päiväkodit tulee loppujen lopuksi aina olemaan tupaten täynnä. Jos on vajaatäyttöä lapsiluvussa niin aina voidaan antaa jollekin hoitajalle potku perseeseen ja taas on täyttä. Se on säästöä nääs.

Täs meidänki kaupungissa on yks pk kokonaisvaltaisessa remontissa ja lapset on sullottuina muihin )jo ennestään täynnä oleviin) päiväkoteihin. Nyt sitten remontti on loppusuoralla ja kaupunki teki sitten ylläripylläri päätöksen, et yksityisen pk: tukeminen voidaanki lopettaa ku lapset saadaan sullottua olemassa oleviin kunnallisiin pk:hin kun remontoitu pk otetaan käyttöön. Tää on sitten yksityisen päiväkodin loppu.

Mulla ei oo lapsia päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050686:
Epäoleellinen kommentti tuo tummennettu. Mitenkään keskusteluun liittymättä.
Mua ei kiinnosta miksi jotkut lapset ovat MÄÄRÄTTY hoitoon, vaikka vanhemmat ovat kotona. Sillä ne asiat ei kuulu minulle. Tiedän joidenkin lasten tarvitsevan hoitoa kuntouttavista syistä, mikä on ok. Mutta niitä en itse laske virikelapsiksi. Mulle virikelapset on niitä joita vanhemmat ei viitsi hoitaa kotona, syystä tai toisesta. Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin, myös minulla. Mitään olellista mielipiteeni tuskin kertoo minusta. Ainoastaan sen, etten hyväksy tätä turhaa virikelapsisysteemiä.
//samalla kun heidän vanhemmat voisivat potea kotona mielenterveysongelmia ja vetää urakalla viinaa + pillereitä."//.

Mutta sun kommenttis on ristiriidassa toistensa kanssa. Onko siis ok, että vanhempi potee mielenterveysongelmia lapsen ollessa hoidossa vai ei??

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050707:

By the way, mielenterveysongelmat ja päihdeongelmat liittyvät valitettavan usein yhteen.
Ai liittyvät vai? Työskenteletkö kenties psykiatrian alalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050707:

Ja mä kommentoin aivan sillä samalla oikeudella millä säkin kommentoit.

[QUOTE="huh";25050662]Sähän muutat mielipiteitäs kuin sukkaa. Eli onko se nyt oikein että pätkätyöläisen (lue: välillä epämääräisiä aikoja työttömän) on hoidossa vaikka vanhempi on kotona?

Jos vanhempi on kyvytön (esim sairaus) hoitamaan lasta, vaikka on kotona, se onkin yhtäkkiä ok?

Koita jo päättää...[/QUOTE]

Mun ulosannissa saattaa olla hieman parantamisen varaa. Joo, en vaihda mielipidettä, ehkä vaan ilmaisen itseäni joskus epäselvästi ja kärjistäen.
Mulle virikelapsi tarkoittaa lasta jonka vanhemmilla ei ole MITÄÄN syytä viedä muksua hoitoon, mutta silti vievät. Lyhyet työttömyyspätkät tai sairastuminen ei ole täksi luokiteltavaa.

äidin syyllisyys
Mä sairastuin aikanaan synnytyksen jälkeiseen vaikeaan masennukseen toisen lapsen syntymän jälkeen. Voi kun joku viisas ihminen olis silloin neuvonut mua viemään esikoisen päivähoitoon! Mutta ei, päivästä toiseen sinittelin zombina kuolemanhaaveet mielessäni. Esikoisesta tuli sulkeutunut ja arka lapsi. :(

"kitku"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050745:
Mun ulosannissa saattaa olla hieman parantamisen varaa. Joo, en vaihda mielipidettä, ehkä vaan ilmaisen itseäni joskus epäselvästi ja kärjistäen.
Mulle virikelapsi tarkoittaa lasta jonka vanhemmilla ei ole MITÄÄN syytä viedä muksua hoitoon, mutta silti vievät. Lyhyet työttömyyspätkät tai sairastuminen ei ole täksi luokiteltavaa.
Kuinka monta tällaista vanhempaa/lasta tunnet? Joista tiedät oikeasti, ettei heillä ole MITÄÄN syytä viedä lasta hoitoon? Minä en ainakaan tunne yhtään.

Ennenkuin painat sitä enteriä, niin luepa tekstisi läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050755:
En työskentele. Mutta eiköhän kaikki jo tuon asian tiedä. Tuskin tieto oli sulle mikään uutinen.
Voi pientä, keittiöpsykologialla ei pitkään pötkitä. Ja kyllä mulla on varmaan hiukan syvempää tietoa kuin sulla. Alalla työskennelleenä.

"huh"
Ehkä sun tosiaan kannattaisi lukea pariinkin otteeseen mitä näppikseltä suollat ennenkuin painat tuota lähetä nappia. Semmoinen alkeellinen kohteliaisuus. Tuskin (toivottavasti et) sä elävässä elämässäkään paukutat päätäsi tuohon tahtiin mitä tässä ketjussa.

Jokaisella vanhemmalla joka lapsensa hoitoon vie on varmasti JOKIN syy taustalla. Sä et ole elämässä sen toisen elämää, mistä sä tiedät mitä siellä OIKEASTI on taustalla. Kulissien takana on usein paljon sellaista mikä ei tule muitten tietoon.

Voi pientä, keittiöpsykologialla ei pitkään pötkitä. Ja kyllä mulla on varmaan hiukan syvempää tietoa kuin sulla. Alalla työskennelleenä.
Saatampa minäkin tietää jotakin päihdeongelmaisista. Mutta pidä rauhassa syvemmät tietosi, hyvä alalla työskennellyt. Olisit vaikka voinut tulla kertomaan totuuksiasi kaverini hautajaisiin. Hän kun oli yksi niistä harvoista, joita mielestäsi ei ole ole.

"vieras"
"Virikelapsille vois järjestää ihan omat päiväkodit, jonne nämä lapset kipattaisiin päiviksi, samalla kun heidän vanhemmat voisivat potea kotona mielenterveysongelmia ja vetää urakalla viinaa + pillereitä. "

Oletko tyhmä vaiko vaan hemmetin ilkeä ihminen? Mä tunnen monia vakavista mielenterveyshäiriöistä kärsiviä (aiemmin myös minä itse) ja yksikään heistä ei käytä juuri ollenkaan alkoa. Eikä vedä urakalla pillereitä. Ihan helvetin ikävä asenne tuo että sairaiden muksut pitäs kipata jonnekkin muualle kuin sinunlaisten "terveiden".

Kaikki (joita kiinnostaa) lasteni päiväkodissa luulevat että minä olen 'virikeäiti' ja olenkin saanut vähän sen mukaisia katseita mutta töissä käyn kovaan tahtiin. Työ vaan sellaista että välillä olen koiran kanssa lenkillä ja välillä kaupassa tai postissa.

[QUOTE="vieras";25050849]"Virikelapsille vois järjestää ihan omat päiväkodit, jonne nämä lapset kipattaisiin päiviksi, samalla kun heidän vanhemmat voisivat potea kotona mielenterveysongelmia ja vetää urakalla viinaa + pillereitä. "

Oletko tyhmä vaiko vaan hemmetin ilkeä ihminen? Mä tunnen monia vakavista mielenterveyshäiriöistä kärsiviä (aiemmin myös minä itse) ja yksikään heistä ei käytä juuri ollenkaan alkoa. Eikä vedä urakalla pillereitä. Ihan helvetin ikävä asenne tuo että sairaiden muksut pitäs kipata jonnekkin muualle kuin sinunlaisten "terveiden".[/QUOTE]

Olen helvetin tyhmä, helvetin ilkeä, helvetin kärjistävä ja helvetin ärsyyntynyt.
oletko sinä helvetin tyhmä, jos kuvittelet kaikkien mielenterveysongelmaisten juovan ja käyttävän pillereitä, koska kärjistetysti sanottuna löytyy liuta niitä jotka niin tekevät?
Kaikki kunnia niille jotka eivät niin tee, vaikka kuinka oisi mielenterveysongelmia.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050895:
Olen helvetin tyhmä, helvetin ilkeä, helvetin kärjistävä ja helvetin ärsyyntynyt.
oletko sinä helvetin tyhmä, jos kuvittelet kaikkien mielenterveysongelmaisten juovan ja käyttävän pillereitä, koska kärjistetysti sanottuna löytyy liuta niitä jotka niin tekevät?
Kaikki kunnia niille jotka eivät niin tee, vaikka kuinka oisi mielenterveysongelmia.
Pitäskö sun ottaa ne iltarauhoittavat tai vaikka muna suuhun kun noin pahalla päällä olet? :D SINÄ yleistit ihan kaikki samaan nippuun. Miksi mun lapsi pitäs kipata jonnekkin "jätepäiväkotiin" vain siksi että sen äiti on sairas?

"kitku"
[QUOTE="kitku";25050758]Kuinka monta tällaista vanhempaa/lasta tunnet? Joista tiedät oikeasti, ettei heillä ole MITÄÄN syytä viedä lasta hoitoon? Minä en ainakaan tunne yhtään.[/QUOTE]

Horuksen silmä: Odotan edelleen vastaustasi.

[QUOTE="vieras";25050918]Pitäskö sun ottaa ne iltarauhoittavat tai vaikka muna suuhun kun noin pahalla päällä olet? :D SINÄ yleistit ihan kaikki samaan nippuun. Miksi mun lapsi pitäs kipata jonnekkin "jätepäiväkotiin" vain siksi että sen äiti on sairas?[/QUOTE]

Täytyykö tämä vääntää rautalangasta...KÄRJISTIN. Ja joo, en ole pahalla päällä, vaikka yleisesti ottaen mua ärsyttääkin virikelapset. Lähinnä mua huvittaa tämä paatos millä ihmiset alkaa puolustella virikkeiden tarvetta.

onkoonko
kuka on tuon määritelmän mukaan virikelapsi?
Rohkenen väittää, että varsin usein siellä taustalla on jokin syy...
Btw; aikanaan kotikaupunkini päivähoidossa tehtiin tutkimus "virikelasten" määrästä, ja lomake siis annettiin kaikille vanhemmille jotka olivat päivät kotona (minäkin olin, tosin kukaan ei kai tiennyt että tein kotona töitä...). Tuossa tutkimuksessa luokiteltiin kokopäivähoidoksi aivan kaikki! Mm. minun lapseni, joka oli pk:ssa 3 x 6h viikossa, oli tuon määritelmän mukaan kokopäiväinen.
Että niinkin laadukasta tutkimusta...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25050947:
Onhan noita tullut tavattua.

Kylläpäs te taas kiihdyitte, kun ilmaisin mielipiteeni provosoivan kärjistetysti :D
Epäilen. Jos olisit minun tuttuni en todellakaan kertoisi miksi lapsi on hoidossa välillä kun olen kotona. Enkä sitä kaikille kerrokaan. Vain harvat ja valitut tietää, muut varmaan luulevat tietävänsä että on virikelapsi ;)
Ja kyllä minuun edelleen kolahtaa se kun mielisairaat niputetaan, haukutaan ja heidän lastenkin pitäisi kärsiä. Ihan vaan siksi että vanhempi on kehdannut mennä sairastumaan vakavasti.

Yhteistyössä