Huvittaa kun virikelasten äidit puuskuttaa muka kiireisinä :D

• Viestiketjun aloittaja hämmästyttää kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti
hämmästyttää kummastuttaa
Päiväkodin ovella törmään vanhempiin jotka oikein hengästyvät kun on niin rankkaa heittää yksi lapsi päiväkotiin hoitoon. Toisen kanssa lähtevät kotia tai kauppoja kohti. Ehkä sen touhotuksen tarkoitus on osoittaa hoitajille että kyllä tässä päiväkotipaikka on ihan tarpeellinen, mikä on aika naurettavaa näin työssä käyvän silmin nähtynä. Olen nimittäin törmännyt näihin puuskuttelijoihin oman lapseni hakemisen jälkeen kaupoissa. Ja siellä sellaisen puuskuttajan lapsi odotteli haikeana päiväkodin pihalla, lähes viimeisenä.

Mä en just ton takia kehtaa lastani päiväkotiin laittaa..poika on 5 v ja minä työtön ja just tollasia arvosteluja kuultuani päätin, etten vie lasta hoitoon ollenkaan..oli aluksi 5h/päivä ja 10 pv/kk, mut lopetin sen.

Niin joo, ja meillä on rakentaminen kesken, et kyllä mulla tekemistä olis kovastikin tuolle aikaa. Tai vaikkapa vain kävisin uimassa tms. et hoitasin kuntoani henkisesti raskaan työjakson jälkeen.

Joo minäkään en ymmärrä mitä tekemistä puuskuttamisella on asian kanssa. Vai meinaatko että jonkun elämä on oikeasti niin leppoista että on mahdotonta hengästyä missään tilanteessa?

Enkä ymmärrä miten jotkut kyttää mitä kunkin hoitolapsen vanhemmat tekee tai ei tee.

Ehkä olen vain ymmärtämätön ihminen.

"a p"
Mä en just ton takia kehtaa lastani päiväkotiin laittaa..poika on 5 v ja minä työtön ja just tollasia arvosteluja kuultuani päätin, etten vie lasta hoitoon ollenkaan..oli aluksi 5h/päivä ja 10 pv/kk, mut lopetin sen.
Ihan hienosti tehty. Päiväkodit ovat niin tupaten täynnä, että meidän lasten olisi parempi olla siellä jos siellä olisi vain ne lapset jotka OIKEASTI tarvitsevat hoitoa.

yh
Voi että mua huvittaa, ja säälittää :( tuollaiset äidit jotka jaksaa kytätä miten paljon toisten lapset on hoidossa. Arvailevat syitä ja arvostelevat jopa hengästymisen määrää :D
Onneksi me ei kaikki olla sellaisia.

"vieras"
Nähdä noita pikkusia, jotka odottaa, et joku tulis hakeen, et pääsis kotiin, mutta ku tehdään niin pitkää työpäivää, ettei lasten henkinen hyvinvointi kiinnosta tai sitte ku joku hakee ni se onkin äidin uus miesystävä. Tai sitte kuten yks tuttu vuorotyöläinen vei lapsen aamusta hoitoon aikasin, et sai itelle aikaa liikkua yms. vaikka meni iltaan ja sitte mies haki hoidosta.

hympsis
Meidänkin päiväkodin lasten äidit varmaan ajattelee noin kuin sinä ap. Totuus voi kuitenkin olla ihan toinen, sitä kun ei voi puuskutuksesta päätellä. Meillä esim. halutaan hoitaa kuopus kotona vähintään kolmevuotiaaksi siitä huolimatta että äiskä paiskii yöt ja viikonloput töitä. Minullakin taittaa siis mammat arvella vanhempaa hoidossa olevaa lastani virikelapseksi. No joo, toisaalta onhan hänellä ehkä enemmän menoa ja meininkiä siellä hoidossa tällä "virikelapsella" kuin väsyneellä äidillä ja kuopuksella kotona. Silti katson tämän meidän järjestelyn kaiken vaivannäön arvoiseksi.

"vieras"
[QUOTE="a p";25049231]Ihan hienosti tehty. Päiväkodit ovat niin tupaten täynnä, että meidän lasten olisi parempi olla siellä jos siellä olisi vain ne lapset jotka OIKEASTI tarvitsevat hoitoa.[/QUOTE]

Voi jessus. Ihan samanlaisia räkänokkakakaroita ne sunkin lapset on kuin muutkin ;) Ja hei, mistä SINÄ tiedät miksi mun lapsi oli kokopäivähoidossa ja mistä sinä tiedät miksi minä puuskutin? ;)

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25049121:
Mitä tekemistä sillä puuskuttamisella on tähän asiaan?
Minun puolesta saa kaikki huonokuntoiset puuskutella niin paljon kuin tykkää.
Eri asia on se jos lapsi on jatkuvasti hoidossa aamusta iltamyöhään.
Pointtina oli kiireiden hankkiminen niin innolla, että oma lapsi on sivuseikka.

"Vieras"
Ja mistä sä ap tiedät että lapsi haetaan aina viimeisenä? Jos itse kerran haet lapsen ajoissa? Vai jäätkö siihen portille kyttäämään että koska kenenkin lapsi haetaan?

"hihihi"
mäpäs en tee mitään, laiskottelen ja notkun koneella :) onhan mulla nyt tietty arkiaskareet, mutta muuten enpä oikein mitään erikoista tee.. mulla on tokaluokkalainen ja 5.5v puolipäiväisenä, itse olen tällähetkellä työtön, palaan töihin taas tammikuun lopulla ja pidän kyllä kuopuksen päikyssä puolipäiväisenä ;)

vier
[QUOTE="Vieras";25049611]Ja mistä sä ap tiedät että lapsi haetaan aina viimeisenä? Jos itse kerran haet lapsen ajoissa? Vai jäätkö siihen portille kyttäämään että koska kenenkin lapsi haetaan?[/QUOTE]

Aapeen lapsi on se toiseksi viimeinen...

Vuorotyöläinen
Yhteen asiaan kommentoin, mitä joku laittoi...on aika normaalia, että iltavuoroon menevä äiti tai isä vie lapsen aamusta päiväkotiin, ja toinen hakee, koska muuten lapsi saattaisi olla siellä vain esim. 13.30-16. Ja täällä maksaa ainakin ihan samanverran onko hoidossa 8 vai 3 tuntia. Paremmin se lapsi pääsee päivärytmiin kiinni, kun on siellä muiden lasten kanssa suurin piirtein saman ajan. Meillä tehdään näin pari kertaa kuussa.
Mikä siinä oli ongelmallista? Vanhemman oma aika? ns. normaaleja työaikoja tekevissä perheissä lapset on luultavasti paljon enemmän hoidossa kuin vuorotyöläisten.

Yhteistyössä