huvittaa ja ehkä ärsyttääkin ystäväni "lahjakäyttäytyminen"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
ennen juhlapäiviä (joulu&synttärit) aina ääneen miettii, mitä lahjakseni antaisi ja puhuu, että tuo sitten lahjani, kun seuraavan kerran nähdään. tänäkin jouluna antaessani hänelle hänen perheensä lahjat (hänen tyttärensä on kummilapseni + lahjat koko perheelle) niin sanoi vielä, että kyllähän me ennen joulua näemme, että voi sitten minun lahjani minulle antaa. ja että oli jo yksi juttu, mitä ajatellut minulle antaa. sama juttu ennen viime synttäreitäni, kertoi, että kohta minun lahjani antaa - ei koskaan ole näkynyt :o

en tarkoita, että olisin lahjoja vailla, vaan huvittaa, että suureen ääneen pitää puhua, että lahjan antaa ja tuo, vaan koskan sitä ei näy. kertokaahan, av-kollegat, miksi niistä lahjoista pitää puhua niin, että on sellaisen antamassa, eikä sitten koskaan niin tee?

ja edelleen, en ole lahjoja vailla, vaan ihmetyttää tuo käytös. ja ystäväni on ihana ihminen, minulle tärkeä <3

hyvää joulua kuitenkin kaikille :)
 
No kyllä mä ymmärrän että tollanen ärsyttää. Ehkä vähän samaan kastiin menee sellaset ihmiset kun suureen ääneen lupaa soitella tai tulla käymään eikä koskaan mitään kuulu... Ei saa vaan aikaseksi ostettua?
 
Itse kysyisin ilman muuta asiasta ihan suoraan. Voisitko kysyä, ihan ystävällisesti? Ei tarvitsisi arvuutella syytä. Outoahan tuo on. Voisiko olla ettei löydä sinulle sopivaa lahjaa, eikä kehtaa kysyä toivetta tms.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Outoahan tuo on. Voisiko olla ettei löydä sinulle sopivaa lahjaa, eikä kehtaa kysyä toivetta tms.?

en usko, etteikö kysyisi toivetta, jos olisi kysyäkseen. tietää, mitä kerään (just tulikin mieleeni, että yks kerta sanoikin, että tuo sitä sarjaa mitä kerään, että on mieluinen lahja... arvaa, sainko?)

pärjään toki ilmankin hänen lahjojaan (ettei kellekään tule kuva, että ahneuksissani häneltä lahjoja kerjäisin) vaan käytös tässä ihmetyttä.
 
Heh, mulla ihan samanlainen ystävä. Yks joulu sanoi että hänellä on lahja minulle valmiina(kun annoin omani) Eipä ole lahjaa näkynyt, vaikka useaan otteeseen siitä mainitsi. Asuttiin vielä naapuritaloissa, joten matkakaan ei ollut este. Ei senpuoleen, en ole kaivannutkaan, mut miks pitää valehdella. Kai jollain ihmisillä on vaan sellainen tapa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
av-kollegat

:o :snotty: :kieh: :p

anteeksi, scarlett, mun moka, häpeän...

vaihdoin juuri vähän aikaa sitten tuolta palstalta tänne, alkoi meno tympiä. näköjään vielä en ole rutinoitunut tänne, kun tuo lipsahti.. anteeksi! saanko kuitenkin jatkaa täällä :D
 
Menee samaan kategoriaan mun (entisen) kaverini kanssa.

Paitsi että hän valehtelee LAPSELLE tuovansa lahjan, vievänsä lapsen HopLopiin tms, eikä tätä koskaan tapahdu. Ja toinen odottaa....kyllä se XXX:n äiti varmaan tänään tulee hakemaan mua sinne lelukauppaan tai HopLopiin! Selitä siinä sitten että ei se tule, se on typerä aikuinen jolla on tapana puhua paskaa... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Menee samaan kategoriaan mun (entisen) kaverini kanssa.

Paitsi että hän valehtelee LAPSELLE tuovansa lahjan, vievänsä lapsen HopLopiin tms, eikä tätä koskaan tapahdu. Ja toinen odottaa....kyllä se XXX:n äiti varmaan tänään tulee hakemaan mua sinne lelukauppaan tai HopLopiin! Selitä siinä sitten että ei se tule, se on typerä aikuinen jolla on tapana puhua paskaa... :kieh:

no pöh! toi on tosi inhottavaa! mä sentään ymmärrän, aikuinen kun oon, mut aika törkeää, et lapselle noin tekee, kurjaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
av-kollegat

:o :snotty: :kieh: :p

anteeksi, scarlett, mun moka, häpeän...

vaihdoin juuri vähän aikaa sitten tuolta palstalta tänne, alkoi meno tympiä. näköjään vielä en ole rutinoitunut tänne, kun tuo lipsahti.. anteeksi! saanko kuitenkin jatkaa täällä :D


Mä en edes huomannut tuota...:o :ashamed: :laugh:

Molemmilla palstoilla pyörin suht samanverran niin ei ollenkaan tajunnu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Menee samaan kategoriaan mun (entisen) kaverini kanssa.

Paitsi että hän valehtelee LAPSELLE tuovansa lahjan, vievänsä lapsen HopLopiin tms, eikä tätä koskaan tapahdu. Ja toinen odottaa....kyllä se XXX:n äiti varmaan tänään tulee hakemaan mua sinne lelukauppaan tai HopLopiin! Selitä siinä sitten että ei se tule, se on typerä aikuinen jolla on tapana puhua paskaa... :kieh:

juu yks lapsen kummista sanonut aina, viimeks kun tämä kummilapsi meni vihille. yhtään lahjaa ei ole näkynyt, ja samanlaisia lupaajia on sattunut mun elämään monta. mut nyt loppu sen kuunteleminen. en soittele enkä pidä yhteyttä ,en edes vastaa puheluihin jos vaikka joskus erehtyvät soittamaan ,koska jotain ovat kumminkin vailla.
 
Tunnistin ihmistyypin. Mieheni sisko samanlainen. Ei tullut vaippapakettia, ei vienyt kummilasta sirkukseen, ei kutsunut uuden talon saunailtaan jne. Nyt osaa 20 vuoden kokemuksella jo suhtautua.
 
Aivan kuin anoppi. Ja appi. Lupaavat mutta kun pitäisi antaa, se luvattu puolittuu tai "unohtuu". Ja jos uskallat mainita asiasta (kun on ensin 20 vuotta ollut hiljaa ja kommentoimatta mitään lupauksia), saat niin kauheat syytökset ja ahne paska olet, että tajuat vastaisuudessa pitää suusi kiinni.

Ja hölmöintä on, että itsensä tuntee niiiiiin tyhmäksi kun joka kerta menee lankaan. Mutta lapsille valehtelminen on kaikista inhottavinta.
 

Yhteistyössä