Huutonetistä ostajat!

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Te ketkä ostatte huutonetistä, otatteko huutajaan yhteyttä ja kuinka pian?
Ja ilmoitatteko milloin olette maksanut tuotteen tilille?

Mulla yks ostaja ei ole ilmoittanut mitään itsestään mutamaan päivään vaikka viestin olen hänelle lähettänyt. Yleensä viestiin vastataan pian. Hänellä ei ole yhtään negatiivistä vielä. Toinen ostaja maksoi kyllä tililleni muttei ilmoittanut minulle milloin laittaa rahaa, inhottaa kun joutuu joka päivä käydä tilillä katsomassa tilanne. Tämä siksi koska olen nopea postittaja.

Yksi ostaja taas huusi yhden tavaran ohi huutokaupan ja oli todella kiinnostunut ostamaan mutta muutaman viestittelyn jälkeen on hävinnyt johonkin eikä vastaa viesteihini ollenkaan.
 
"sari"
Jos meklarin viestissä ei ole myyjän tilitietoja, otan yhteyttä myyjään samana tai seuraavana päivänä, kun huuto on sulkeutunut ja kysyn tilinumeroa. Ja ilmoitan, kun olen maksanut.

Jos vakioviestissä on tilitiedot, ilmoitan, kun olen maksanut. Pyrin maksamaan viimeistään seuraavana päivänä, kun huuto on sulkeutunut.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";24730697]Te ketkä ostatte huutonetistä, otatteko huutajaan yhteyttä ja kuinka pian?
Ja ilmoitatteko milloin olette maksanut tuotteen tilille?

Mulla yks ostaja ei ole ilmoittanut mitään itsestään mutamaan päivään vaikka viestin olen hänelle lähettänyt. Yleensä viestiin vastataan pian. Hänellä ei ole yhtään negatiivistä vielä. Toinen ostaja maksoi kyllä tililleni muttei ilmoittanut minulle milloin laittaa rahaa, inhottaa kun joutuu joka päivä käydä tilillä katsomassa tilanne. Tämä siksi koska olen nopea postittaja.

Yksi ostaja taas huusi yhden tavaran ohi huutokaupan ja oli todella kiinnostunut ostamaan mutta muutaman viestittelyn jälkeen on hävinnyt johonkin eikä vastaa viesteihini ollenkaan.[/QUOTE]

Tuo eka lauseesi on ristiriitainen..."Te ketkä ostatte huutonetistä, otatteko huutajaan yhteyttä ja kuinka pian?"

Mutta siis, mikäli itse myyn, meklarin viestissä on vakioviesti, jossa menee tilinumeroni suoraan huutajalle. Mikäli ei ole viikon kuluessa tullut suoritus tililleni, laitan ostajalle muistutusviestin ja sen jälkeen odotan viwelä viikon. Ellei maksu ole siis tullut tililleni kahdessa viikossa listaan tuotteen myyntiin uudelleen ja annan huutajalle negatiivisen palautteen.

Mikäli toimin huutajana, maksan samantien ja laitan myyjälle s-postin, jossa ilmoitan maksaneeni ja mistä pankista.
 
Ja mua ärsyttää, kun en ole saanut rahaa enkä vastausta viestiini kaupasta, joka tapahtui viikko sitten. Mikä hemmetti siinä on, että tehdään niitä huutoja ja sitten ei muka tajuta niiden päättyneen/ ei olekaan rahaa kuin vasta kahden viikon päästä jne jne... :mad: Ja turha ees selittää mitään "en käy joka päivä netissä"- juttuja, jos sen huudon menee tekemään niin olis parempi seurata sen loppumistakin ja hoitaa asia, tai sit antaa olla huutamatta mitään.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";24732394]Tuo eka lauseesi on ristiriitainen..."Te ketkä ostatte huutonetistä, otatteko huutajaan yhteyttä ja kuinka pian?"

Mutta siis, mikäli itse myyn, meklarin viestissä on vakioviesti, jossa menee tilinumeroni suoraan huutajalle. Mikäli ei ole viikon kuluessa tullut suoritus tililleni, laitan ostajalle muistutusviestin ja sen jälkeen odotan viwelä viikon. Ellei maksu ole siis tullut tililleni kahdessa viikossa listaan tuotteen myyntiin uudelleen ja annan huutajalle negatiivisen palautteen.

Mikäli toimin huutajana, maksan samantien ja laitan myyjälle s-postin, jossa ilmoitan maksaneeni ja mistä pankista.[/QUOTE]


Mitä ristiriitaista siinä on??

Itse olen laittanut tilinumeron heti, kun kauppa on päättynyt. Ostaja vaan on halunnut toimia toisin!
 
Jasminni
Nyt ei kannata hötkyillä. Ottakaahan huomioon, että vaikka ostajasta ei ole kuulunnut mitään viikoon se ei tarkoita peruuntunutta kauppaa!

Itse teen matkatöitä ja en pysty notkumaan s-postissa joka päivä. Teen kauppaa huutiksessa ja harmittaa kun joidenkin myyjien maailma on kaatunut, kun ostaja ei siirrä rahoja (Huom. yleensä luokkaa 3 euroa) tilille samana päivänä kun kaupat on tehty. Saatan saada jopa uhkailuja ja haukkuja.

Eräs myyjä ei millään suostunut ymmärtämään, että perjantaina maksettu suoritus saattaa näkyä hänen tilillään vasta maanantaina tai tiistaina, ilman että ostaja voi asialle mitään.

Ymmärrän toki, että jollekkin yh-kotona hoitorahalla elelevälle äidille se 2 euroakin on tärkeää, mutta Haloo! Vaikka myyjällä itsellään on aikaa notkua netissä 24/7, kaikilla sitä mahdollisuutta ei ole. Toivoisin todella myyjiltä pientä suhteellisuuden tajua.
 
Ja minä taas sanoisin, että jos on tiedossa, ettei ole mahdollisuutta käydä siellä netissä edes kolmen päivän sisällä kaupan päättymisestä (mikä on aika outoa, sillä nettiin nyt pääsee nykyaikana miltei joka paikassa, vaikka kännykällä), niin turha on mitään sitten huutaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
"kkk"
Jos ei ole meklariviestissä myyjän tilitietoja, laitan sähköpostin heti. Maksan 2 päivän sisällä, aina ei vaan het kerkii/ehdi/jaksa/viitsi. Jos ei ole pyydetty ilmoittaa millon maksanut, en ilmoita. Laita sinne meklariviestiin että ilmoittaisitvat kun on maksettu.
 

Yhteistyössä