huutonetistä ja kaupan ehdoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
päättääkö myyjä että enpä maksa jos katoaa paketti.mutta jos näin käy kuka oikeasti on vastuussa..tässäkin kohteessa kamalasti sääntöjä..http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=59461043

Itse ainakin ilmoittelen aina postipaketin postiin laitettuani huutajalle lähetystunnuksen JJFI..... jotta voi seurata postin www-sivuilta paketin etenemistä. Jos paketti katoaa sen jälkeen kun asiakas on sen jättänyt postitoimipaikkaan ja asianmukaiset maksut maksanut, niin kyllähän posti on korvausvelvollinen. Kerran sain postin koneen rikkoman (revennyt keskeltä) kirjekuoren, jossa ei ollut enempää eikä vähempää kuin tärkeä työtodistus. Mukana tuli postilta kirje, jossa oli yhteystiedot sellaiseen postin henkilöön, joka vastaa mahdollisista korvauksista asiakkaalle. Olisin voinut siis hakea heiltä korvausta revenneestä kirjeestä.

tuon myyjän ilmotukset on tosi ärsyttäviä!
just noitten sääntöjen ja varottelujen takia sekä ylisuurien ja vrikkäiden,liikkuvien tekstien takia :x en huutais vaikka kuin olis tarvetta :/
tosta saa vähä semmosen käsityksen että saa myydä mitä haluaa ja voi väittää paketin kadonneen,väittää vaan jlkeenpäin että "minussa ei mitään vikaa,olen kyllä varottanut" :/

Noi on mun mielestä ihan huutiksen perussäännöt, minkä puitteissa on hyvä ja asianmukaista toimia.

Ainoa asia mikä mua huutiksessa ihmetyttää on se, ettei myyjät peri pakkauskuluja. Musta ne olisi ihan oikeutettuja ja olen paljon ostiskellut ebaystä ja siellä on ihan ok maksaa hieman pakkauskuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamamma:
Itse ainakin ilmoittelen aina postipaketin postiin laitettuani huutajalle lähetystunnuksen JJFI..... jotta voi seurata postin www-sivuilta paketin etenemistä. Jos paketti katoaa sen jälkeen kun asiakas on sen jättänyt postitoimipaikkaan ja asianmukaiset maksut maksanut, niin kyllähän posti on korvausvelvollinen. Kerran sain postin koneen rikkoman (revennyt keskeltä) kirjekuoren, jossa ei ollut enempää eikä vähempää kuin tärkeä työtodistus. Mukana tuli postilta kirje, jossa oli yhteystiedot sellaiseen postin henkilöön, joka vastaa mahdollisista korvauksista asiakkaalle. Olisin voinut siis hakea heiltä korvausta revenneestä kirjeestä.

Mun mielestä on kyllä tosi tärkeä tuo lähetystunnus. Mutta milläs saat postin vastuuseen, kun tuote lähetetty maksikirjeenä, joka ei mahdu postiluukusta, mutta siihen ei tuota lähetystunnusta lätkästä? Se vaan katoaa johonkin, ja kukaan ei voi muka tehä mitään. Mulle siis kävi näin, onneks ei ollu kyse kun 25? summasta, mutta kyllä mua ottaa ihan kympillä päähän kun en tuotetta saanu ja kukaan ei ole olevinaan vastuussa. Myyjällä kuitenkin kuitti siitä että on kirjeen lähettänyt.
:headwall:

kumpkvatti,
tosi kurjaa toimintaa postin puolelta, ettei vaivauduta asiaa selvittelemään. Tuo on kyllä ihan totta, että maksikirjeet on eri tapaus kuin paketit lähetystunnuksineen.

Tuli vaan tässä mieleen, että pitäisikö sitä jatkossa oikein ruveta postitoimistossa ottamaan valokuva lähetettävistä maksikirjeistään sen jälkeen kun postitoimiston täti on lätkäissyt niihin postimaksun, olisi itsellä sitten dokumentti tallessa, et minkä näköistä pakettia niiden pitäisi ruveta etsimään jos posti sen matkalla hukkaa... :o

Yhteistyössä