huutonet kuntoluokitus: uusi-uudenveroinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihmisillä tuntuu olevan kovin eri käytäntöjä vaatteiden kuntoluokitukseen, niinpä kysyn teiltä, minkä merkkaatte uudeksi, minkä uudenveroiseksi?

Monesti törmään kohteisiin, joissa sanotaan tuotteen olevan uusi, ja mainitaan,että se on käyttöönottopesty.
Itse laittaisin tähän, että uudenveroinen.

Tai "uudet kengät"
kerran käytetty kauppareissulla.

Minulle uusi-luokitukseen kuuluva olisi todellakin uusi, pesemätön tuote, sellainen kun se kaupan hyllyllä olisi.
Miten teidän mielestä?

Samaa mieltä kuin edelliset. Muutenkin ihmisillä on aika eriävät käsitykset kuntoluokituksesta. Esim. "hyvä" voi olla täysi lumppu. Siinä yksi syy miksen enää osta vaatteita huuto.netistä.

Uusi on tuote, jota on voitu kokeilla, mutta ei käytetty. Kokeillaanhan tuotteita kaupoissakin. Uudenveroinen on just se kerran pari käytetty, ehkä pesty, mutta kunnoltaan tosiaan uutta vastaava.

Jos esim. dvd on uusi (eli käyttämätön) oletan sen olevan yhä muoveissa.

Uusi on Ihan Uusi ja pesemätön, käyttöönottopesty on kerran pesty käyttämätön eli uudenvaroinen.

Itse olen tarkka että tuote on ehjä ja vastaa vähintään kuvausta ja ihmettelen kyllä muutamaa myyjää keiltä olen nyt viimeksi ostanut "hyvää ja moitteetonta" ehjänä joka onkin sitten ollut reikiä täynnä. Heippa, meni roskiin samantien. Miten joku kehtaa myydä risaa, ei hjymmärrä...

Uusi on sellaisessa kunnossa, että se voisi olla kaupassa myynnissäkin.

DVD, jossa suojamuovi vielä päällä UUSI
DVD, jossa ei suojamuovia korkeintaan UUDENVEROINEN vaikka itse elokuvaa ei olisi edes katsottu, tiedän kyllä että jotkut DVD:t myydään kaupassakin ilman sitä muovia mutta siltikään se ei ole mielestäni kunnoltaan uusi, koska ei ole varmuutta onko sitä elokuvaa katsottu.

Samaa mieltä kuin muut. Uusi on täysin käyttämätön, sovittaa on saanut, mutta ei pestä tai pitää kertaakaan.

Uudenveroinen, pidetty ehkä kerran tai kahdesti ja pesty kerran pari. Ei enempää.

Minä olen ostanut huutonetistä lähinnä tyydyttäväkuntoisia vaatteita, ja olen ollut yleensä positiivisesti yllättynyt. Olen saanut yleensä parempaa kuin odotin.

joo kyllä heittelee kuvaukset :)
Olen törmännyt otsikkoon "lähes uudenveroiseen" ja tekstissä onkin sitten maininta parista reiästä ja tahrasta :)
Uusi on käyttämätön ja hintalaput kiinni lähes uuden veroinen kokeiltu ehkä yhden käyttökerran verran

Mulle uusi on sellainen vaate, jota ei ole kertaakaan pesty eikä käytetty ja mahd. laput kiinni.

Uudenveroinen on vaate, joka on vain käyttöönottopesty, mutta jätetty käyttämättä.

Hyvä luokitus on sit laajempi skaala, se on se hankalin. Et mikä on hyvä ja mikä tyydyttävä.

Mulle tyydyttävä on vaate, jossa on nukkaa ja tai tahroja

uusi on täysin käyttämätön mutta voi olla että esim laput on ehditty irroittaa. Uudenveroinen on esim takki jota on pidetty kerran ja pesty tai ei, tai kengät joita on pidetty max. kaksi kertaa. Hyvä on siisti ja tahraton vaate jossa ei nukkaa yms. Tyydyttävä on vaate jossa näkyy joitain käytön jälkiä, esim tahra, pesunukkaa tai sauma kiertää yms.