Huutonet ja palautus - kulut?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lehmu

Aktiivinen jäsen
17.06.2006
1 012
0
36
Mitäs noitten postimaksujen kanssa pitää tehdä.

Sain tuotteen joka ei ollut ihan siinä kunnossa kun myyjä antoi ilmoituksessaan ymmärtää. Sovittiin että palautan ja myyjä lupasi maksaa postikulut; maksoikin, mutta vain toiseen suuntaan mikä tarkoittaa että mulle tulisi 7,40 e tappiota.

Pitääkö tämä hyväksyä, kun itte oon ymmärtänyt että jos tavara on epäkurantti niin juttu olisi myyjän vastuulla? Eihän myyjäkään kyllä voittoa tee, mutta eikö ostajalla ole oikeus odottaa että tuote on mitä pitääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mettäpöyröö:
Kyllä se yleensä on niin, että ostaja maksaa palautuskulut.

Vaikka vika on myyjän virheellisessä tuotekuvauksessa? Kyse toppapuvusta, jossa viaksi mainitaan vain pieni kuluma päälliskankaassa pepun ja polvien kohdilla. Todellisuudessa kulumaa on niin paljon että kangas ei pidä enää vettä JA polvien kohdalta toppaukset kadonneet olemattomiin. Puku on ihan nätti, mutta käyttötarkoitukseensa kelpaamaton) Osta heti -hinta 20 e antaa mielestäni olettaa enemmän (Lassien supratech -puku, ovh n 60 e)

Onko supratechin ovh 60e? luulin että sen ovh on 40e? ja Suprafill sen 60e. Voin olla väärässäkin.
Ymmärrrän kyllä molempia, myyjälle tulisi tappiota 14,80, tosin kyse on myyjän virheellisestä tuotekuvauksesta. Voisitko linkittää kyseisen huuto.net ilmoituksen niin vois sanoa asiaan paremmin.

En viitti linkittää, kun paljastuu sekä mun että myyjän nimimerkit huutonetissä. Mut voin lainata tuotekuvausta.

"...Irroitettava huppu. Vyötäröllä kuminauha. Jalkalenksut hyväkuntoiset. Paljon heijastimia.
Polvissa todella vähän karhentumaa, ja hihansuiden oransseissa kohdissa mustaa tahraa (saattaa lähteä kun pesen haalarin uudemman kerran).
Siisti ja hyväkuntoinen haalari..."

P***a homma kun palautus maksaa niin paljon...
Reilua olis kyllä myyjän maksaa ne palautuskulut, jotkin myyjät ilmoittavat jo kyllä etukäteen etteivät sitten maksa palautuskuluja ja siten pesevät kätensä hommasta.

5 eurohan se on sulta vaan periny kuluja postituksesta? kyl mie palauttaessani maksaisin omat kuluni. sitäpaitsi lassien tuo puku ei todellakaan pidä vettä edes uutena! ovh ei ole lähelläkään 60e, mutta ei ole tyhmä se joka pyytää..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
P***a homma kun palautus maksaa niin paljon...
Reilua olis kyllä myyjän maksaa ne palautuskulut, jotkin myyjät ilmoittavat jo kyllä etukäteen etteivät sitten maksa palautuskuluja ja siten pesevät kätensä hommasta.

Niinpä... Parempi olisi ollut, jos myyjä olisi tullut vastaan hinnassa - mutta ei kelvannut. Kyllä se jonkinlaisena varapukuna olisi meillä mennyt :/

Jos mä pistän palautuksen menemään, mutta annan siitä huolimatta negan virheellisen tuotekuvauksen takia. Onko se kohtuutonta minulta?

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
En viitti linkittää, kun paljastuu sekä mun että myyjän nimimerkit huutonetissä. Mut voin lainata tuotekuvausta.

"...Irroitettava huppu. Vyötäröllä kuminauha. Jalkalenksut hyväkuntoiset. Paljon heijastimia.
Polvissa todella vähän karhentumaa, ja hihansuiden oransseissa kohdissa mustaa tahraa (saattaa lähteä kun pesen haalarin uudemman kerran).

ok. ymmärrän.

Myyjä on paljon kaunistellut haalarin kuntoa, minun mielestäni voisit pyytää häntä korvaamaan kaikki kulut. Jos kerran haalari on sinun kuvaamassasi kunnossa niin mm. sanat todella vähän on suoranaista valehtelua.
Tosin sille ei voi mitään jos hän ei suostu kaikkia kuluja, muuta kuin ottamaan yhteyttä huuto.netin ylläpitoon jos pidät asiaa niin räikeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
5 eurohan se on sulta vaan periny kuluja postituksesta? kyl mie palauttaessani maksaisin omat kuluni. sitäpaitsi lassien tuo puku ei todellakaan pidä vettä edes uutena! ovh ei ole lähelläkään 60e, mutta ei ole tyhmä se joka pyytää..

Kyllä sen OVH on n. 60 e. Harvassa kaupassa tosin pyydetään ov -hintaa paitsi täällä takahikiän peräkorven s-marketissa :kieh:

Kuvauksen mukaisesta puvusta hinta olisi ollut ihan ok minulle, joskin ehdottomasti ylärajoilla. Mutta tuote ei ole kuvauksen mukainen!

Alkuperäinen kirjoittaja dore milati domi:
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:

ok. ymmärrän.

Myyjä on paljon kaunistellut haalarin kuntoa, minun mielestäni voisit pyytää häntä korvaamaan kaikki kulut. Jos kerran haalari on sinun kuvaamassasi kunnossa niin mm. sanat todella vähän on suoranaista valehtelua.
Tosin sille ei voi mitään jos hän ei suostu kaikkia kuluja, muuta kuin ottamaan yhteyttä huuto.netin ylläpitoon jos pidät asiaa niin räikeänä.

Ei tuo ole räikeää... Minullekin käy helposti niin, että vaatteen jonka on itse ostanut uutena pitää vuoden käytön jälkeen parempana. Myyjä piti kulumaa pienenä, mutta ei huomannut kokeilla kankaan läpi toppauksien kuntoa. Muualta puku on vielä hyvä ja muhkea, mutta leikki-ikäinen on paljon polvillaan pihalla - niin edellinen käyttäjä kuin minunkin lapseni, jolle puvun hommasin.

Onko negananto liian kurja temppu minulta?

Yhteistyössä