Huutonet helppiä, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Mä oon myymässä tuplarattaita pois ja ajattelin tota huutonettiä testata.
Mut, mä en oo koskaan ostanu sieltä mitään enkä myyny, kerran oon tainnu käydä kattelemassa sivustoa. Kertokaa viisaammat miten se maksu sit hoituu jos joku ne rattaat haluu ostaa? Kukaan ei varmaan uskalla maksaa etukäteen mut saanks mä ikinä rahojani jos toimitan tavaran ensin :/ .
Sit toinen kysymys: saako sinne laittaa linkin Brion sivulle, missä ois niitten rattaitten "tekniset tiedot"?
Näitä kysymyksiä tulee varmaan sata lisää, kun alan ilmotusta kirjottamaan, mut kiitos jos vastaat näihin! Ja vinkkejä saa antaa =) .

Kiitos Adolfiina ja The titityy! Mut kuinka kukaan uskaltaa maksaa toisen tilille useita satoja euroja? Miten oot vakuuttanu et oot oikeesti rehellinen ja tavara on se minkä olet luvannut? Tota "vain nouto" mäkin ajattelin, mut se taas rajaa aika paljon ostajia. En asu kovin isolla paikkakunnalla.

No, ensin kannattaa mielestäni ostella jotain pientä.Saat palautetiliä kartoitettua.
Nollapalautteiset on aina nollapalautteisia ja herättää toisten silmissä epäilyksiä.

Luo itsellesi Huuto.net tunnukset ja tunnistaudu vaikka http://huuto.net/fi/ohje-tunnistautuminen.php3

ÄLÄKÄ LÄHETÄ TUOTETTA ENNEN MAKSUA!!!

(Poikkeuksena todella hyvän pistesaldon omaavat huutajat )

Yleensä toimitaan niin, että ENSIN maksu, sitten vasta lähetetään tuote.
Ja saa laittaa linkin, se on jopa ystävällistä ostajia kohtaan.
Opettele laittamaan lisäkuvia, niitä tullaan takuuvarmasti kysymään, ja kerro myytävästä tuotteesta kaikki olennainen.

Ota myös ennen ilmoituksen tekoa selville rahti, matkahuollon kautta lähettäminen tulee varmasti edullisemmaksi noin isossa tuotteessa.Toki voit laittaa ilmoitukseen, että vain nouto sopii, mutta se karsii taas huutajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Kiitos Adolfiina! Mut kuinka kukaan uskaltaa maksaa toisen tilille useita satoja euroja? Miten oot vakuuttanu et oot oikeesti rehellinen ja tavara on se minkä olet luvannut?

myyjä voi tunnistautua, vaikka ei sekään takaa kokonaan sitä ettei tulisi huijatuksi. ostaja voi kuitenkin tehdä rikosilmoituksen jos ei saa ostamaansa tuotetta, poliisi pystyy tilinumeron perusteella selvittämään kuka on kyseessä.

mulla on noin 600-700 kauppaa huutiksessa takana ja kaikki on sujunut hyvin. ainahan sitä silti ottaa sen tietoisen riskin ettei kaikki mene hyvin.

kuten joku jo ehdottikin niin se on myös hyvä tapa laittaa että vain nouto ja käteismaksu, silloin jää väliin nämä tilille maksu ja postitus kuviot.

postin kautta voi lähettää myös niin että ostaja maksaa huutonsa vasta postissa (postiennakko johon on kirjattu että paketin saa avata ennen lunastamista). käytännössä ei kuitenkaan ole järkevää laittaa vaunuja postin kautta vaan matkahuollon koska se tulee halvemmaksi.

Yhteistyössä