Huutonet APUA!

  • Viestiketjun aloittaja "Myyjä"
  • Ensimmäinen viesti
"Myyjä"
Hei. minulla oli huutonetissä myynnissä yksi isohko tuote. 150e.Ostaja halusi että lähetän hänelle paketin postissa, vaikka minulla oli nouto ja maksoi tuotteen tililleni. pyysi lähettämään halvimmalla mahdollisella tavalla ja niin tein. sanoi että pitää laittaa tuleemaan niin että vastaanottaja maksaa postimaksut. Postissa tämä tapa ei onnistunut ja minun piti maksaa postimaksut heti ja ostaja maksaa ne hakiessaan pakettiaan minun tililleni postissa. tuote piti kuitenkin lähettää 2eri osassa ja toinen osa oli yli metrin pitkä ja siitä tuli postimaksuja enemmän :/ postimaksut kohusivat 50e tienoille.
nyt kysynkin seuraava. ostaja halusi tuotteen mahdollismman halvalla postin kautta mutta postimaksut maksoikin jopa tuon 50e. Ellei jostain syystä nouda pakettia, se lähetetään takasin ja minun on maksettava toiset 50e postimaksuja. pitääkö minun palauttaa ostajalle 150e tuotteesta takaisin ellei hän lunastakkaan pakettia.??? ja minulle tulee 100e miinusta maksamistani postimaksuista.
 
No mä vähentäisin ne postikulut ees-takas siitä palautuksesta. Sähköpostissa varmasti tallessa kirjeenvaihto ostajan pyyntöä myöten jos tiukka paikka tulee. Mutta ostajalle tietoa menemään myös siitä että miten se paketti lähti matkaan ja seurantakoodia, ettei voi sitten mitenkään vedota siihen ettei "tiennyt" paketin tulosta koska "postin lappu on varmaan hukkunut" tai jotain...
 
voi ei
ei ikinä kannata etukäteen noita maksella. Saattaa olla ettet rahojasi näe :( pitäisi postissa onnistua se lähetys niin että vastaanottaja maksaa mutta ehkä se johtui paketin koosta. Sinulla oli selvästi nouto, huutajan moka kun ei sitä katsonut. Et ollut velvollinen postittamaan tuotetta. jatkossa muista ehdottomasti pyytää kaikki rahat etukäteen!! toivottavasti saat omasi :)
 
"aloittaja"
Joo, on tallessa keskustelut, joissa pysi mahdollisimman halvalla tavalla tulemaan lähettää ja itse vielä otti slevää että olis halvempi postin kautta kun matkahuollon kautta ja huomasi että on vaan nouto, mutta pyysi silti jos voin llähettää. Seurantakoodit annoin ennen juhannusta kun vein postiin ja tänään oli perillä ja on ilmotettu vastaanottajalle, mutta ei sen jälkeen kun annoin seurantakoodit, ei oo vastannu enää mitään :/ eikä kyllä ole vielä hakenutkaan pakettia, kun ei tilillä näkynyt.
 
"aloittaja"
Ja postin kuitit on kans tallessa. tää on eka kerta kun mitään lähetän postin kautta minnekkään ja ostaja tiesi siitä. mutta ei sen pitäs vaikuttaa :D tottelin vaan miten hän halusi.
 
"aloittaja"
Ja postivirkailijalle painotin että halvimmalla mahdollisella tavalla, mutta tuotteessa oli yli metrin mittainen osa joka toi enemmän postikuluja. kyllä ostaja kuulosti puhelimessa erittäin reilulta, mutta oon tämmöinne panikoija. :/ kauan posti pitää pakettia et lähettävät takasin?
 
"vieras"
1 ilmoitat ostajalle ENSIN kuinka paljon maksaa
2 odotat että postikulut näkyvät tililläsi
3 postitat paketin tai paketit

Jos tämä ei käy, pyydät että noutaa tuotteen!
 
Kfkhk
Ja rahat ei näy heti sun tilillä vaan vasta parin päivän jälkeen.

Ellei hän hae tuotetta niin se ei ole sinun ongelmasi. Te ootte kaupoista jo sopineet ja oot saanut rahat ja lähettänytkin tuotteen.

Sinun osasi loppuu kun viet paketin postiin, eri asia jos itse tuotteessa on jotain vikaa. Ei ostaja voi tuossa vaiheessa enää perua kauppoja
 
"alma"
Ymmärsinkö nyt oikein, että olet eilen postittanut paketin, ja nyt jo panikoit? Otapa ihan rauhassa, eiköhän se ostaj paketin nbouda, kun on kuitenki tuotteen maksanut.
Mutta jos ei, niin tietenkin vähennät nuo postikulut hinnasta, ja palautat loput.
Itse olen tullut siihen tulokseen, etten mitään isoa enää huutonetissä myy, niin vaikeaa tuntuu olevan. Olen muutaman huonelkalun myynyt, ja lähes aina on ollut jotain vääntöä. Vaikka olen laittanut ilmoitukseen tarkat mitat ja päivämäärän mihin mennessä on noudettava, niin ei tunnu onnistuvan ilman kahden viikon päivittäistä yhteydenpitoa ja typeriä lisäkysymyksiä tyyliin "sopiiko nouto kaksi viikkoa ilmoitettua aikaa myöhemmin" ja "mahtuukohan kaappi appiukon autoon" No vitustako minä tiedän mikä kuplavolkkari sillä on! Aargh
 
"Höh"
[QUOTE="alma";26553762]Ymmärsinkö nyt oikein, että olet eilen postittanut paketin, ja nyt jo panikoit? Otapa ihan rauhassa, eiköhän se ostaj paketin nbouda, kun on kuitenki tuotteen maksanut.
Mutta jos ei, niin tietenkin vähennät nuo postikulut hinnasta, ja palautat loput.
Itse olen tullut siihen tulokseen, etten mitään isoa enää huutonetissä myy, niin vaikeaa tuntuu olevan. Olen muutaman huonelkalun myynyt, ja lähes aina on ollut jotain vääntöä. Vaikka olen laittanut ilmoitukseen tarkat mitat ja päivämäärän mihin mennessä on noudettava, niin ei tunnu onnistuvan ilman kahden viikon päivittäistä yhteydenpitoa ja typeriä lisäkysymyksiä tyyliin "sopiiko nouto kaksi viikkoa ilmoitettua aikaa myöhemmin" ja "mahtuukohan kaappi appiukon autoon" No vitustako minä tiedän mikä kuplavolkkari sillä on! Aargh[/QUOTE]

Jos olisi lukenut paremmin niin aloittaja kertoi postittaneensa jo ennen juhannusta.
 
"alma"
[QUOTE="Höh";26553831]Jos olisi lukenut paremmin niin aloittaja kertoi postittaneensa jo ennen juhannusta.[/QUOTE]

No niinpäs olikin. Mutta ei siitä silti mielestäni niin kauaa ole, että panikoida kannattaisi. Kun kuitenkin itse tuote on maksettu.
 
"aloittaja"
Joo, maksoi siis heti tililleni jasanoi että maksaa postimasutkin kyllä, mutta halvimmalla mahdillisella tavala tulemaan ja silti maksoi 50e postimaksut jotka mun pitukin maksaa hei postissa. kyllä varmaan paketin hakee, mutta ensikrtalaisena paketin lähettäjänä panokoin kauheesti. pelottaa koko huutonet systeemi, ettei joudu huijatuksi. eilen oli paketti perillä, kun katsoin niden seurantakoodien kautta.
 
Paketti säilytetään postissa tuloviikon lisäksi kaksi viikkoa. Itse postitan huutokohteet hetimiten, kun maksu näkyy tililläni postikuluineen. Suosittelen jatkossa varmuuden varalta postittamaan vasta, kun raha näkyy tilillä. Suurin osa varmasti on rehellisiä, mutta aina voi joku epärehellinenkin eksyä mukaan. Jos ei itse osaa selvittää postikuluja niin ne voi käydä postissa tarkistuttamassa, ei ole pakko heti postittaa.
 
"aloittaja"
Ei helvetti! olin myynyt venee airoineen ja meni kahdessa eri paketissa. airot erikseen aj postimaksut airoista oli 37e koska olivat yli metrin. ostaja oli unastanut pelkän veneen ja jättänyt airot ottamatta! nyt ne lähetetään minulle takaisin ja mun pitää maksaa toiset 37e niistä! voinko tehdä mitään??? vaatia kaupan purkua?
 
huutiskonkari
Hei aloittelija
et kai ole laittanut huudon päättyessä lähtevään vastausviestiin tilinroasi vai miten muuten tämä ostaja pyytämättä saattoi maksaa tilillesi? tilinron jakelemisessa kannattaa olla tarkkana. Ja jos olet ilmoittanut että tuote on noudettava - varsinkin jos oli kyse oikeasta veneestä - niin kyllä ostajan pitää se ymmärtää. Se on selvä peli eikä siitä kukaan suutu. tuo mitä kauppakumppanisi teki on törkeää ja selvää aloittelijan hyväksikäyttöä. Näitä huutonetissä riittää, joten pää kylmänä!
Eihän se pelkkä postimaksu yleensä riitä korvaukseksi. Ennenkuin tavara on postissa, pitää hankkia pakkausmateriaalit ja pakata sekä viedä postiin tai muuhun lähetyspaikkaan. Hirveästi kuluu aikaa ja vaivaa, ehkä vielä rahaakin. Itse postitan vain kirjekuoreen mahtuvat tai kalliimmat mutta helposti paketoitavat. On pelkästään huutajan omaa tyhmyyttä jos ei ymmärrä että selvästi sanottu nouto tarkoittaa noutoa.
Itse tiukkana myyjänä olen tehnyt (tosin myynyt aika halvalla) hyviä kauppoja ja 98-prosenttisesti kaikki kauppakumppanit ovat olleet erittäin mukavia ja fiksuja. Kannattaa siis kierrättää tavara tätä kautta.
 

Yhteistyössä