Huuto.netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poks

Vieras
Mulla ois ihan tuhottomasti lasten vaatteita jotka pitäis laittaa myyntiin, mutta en vaan jaksa alkaa värkkäämään niitä vaatteita sen näköseksi että niistä sais hyvän kuvan. Ne pitäis silittää ja sitte vielä kuvata kaikki..
Ja sitten vielä tippa linssissä katselen joitain pienimpiä vauvanvaatteita jotka on melkein käyttämättömiä niin en raaski niitä edes ajatella myyntiin. Mutta eihän tästäkään mitään tule jos en raaski mitään heittää pois. Varasto täynnä pusseja joissa vaatteita.
Rittääköhän jos otan vaan yhden kuvan kaikista vaatteista vai meneekö paremmin kaupaksi jos myyn yksitellen. Esim tuolla ois useampi t-paita niin pistänkö t-paita paketin vai kaikki erikseen?

Jos sulle on se ja sama paljonko niistä saa rahaa, niin yksi kuva riittää koko kasasta. Mutta jos haluat niistä jotain rahaakin, niin kannattaa ottaa jokaisesta kunnon kuvat.

Osta postista helposti-kuoria ja tee niihin sopivia kokonaisuuksia (paino alle 500 g ja paksuus enintään 3 cm). Ne pienentää paljon postikuluja eli menevät paremmin kaupaksi, kun postikulujen osuus ei nouse hirveäksi. Niitä on helpompi laitellakin, kun voi vähitellen silitellä ja kuvailla.

Alkuperäinen kirjoittaja poks:
Mikähän ois hyvä lähtöhinta? esim viidestä paidasta ja kesämekosta?

Noin pieniä settejä ei kannatamyydä, koska postikulut ovat tuossa 6,70 eli maksikirjeen verran. Tee ennemmin ihan kunnon paketteja, joissa postit on 8,50? ja vaatteita paljon.

Yks asia kannattaa muistaa, että määrä on niin iso, että tarvii lähettää pakettina, mutta vaatepaketiksi aika pieni. Eli ostajan kannalta tulee aika paljon postikuluja. Tietysti, jos on jotain ihanuuspaitoja/merkkipaitoja niin sitten, mutta jos jotain tavallista, niin postikulut voi tuntuu liian paljolta.

Apua! Mitä nuo helposti kuoret on? Olen ihan untelo nuitten postitusten kanssa. Montako vaatetta niihin sitte mahtuu ja paljonko niillä on postikulut?
Yhen paketin olen kerran pistänyt huutoon ja silloin kävi niin että huutaja oli ihan samalta paikkakunnalta niin kävi noutamassa. Joten ei ole kauheasti kokemusta tästä huutonestistä.

Apua! Mitä nuo helposti kuoret on? Olen ihan untelo nuitten postitusten kanssa. Montako vaatetta niihin sitte mahtuu ja paljonko niillä on postikulut?
Yhen paketin olen kerran pistänyt huutoon ja silloin kävi niin että huutaja oli ihan samalta paikkakunnalta niin kävi noutamassa. Joten ei ole kauheasti kokemusta tästä huutonestistä.

No niitä on sellaisia A4 ja A5 kokoisia. Ja niin paljon saat vaatteita laittaa, kun saat mahtumaan ilman, että paketti ylittää 3cm paksuutta/500g painoa. Riippuu minkä kokoisia vaatteita, jotta monmtako menee. Isompaan kuoreen mahtuu 5 koon 68 cm bodya jos ne pakkaa minigrip-pussiin ja ottaa sieltä ilmat pois.

Hintaa en muista, löytyy Itellan sivuilta.

Niin ja haittaakohan jos teen sitten isomman paketin että siellä on syksy/talvi vaatteita seassa vai meneeköhän kaupaksi näin kesällä?

Mä ostelen jo syksyksi lapsille vaatteita, kun tarvitaan isompaa kokoa silloin.

Ne on 20 kpl nipuissa myytäviä kirjekuoria, missä on postimaksu maksettu valmiiksi. Pieni on C5 kokoa eli missä lähetellään kahtia taitettuja A4:sia, 20 kpl maksaa 21? (1,05?/kpl), isommat C4 kokoiset 40? (2?/kpl). Minigrip-pusseihin pakattuna saa enemmän mahtumaan alle 3 cm paksuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Noin pieniä settejä ei kannatamyydä, koska postikulut ovat tuossa 6,70 eli maksikirjeen verran. Tee ennemmin ihan kunnon paketteja, joissa postit on 8,50? ja vaatteita paljon.

Niin, paitsi "kunnon" paketissa postitus maksaa yli 8,50e. Jos siis painaa yli 2kg.

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Niin, paitsi "kunnon" paketissa postitus maksaa yli 8,50e. Jos siis painaa yli 2kg.

Joo, silloin postarit ovat 10,05?.

Mutta ennemmin mä maksan 30 vaatteesta 10? posteja, kun 5 vaatteesta lähes 7?.

Yhdistele vaatteet kuviin. Ei siis jokainen t-paita yhteen kuvaan vaan yhteensopivat vaatteet samaan kuvaan, jotta ostaja tietää miten vaatteita voi hyödyntää.

Jossain tilanteessa kannattaa jättää ihan yksittäiset vaatekappaaleet pois kokonaan, että yleisilme paketissa säilyy laadukkaana.

Siin on se lisää kuva siinä sen kirjotusruudun ylälaidassa, kun siitä painat, tulee paikka, johon laitat linkin kuvaan. Sun täytyy siis siirtää ne kuvat johki nettiin ensin.

Ei sillä pakkauksella ole väliä: kunhan on siisti ja pysyy hyvin kasassa niin että kestää postituksen.

Ja kiitos muutes tuost minigrip jutusta :flower: mä en oo ees aatellu, että toihan on kätevää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Siin on se lisää kuva siinä sen kirjotusruudun ylälaidassa, kun siitä painat, tulee paikka, johon laitat linkin kuvaan. Sun täytyy siis siirtää ne kuvat johki nettiin ensin.

Ei sillä pakkauksella ole väliä: kunhan on siisti ja pysyy hyvin kasassa niin että kestää postituksen.

Ja kiitos muutes tuost minigrip jutusta :flower: mä en oo ees aatellu, että toihan on kätevää :D

Voisko siis pistää vaikka muovipussiin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:

Voisko siis pistää vaikka muovipussiin? :)

Mä oon postittanu aina muoviin käärittynä. Useempi pussi, tai vaikka jätesäkki, että on tarpeeks vahva ja HYVIN teipattu, ettei teipit tartu tai aukeile kun se paketti pyörii siel lajittelussa.

Aisiasta kukkaseen, onko siel joku kirjoittamaton sääntö, et jos on jonkun vaatteen sieltä ostanu niin sitä "ei saa" myydä siellä eteenpäin. Jos olikin väärän kokonen tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne on 20 kpl nipuissa myytäviä kirjekuoria, missä on postimaksu maksettu valmiiksi. Pieni on C5 kokoa eli missä lähetellään kahtia taitettuja A4:sia, 20 kpl maksaa 21? (1,05?/kpl), isommat C4 kokoiset 40? (2?/kpl). Minigrip-pusseihin pakattuna saa enemmän mahtumaan alle 3 cm paksuuteen.

Mä käytän helposti kuoria ja minigrip-pusseja. Laitan vaatteen minigrip pussiin ja istun päälle -> ilmat hyvin pois ja sitten suljen sen. Noin saa esim. 5 t-paitaakin menemään. Mutta myyn kaikki yl. huutiksessa erikseen koska menee niin paremmin.

Yhteistyössä