huuto.netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
minulla on huuto.netissä myynnissä eräs kohde. kohteeseen on tullut huuto, mutta hintavaraus ei ole kuitenkaan ylittynyt. nyt kohteeni haluaisi kuitenkin ostaa yksi toinen "huuto.netin ulkopuolelta". Voinko vain sulkea kohteen aiemmin? vai kuinka minun tulisi toimia?

Huuto.netin säännöissähän sanotaan, että "mikäli hintavaraus ylittyy, sitoudut myymään tuotteet etkä siis voi kaupata sitä muualla samaan aikaan"

Itse tekisin niin, että odottaisin kun huuto päättyy ja jos sitten hv ei ole ylittynyt eikä korkeimman tarjouksen tehnyt halua ostaa tuotetta hv:n hinnalla, niin sitten vasta möisin sen muualle...

Mutta toki se on jokaisen oma asia miten toimii, kohteenhan pystyy sulkemaan aiemmin niin halutessaan. Kannattaa kuitenkin varautua huutajan neutraaliin palautteeseen, varsinkin jos ei ole ilmoittanut hänelle etukäteen että aikookin sulkea kohteen ennen sen merkittyä päättymisaikaa.

Pyydä ostajaa tekemään yksi huuto tai laittamaan kenttään sen hinnan minkä maksaa. Sitten suljet. Ei liene mahdoton vaiva rekisteröityä käyttäjäksi huutikseen. Silloin menee ainakin niin, ettei tule narinoita :)

Alkuperäinen kirjoittaja sdfds:
no eihän pidä..jos on hv lätkäset kiinni sen vaan ja myyt toiselle.sun ei tarvi myydä missään tapauksessa alle hvn..fd

Niin, eihän sitä tarvitse alle hv:n myydä, mutta kohteliasta ei minusta ole, että pistetään "ovi kiinni nenän edestä"... Sen ymmärrän, jos suljetaan silloin, kun ostaja on viimeisimpänä huutajana.

Alkuperäinen kirjoittaja sdfds:
no eihän pidä..jos on hv lätkäset kiinni sen vaan ja myyt toiselle.sun ei tarvi myydä missään tapauksessa alle hvn..fd

Mutta jos viimeinen huutaja onkin halukas korottamaan tarjoustaan ja maksamaan hv:n

Pyydä tosiaan ystävääsi laittamaan joku ihan mahdoton tarjous ja sulje sitten kohde..

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Mulle tulee mystisesti aina ihanista lasten vaatteista viestiä, että joku tarvis sen heti, eli suomeksi, myy nyt niin saan sen halvalla ja ei tarvi kilpailla...

Näitä riittää joo.. Toinen mystinen porukka on se jonka piti huutaa jotain mutta muisti kohteen sulkeutumisen väärin.. Sitten laittaa viestiä että voisi ostaa tuotteen (joka ei siis mennyt kaupaksi ) ja tarjouksen alle lähtöhinnan, mielellään vielä niin että pk:t sisältyy hintaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Mulle tulee mystisesti aina ihanista lasten vaatteista viestiä, että joku tarvis sen heti, eli suomeksi, myy nyt niin saan sen halvalla ja ei tarvi kilpailla...

Näitä riittää joo.. Toinen mystinen porukka on se jonka piti huutaa jotain mutta muisti kohteen sulkeutumisen väärin.. Sitten laittaa viestiä että voisi ostaa tuotteen (joka ei siis mennyt kaupaksi ) ja tarjouksen alle lähtöhinnan, mielellään vielä niin että pk:t sisältyy hintaan =)

Joo, näitäkin on:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tää kohde on kyllä sunnuntaina jo sulkeutumassa, mutta pyydänpäs ostajaa tekemään huudon ja sit suljen sen niin ei tule kenellekään mitään sanottavaa. :)

Tee näin. Mutta huomioi myös se, että lähes aina ne pahimmat kahinat on ihan viimeisinä tunteina ennen sulkeutumista. Eli voit saada enemmän, jos et lopeta kauppaa vielä.

Yhteistyössä