huuto.net apua/kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli kun noissa kohteissa on näköjään tuo postimaksu valmiiksi, niin mistä myyjät tiedätte paljonko postimaksu on? ja miten tavaran lähettäminen käytännössä tapahtuu ym? millaisia kokemuksia/ongelmia teillä myyjinä on? ja miten olette hoitaneet tavaran lähetyksen, maksut ym? kiitos=)

Postin sivuilla hinnat.
Käytännössä vaan viet postiin paketin.
Hyviä kokemuksia, ei siis mitään ongelmia ole ollut.
Tavara lähetetään, kun huutaja on sen maksanut.

Aika nopeasti sen oppii, miten halvalla saa menemään. Ota postista kotiin hinnasto. Ensin mun piti mittailla että menee niihin rajoihin, mutta pian se tulee jo ulkomuistista :) Tavaran lähetän kun maksu näkyy tilillä.

kiitos vinkeistä! mitenkäs pakkaatte tavarat? esim. jos on vaatteita, niin laitatteko johonkin laatikkoon vai mihin? ja kun viedään paketti postiin, maksetaanko se postimaksu siellä? ja laitetaanko ihan tavallinen postimerkki? tyhmiä kysymyksiä, mutta pakko kysyä=) ajattelin että josko yrittäisin myydä noita käyttämättömäksi jääneitä vaatteita pois.. jos on muitakin tietämisen arvoisia vinkkejä niin kertokaa ihmeessä=)

yksittäiset vaatteet pakkaan kirjekuoreen, isommat erät laatikkoon. Kirjeenä postitettava saa olla enintään 3 cm paksu. Vaatteen voi pakata ensin minigrippussiin ja ilman pihalle ja sitten littana vaate kirjekuoreen. Postista saa sellaisen muovisen mitan, millä voi mitata onko kirje alle 3 cm paksu ja leveys myös oikea.

Postimerkeillä voi maksaa kaiken, minkä saat tungettua normaaliin Postin postilaatikkoon. Paketinkin voi maksaa postimerkeillä, mut sen joutuu kuitenkin viemään postiin, joten samalla maksaa jo muullakin tavalla kuin liimaa merkkejä vähintään 7,40 edestä :)

Mä käytän tav. pieniä muovipusseja ja erikokoisia kirjekuoria. CD.t olen lähettänyt kuplamuovikirjekuoressa. Vien aina postiin ja maksan siinä. Ainakaan täällä päin ovat vain naureskelleet että ei heillä ole niitä 3cm mittoja kenellekään jaettavaksi :xmas: Mut voihan sen kokeilla esim. omasta postiluukusta, että mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
mutta toiset tekee niin että ne laittaa hinnan mitä postarit on vaikka ne on todellisuudessa vähemmän eikä ne palauta niitä loppurahoja takaisin..
kokemusta nimittäin löytyy :whistle:

Huutaessa hyväksyy ilmoitetut postikulut. Tietysti jos myyjän ilmoituksessa lukee että palauttaa ylimääräiset, silloin tietenkin pitäis toimiakin niin. Mä en palauta/peri ylimääräisiä postikuluja, mut harvoin on tullut väärin arvioitua. 40 sentin heitto on joskus ollut :)

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mä käytän tav. pieniä muovipusseja ja erikokoisia kirjekuoria. CD.t olen lähettänyt kuplamuovikirjekuoressa. Vien aina postiin ja maksan siinä. Ainakaan täällä päin ovat vain naureskelleet että ei heillä ole niitä 3cm mittoja kenellekään jaettavaksi :xmas: Mut voihan sen kokeilla esim. omasta postiluukusta, että mahtuu.

Ai, meiän postista sai sellaisen iloisen keltaisen mitan, jossa lukee Liian suuri? Ratkaisu on maksikirje. lisäksi tietty Posti kissan kokoisilla kirjaimilla. Eli siis Postin mainos. Ilmaiseksi sellaisen sai.

Kaikilla ei muuten ole omaa postiluukkua, jos asuu omakotitalossa. Kaikissa postilaatikoissa ei ole sellaista sisäkantta, millä vois mitata. Tietty voi lähteä käymään lähimmällä Postin laatikolla, mut meillä on ainakin sen verran matkaa, että mieluummin mittaan kirjeeni kotona

Alkuperäinen kirjoittaja huutismyyjä:

Ai, meiän postista sai sellaisen iloisen keltaisen mitan, jossa lukee Liian suuri? Ratkaisu on maksikirje. lisäksi tietty Posti kissan kokoisilla kirjaimilla. Eli siis Postin mainos. Ilmaiseksi sellaisen sai.

Kaikilla ei muuten ole omaa postiluukkua, jos asuu omakotitalossa. Kaikissa postilaatikoissa ei ole sellaista sisäkantta, millä vois mitata. Tietty voi lähteä käymään lähimmällä Postin laatikolla, mut meillä on ainakin sen verran matkaa, että mieluummin mittaan kirjeeni kotona

Juu sellaisella mittaavat postissa, mutta kotiin en ole sellaista saanut. Joku ehdotti että voihan sellaisen tehdä itse, täytyy vaan muistaa se leveysmitakin oikein.

Juu sellaisella mittaavat postissa, mutta kotiin en ole sellaista saanut. Joku ehdotti että voihan sellaisen tehdä itse, täytyy vaan muistaa se leveysmitakin oikein.

Höh. ihme kun noin vaihtelee Postin mukaan. Mun mielestä se on nimittäin tosi kätevä.

Höh. ihme kun noin vaihtelee Postin mukaan. Mun mielestä se on nimittäin tosi kätevä.

Oishan se, mut ilmankin oon pärjännyt :) Ihan alussa ois kyl ollut isoksi avuksi.

Samoin meidän postista annettin sellainen mitta.. Tosin olin pari kertaa saman työntekijän aikana tehnyt virhearvion kuoren paksuudesta ja jouduin pulittamaan maksikirjemaksun. Itse otti asian puheeksi ja kun mittoja ei silloin just ollut niin pyysi muistuttamaan kun kerran asioin postissa.. näin meillä täällä maalla palvelu pelaa =)

Ainakin seinäjoella tai nurmoa kai se on, prismassa olevasta postista saa niitä mittoja, olivat ainaki joskus tilanneet niitä ihan sitä varten, että saa asiakkaille antaa, jos joku kysyy.

Pahvilaatikosta tulee turhaan ylimääräistä painoa. Kun laittaa muovipussiin ja solmii kiinni ja sitten vielä toinen muovipussi päälle ja solmuun ja kierros teippiä, niin pysyy varmasti ja on kevyempi. Pakettikortti vaan päälle. Ja niitä pakettikorttejakin saa ottaa postista nipun kotiin, ei tarvi joka pakettiin hakea erikseen.

Punnitse tuote ja jos se on alle ½kiloa, niin maksikirje on halvempi kuin paketti. Ja tavallinen kirje saa olla pituudeltaan ja leveydeltään isompi, kuin kaupasta saatavat suurimmat kirjekuoret, niitä kannattaa tehdä itse vaikka kahdesta käytetystä isosta kuoresta.
Hintalaskuri on tässä:

http://www.posti.fi/hinnat/hintalaskurit/

Mä käytän yksittäisissä vaatteissa helpostikuoria, postimaksu on valmiiksi maksettu ja painoa saa olla 0-499g. Esim lasten paidat menee hyvin niihin pieniin (silloin postikulu on 85 senttiä) ja isommat isoon kuoreen (postikulut 1,80)
mä oon itse tehnyt paksusta pahvista sellaisen mitan.
Lisäksi säästän esim kirjakerhojen pakkauslaatikot ne on sen verran paksumpaa pahvia että saa farkutkin tulemaan normipostina.
Paketit pakkaan yleensä muovikasseihin, ei tuu sitten turhaa painoa pahvilaatikosta (varsinkin jos on siinä ja siinä et meneekö alle 2kg.

Mä yleensä arvion pk:t ja jos arvioin alakanttiin maksan itse ylimääräisen ja jos veloitan liikaa niin palautan jos ostaja niin haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisäksi säästän esim kirjakerhojen pakkauslaatikot ne on sen verran paksumpaa pahvia että saa farkutkin tulemaan normipostina.

Meillä on postissa niin nipoa väkeä, että jos tuommonen paketti vähnkään pullottaa ja tihkaisee siinä mitassa, niin maksikirjeeksi paukahtaa. Niiden mielestä pitää mennä sutjakkaasti takeltelematta läpi.
Yleensä laitankin postimerkitkin painon mukaan jo kotona ja postitan postilaatikkoon (siihen oranssiin), kun sinne mahtuu, niin ei mene vastaanottajallekaan lunastukseen.

Tänään vein yhden kirjakerhon laatikkoon pakatun paketin postiin, niin virkailija lätkäisi siihen automaattisesti asiakaspalautustarran. Mä sanoin, etä eipä ne taida pääpostissa tuota hyväksyä... Oli rouva vähän nolona, ei kehdannu nipottaa, vaikka paketti vähän pullotti..

Yhteistyössä