Huutista käyttävät kertokaas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä idea on hintavarauksessa?? Tai siis siinä, että laitetaan lähtöhinnaksi 0e, hintavaraus on satasen ja minimikorotus euron. Eikö olisi helpompaa laittaa lähtöhinta lähelle satasta, eikä ollenkaan hintavarausta?

Kukaan ei varmaan lähtis huutamaan, jos lähtöhinta on hirveän korkea. Hintavaraus kun ei näy huutajille, niin kuvittelevat aina sen kohta ylittyvän. Itse en ymmärrä liian korkeita lähtöhintoja. En itse ainakaan lähde huutamaan, jos se on asetettu korkealle. Huutokaupan idea vesittyy. Monesti on vielä niin että lähtöhinta on esim. 14? ja osta heti hinta 16?. Mikä järki?? Ei ymmärrä. Itse suosin mielummin kohteita joissa on matala lähtöhinta, vaikka olisikin hintavaraus. Siitä kun pystyy kuitenkin sitten aina neuvottelemaan myyjän kanssa, jos ei huutamalla ylity.

no siis se idea siinä on että myyjän ei tarvitse kauppaamaansa tuotetta myydä pilkkahinnalla ja taasen hän voi korkeimman tarjouksen tehneen kanssa neuvotella kauppahinnasta ja myydä halutessaan kuitenkin halvemmalla...selitinkö ymmärrettävästi? Eli voi vaikka aatella myyvänsä jonkun alimmillaan hintaan 50? mutta haluaa ensin kokeilla maksaako joku vaikka sen 100? ja ellei niin neuvottelee sitten sen korkeimman tarjouksen tehneen kanssa...

Yhteistyössä