huutis tapaus

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
no edelleen on pakko antaa koska huutiksessa ei muuten saa noita kauppoja etusivulta roikkumasta
ok, en ite oo siellä tehny muuta ku ostanu, eikä siis ollu edes tarkotus muitoilla noin kärkkäästi. :)
heh... tosiaan niinhän säki oot ollu tässä ostajana.. Eipä mulla vaan mitään siellä etusivulla roiku? Palaute osio on mulla siellä omalla sivulla.
oma sivu on mulle etusivu. Siis... sitähän mä paljon enemmän katon kun virallista etusivua????
No mulle etusivu on etusivu. :) En mä sitä siellä omalla sivullakaan helposti kyllä huomaa mut en kauheesti huutista käytä eli ehkä se sinua kiusaa siinä enempi.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
Ei tuo ole mikään virheen korjaaminen. Huutiksen säännöissä sanotaan ihan selvästi, että jos laittaa kohteen myyntiin ja hv ylitttyy (tai sitä ei ole) niin myyjä SITOUTUU myymään sen eniten huutavalle. Silloin negatiivinen palaute on täysin oikeutettu.
Niin mutta myyjä sulki huudon ennen aikojaan, eli KORJASI virheensä eikä eniten huutavaa tässä tapauksessa ole olemassakaan.
Onhan ketjun aloittaja ollut tässä tapauksessa se eniten huutava.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
Ei tuo ole mikään virheen korjaaminen. Huutiksen säännöissä sanotaan ihan selvästi, että jos laittaa kohteen myyntiin ja hv ylitttyy (tai sitä ei ole) niin myyjä SITOUTUU myymään sen eniten huutavalle. Silloin negatiivinen palaute on täysin oikeutettu.
Niin mutta myyjä sulki huudon ennen aikojaan, eli KORJASI virheensä eikä eniten huutavaa tässä tapauksessa ole olemassakaan.
kylläpäs olen eniten huutanut vaikka sulkisi aikaisemmin.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
mutta kun kohteen sulkeminen ei ole asian korjaamista. huuto.netin säännöissä sanotaan, että jos hv ylittyy niin myyjä on velvollinen myymään tuotteen eniten huutaneelle vaikka sulkisikin kohteen aikaisemmin
Tuollaista kohtaa en oo koskaan huomannu, ei sillä etten nyt sua uskois. Kysyin jo tuolla aiemmin että miten teidän mielestä sitten asia pitäis korjata eli pitäiskö jotain hyvitystä olla antamassa? :D Ja mites teet myyjien kanssa jotka ovat vahingossa lähettäneet väärän tuotteen? Vaikka korjaavat virheensä, saavat silti negan? Miten tämä kyseinen myyjä sun mielestä olis voinu muuten tän korjata? Ilmoitti heti kun huomasi virheensä ja sulki kohteen. MITÄ MUUTA HÄN VOISI TEHDÄ?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
Ei tuo ole mikään virheen korjaaminen. Huutiksen säännöissä sanotaan ihan selvästi, että jos laittaa kohteen myyntiin ja hv ylitttyy (tai sitä ei ole) niin myyjä SITOUTUU myymään sen eniten huutavalle. Silloin negatiivinen palaute on täysin oikeutettu.
Niin mutta myyjä sulki huudon ennen aikojaan, eli KORJASI virheensä eikä eniten huutavaa tässä tapauksessa ole olemassakaan.
kylläpäs olen eniten huutanut vaikka sulkisi aikaisemmin.
No etkä ole kun kohde suljettiin ennen aikojaan.
 
vieras
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
No toi on kyllä tosi väärin. Pitäiskö munki tästä lähin antaa kaikille jotka ei juuri minun määräämään päivään mennessä ole maksaneet huutojaan negatiivinen ja sama kaikille myyjille jotka eivät ole tarpeeksi nopeasti postittaneet? Puhumattakaan oikeasta virheestä! Juu saa palautteen anto mahdollisuuden koska myyjien kanssa toisinaan sovitaan siitä sulkemisesta (ja luultavasti myös siksi koska huuto.net on sivustona aika puutteellinen, suurimmaks osaks ilmasena sivustona on aika työn takana se ylläpito yms.) ja mikäs siinä mut tässä tapauksessa ei mitään sovittu ts. jos myyjä ei olis tehnyt virhettä ja olisi antanut huudon käydä aikansa olisi ap hyvinkin mahdollisesti hävinnyt huudon.
 
-
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
oho.. eli siis "miten myyjän olisi heidän mielestä PITÄNYT toimia..." :p
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
Johan sanoin että olis nyt edes menny sinne kirpparille kattoon onko se menny vai ei. Totes vaan että sinne meni, en tiedä onko sitä vielä myyty vai ei mutta en sitä myy jokatapauksessa. Mitä muita virheitä muut? lähettävät väärän tuotteen? No sit myyjän pitää omaan laskuunsa tehdä palautukset ja uudelleenlähettämiset ja kärsiä esim. se neutraali jos ostajaa haittaa kun oikean tavaran saaminen viivästyy.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No etkä ole kun kohde suljettiin ennen aikojaan.
No kyllä olen. Sun pitää kuule lukea ne säännöt uusiks.... ja eihän siittä ainakaan mitään tulisi jos sääntöjen mukaan myyjä voisi perääntyä tavaran myymisestä vain sulkemalla kohteen aikaisemmin, huolimatta huutajien määrästä!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
Johan sanoin että olis nyt edes menny sinne kirpparille kattoon onko se menny vai ei. Totes vaan että sinne meni, en tiedä onko sitä vielä myyty vai ei mutta en sitä myy jokatapauksessa. Mitä muita virheitä muut? lähettävät väärän tuotteen? No sit myyjän pitää omaan laskuunsa tehdä palautukset ja uudelleenlähettämiset ja kärsiä esim. se neutraali jos ostajaa haittaa kun oikean tavaran saaminen viivästyy.
No ilmeisesti sulla on hirveä hinku antaa sille negatiivinen, mä en vaan ole sitä mieltä että se sitä ansaitsis. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
No toi on kyllä tosi väärin. Pitäiskö munki tästä lähin antaa kaikille jotka ei juuri minun määräämään päivään mennessä ole maksaneet huutojaan negatiivinen ja sama kaikille myyjille jotka eivät ole tarpeeksi nopeasti postittaneet? Puhumattakaan oikeasta virheestä! Juu saa palautteen anto mahdollisuuden koska myyjien kanssa toisinaan sovitaan siitä sulkemisesta (ja luultavasti myös siksi koska huuto.net on sivustona aika puutteellinen, suurimmaks osaks ilmasena sivustona on aika työn takana se ylläpito yms.) ja mikäs siinä mut tässä tapauksessa ei mitään sovittu ts. jos myyjä ei olis tehnyt virhettä ja olisi antanut huudon käydä aikansa olisi ap hyvinkin mahdollisesti hävinnyt huudon.
Huuto.netin säännöissä ei kai ole määrätty maksu- ja postituspäiviä Sinun kriteeriesi perusteella? Mikäli haluat maksun esim. toisena päivänä huudon sulkeutumisesta ja kerrot tästä ehdostasi myynti-ilmoituksessa, olen ostajana velvollinen maksamaan sen mukaisesti ja ellen niin tee, olet oikeutettu antamaan negatiivisen palautteen.

Tuo tarpeeksi nopeasti postittaminen on myös ihan maalaisjärjellä ajateltavissa. Ellei pakettia vielä parinkaan viikon päästä maksustasi kuulu, olet, maalaisjärjellä ajateltuna, oikeutettu antamaan negatiivisen tai neutraalin myyjän hitaasta toimituksesta. Mikäli myynti-ilmoituksessa on lukenut, etten voi postittaa viikoilla x ja y, on huono palautteesi epäoikeudenmukainen.

Ihmettelen suuresti, miksi asia on mielestäsi näin käsittämätön. Oletko sitä mieltä, että voin esim. olla käyttämättä hintavarausta ihan vaan siitä ilosta, että kunhan suljen huutoni esim. tuntia ennen varsinaista sulkeutumisaikaa, saan kumottua myyntini olemassaolon?

Huuto.net on aikuisten kauppapaikka eikä mikään "oho!Kappas!eiku!"-myyntifoorumi. Ellet osaa pitää huolta siitä, että myyntisi on ajan tasalla, älä ilmoittele noinkin "monimutkaisessa" paikassa kuin Huuto.net.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
Johan sanoin että olis nyt edes menny sinne kirpparille kattoon onko se menny vai ei. Totes vaan että sinne meni, en tiedä onko sitä vielä myyty vai ei mutta en sitä myy jokatapauksessa. Mitä muita virheitä muut? lähettävät väärän tuotteen? No sit myyjän pitää omaan laskuunsa tehdä palautukset ja uudelleenlähettämiset ja kärsiä esim. se neutraali jos ostajaa haittaa kun oikean tavaran saaminen viivästyy.
No ilmeisesti sulla on hirveä hinku antaa sille negatiivinen, mä en vaan ole sitä mieltä että se sitä ansaitsis. :(
no ei mun nyt tekis mieli positiivistakaan antaa kun ei ole edes yrittänyt korjata asiaa ja hankkia tavaraa takaisin vaikka siihen on mahis :p mä olisin myyjänä niin tehnyt. (Ellen sitten ole myynyt tavaraa toista kautta tai tullut myymisen suhteen toisiin aatoksiin) Ja etenkin kun kyseinen myyjä ei ennenkään ole hoitanut kauppojaan mallikkaasti niin en haluaisi päästää kuin koiraa veräjästä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
Ei tuo ole mikään virheen korjaaminen. Huutiksen säännöissä sanotaan ihan selvästi, että jos laittaa kohteen myyntiin ja hv ylitttyy (tai sitä ei ole) niin myyjä SITOUTUU myymään sen eniten huutavalle. Silloin negatiivinen palaute on täysin oikeutettu.
Niin mutta myyjä sulki huudon ennen aikojaan, eli KORJASI virheensä eikä eniten huutavaa tässä tapauksessa ole olemassakaan.
kylläpäs olen eniten huutanut vaikka sulkisi aikaisemmin.
No etkä ole kun kohde suljettiin ennen aikojaan.
Huutokaupan lopettaminen. Myyjä voi halutessaan myös lopettaa huutokaupan ennen ilmoituksessaan antamaansa päättymisaikaa. Huutokaupan voi lopettaa omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla valitsemalla 'Huutokaupan lopettaminen'. Kun huutokauppa lopetetaan korkeimman tarjouksen tehnyt jää huutokaupassa voittajaksi aivan samoin kuin huutokaupan normaalistikin sulkeutuessa. Tätä toimintoa kannattaa käyttää harkiten, ja lähinnä tapauksissa, joissa myyjällä tulee aiemmin ennakoimaton tarve päästä nopeasti tavarastaan eroon.

http://huuto.net/fi/ohje-myyja.php3#huutokaynnissa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
Myyjän tulisi mitä nöyrimmin pahoitella mokaansa ja toivoa, ettei saa negatiivista palautetta. Miksi se virhe pitäisi niin ehdottomasti saada "korjattua"? Myyjä mokasi, myyjä kärsii seuraukset. Ei kaikkea voi korjata, mutta opiksi voi ottaa!

Jos jollakin lukisi palautteessa, että tuote olikin jo myyty muualle, niin todennäköisesti tarkistaisin yv:llä, että haluamani tuote on vielä tallella, mikäli haluaisin huutaa juuri sitä enkä toista vastaavaa toisella myyjällä (esim.hintasyistä). Ei mun maailma siihen ostajana kaadu, että on yksi tuollainen palaute. Paljon enemmän karsastani niitä, joiden myymistä tuotteista "Posti on kadottanut" osan.

Jos sulla itselläsi on ollut tuollainen ap:n kuvailema tilanne, niin en mä ainakaan sen palautteen vuoksi ole sulta ostamatta, kunhan säkään et pahastu, mikäli yv:llä saatavuuden tarkistan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Yllättävää miten kukaan ei tahdo vastata että miten myyjän olisi heidän mielestä toimia? Kuinka tämä virhe olis sitte teidän mielestä saatu korjattua?! Ja mites sitte niitten myyjien kanssa jotka niitä virheitä tekevät?!
Johan sanoin että olis nyt edes menny sinne kirpparille kattoon onko se menny vai ei. Totes vaan että sinne meni, en tiedä onko sitä vielä myyty vai ei mutta en sitä myy jokatapauksessa. Mitä muita virheitä muut? lähettävät väärän tuotteen? No sit myyjän pitää omaan laskuunsa tehdä palautukset ja uudelleenlähettämiset ja kärsiä esim. se neutraali jos ostajaa haittaa kun oikean tavaran saaminen viivästyy.
No ilmeisesti sulla on hirveä hinku antaa sille negatiivinen, mä en vaan ole sitä mieltä että se sitä ansaitsis. :(
no ei mun nyt tekis mieli positiivistakaan antaa kun ei ole edes yrittänyt korjata asiaa ja hankkia tavaraa takaisin vaikka siihen on mahis :p mä olisin myyjänä niin tehnyt. (Ellen sitten ole myynyt tavaraa toista kautta tai tullut myymisen suhteen toisiin aatoksiin) Ja etenkin kun kyseinen myyjä ei ennenkään ole hoitanut kauppojaan mallikkaasti niin en haluaisi päästää kuin koiraa veräjästä.
No ei kai täällä ketään oo positiivista ehdottanutkaan. Neutraalin antasin sun tilanteessa.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
No toi on kyllä tosi väärin. Pitäiskö munki tästä lähin antaa kaikille jotka ei juuri minun määräämään päivään mennessä ole maksaneet huutojaan negatiivinen ja sama kaikille myyjille jotka eivät ole tarpeeksi nopeasti postittaneet? Puhumattakaan oikeasta virheestä! Juu saa palautteen anto mahdollisuuden koska myyjien kanssa toisinaan sovitaan siitä sulkemisesta (ja luultavasti myös siksi koska huuto.net on sivustona aika puutteellinen, suurimmaks osaks ilmasena sivustona on aika työn takana se ylläpito yms.) ja mikäs siinä mut tässä tapauksessa ei mitään sovittu ts. jos myyjä ei olis tehnyt virhettä ja olisi antanut huudon käydä aikansa olisi ap hyvinkin mahdollisesti hävinnyt huudon.
Huuto.netin säännöissä ei kai ole määrätty maksu- ja postituspäiviä Sinun kriteeriesi perusteella? Mikäli haluat maksun esim. toisena päivänä huudon sulkeutumisesta ja kerrot tästä ehdostasi myynti-ilmoituksessa, olen ostajana velvollinen maksamaan sen mukaisesti ja ellen niin tee, olet oikeutettu antamaan negatiivisen palautteen.

Tuo tarpeeksi nopeasti postittaminen on myös ihan maalaisjärjellä ajateltavissa. Ellei pakettia vielä parinkaan viikon päästä maksustasi kuulu, olet, maalaisjärjellä ajateltuna, oikeutettu antamaan negatiivisen tai neutraalin myyjän hitaasta toimituksesta. Mikäli myynti-ilmoituksessa on lukenut, etten voi postittaa viikoilla x ja y, on huono palautteesi epäoikeudenmukainen.

Ihmettelen suuresti, miksi asia on mielestäsi näin käsittämätön. Oletko sitä mieltä, että voin esim. olla käyttämättä hintavarausta ihan vaan siitä ilosta, että kunhan suljen huutoni esim. tuntia ennen varsinaista sulkeutumisaikaa, saan kumottua myyntini olemassaolon?

Huuto.net on aikuisten kauppapaikka eikä mikään "oho!Kappas!eiku!"-myyntifoorumi. Ellet osaa pitää huolta siitä, että myyntisi on ajan tasalla, älä ilmoittele noinkin "monimutkaisessa" paikassa kuin Huuto.net.
No tossahan juuri kuulutat sen maalaisjärjen perään eli eiköhän sitä vois sit käyttää siinäki tapauksessa jos myyjä tuntia ennen loppua sulkee huudon kun hinta ei miellytä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei mun nyt tekis mieli positiivistakaan antaa kun ei ole edes yrittänyt korjata asiaa ja hankkia tavaraa takaisin vaikka siihen on mahis :p mä olisin myyjänä niin tehnyt. (Ellen sitten ole myynyt tavaraa toista kautta tai tullut myymisen suhteen toisiin aatoksiin) Ja etenkin kun kyseinen myyjä ei ennenkään ole hoitanut kauppojaan mallikkaasti niin en haluaisi päästää kuin koiraa veräjästä.
Mäkin olisin yrittänyt hakea tavaran takaisin sieltä kirpparilta tai missä se sitten olisikin.

Olen antanut yhden neutraalin palautteen siitä, että kohteen tuotetta ei enää löytynytkään. Tosi kurja fiilis jäi tosta mokasta, koska samoihin aikoihin oli toinenkin vastaava juttu myynnissä, mutta meni tuon tapauksen vuoksi sivu suun. Neutraalin annoin, koska myyjä oli niin vilpittömän pahoillaan ja hoiti asian tilanteeseen nähden käsittämättömän asiallisesti. Muuten olisin antanut negan. Jos tossa sun tapauksessa myyjällä on muutenkin kyseenalaista palautetta niin en ainakaan antaisi positiivista tai roikottaisi palautteenantoa siihen asti, että antomahdollisuus häviää.
 
?????
Miksi pitäisi antaa negaa kun et mitään menettänyt??????+
neutraali ja kirjoitus ettei kauppoja tällä kertaa.
on se vit** jos teidän maailma kaatuu johonkin tuollaiseen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
No toi on kyllä tosi väärin. Pitäiskö munki tästä lähin antaa kaikille jotka ei juuri minun määräämään päivään mennessä ole maksaneet huutojaan negatiivinen ja sama kaikille myyjille jotka eivät ole tarpeeksi nopeasti postittaneet? Puhumattakaan oikeasta virheestä! Juu saa palautteen anto mahdollisuuden koska myyjien kanssa toisinaan sovitaan siitä sulkemisesta (ja luultavasti myös siksi koska huuto.net on sivustona aika puutteellinen, suurimmaks osaks ilmasena sivustona on aika työn takana se ylläpito yms.) ja mikäs siinä mut tässä tapauksessa ei mitään sovittu ts. jos myyjä ei olis tehnyt virhettä ja olisi antanut huudon käydä aikansa olisi ap hyvinkin mahdollisesti hävinnyt huudon.
Huuto.netin säännöissä ei kai ole määrätty maksu- ja postituspäiviä Sinun kriteeriesi perusteella? Mikäli haluat maksun esim. toisena päivänä huudon sulkeutumisesta ja kerrot tästä ehdostasi myynti-ilmoituksessa, olen ostajana velvollinen maksamaan sen mukaisesti ja ellen niin tee, olet oikeutettu antamaan negatiivisen palautteen.

Tuo tarpeeksi nopeasti postittaminen on myös ihan maalaisjärjellä ajateltavissa. Ellei pakettia vielä parinkaan viikon päästä maksustasi kuulu, olet, maalaisjärjellä ajateltuna, oikeutettu antamaan negatiivisen tai neutraalin myyjän hitaasta toimituksesta. Mikäli myynti-ilmoituksessa on lukenut, etten voi postittaa viikoilla x ja y, on huono palautteesi epäoikeudenmukainen.

Ihmettelen suuresti, miksi asia on mielestäsi näin käsittämätön. Oletko sitä mieltä, että voin esim. olla käyttämättä hintavarausta ihan vaan siitä ilosta, että kunhan suljen huutoni esim. tuntia ennen varsinaista sulkeutumisaikaa, saan kumottua myyntini olemassaolon?

Huuto.net on aikuisten kauppapaikka eikä mikään "oho!Kappas!eiku!"-myyntifoorumi. Ellet osaa pitää huolta siitä, että myyntisi on ajan tasalla, älä ilmoittele noinkin "monimutkaisessa" paikassa kuin Huuto.net.
No tossahan juuri kuulutat sen maalaisjärjen perään eli eiköhän sitä vois sit käyttää siinäki tapauksessa jos myyjä tuntia ennen loppua sulkee huudon kun hinta ei miellytä. :)
Mitäköhän tuolla esimerkilläsi nyt tarkoitat? Voisitko selittää toisin sanoin?

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkuthan voivat sulkea huutoja aiemmin ostajan pyynnöstäkin, mikäli eivät itsekään välitä katsoa, mihin hinta nousee.

Eihän ap olisi saanut edes palautteenantomahdollisuutta, ellei olisi ollut korkeimman hintavarauksen ylittäneen huudon tekijä!

Mikäli huuto suljetaan niin, että huutoja on tullut, mutta mikään niistä ei ole ylittänyt hintavarausta, palautteenantomahdollisuutta ei tule, kuten ei osapuolten henkilötietojakaan meklariviestiin. Myyjän moka ap:n tapauksessa. Palaute negatiivinen tai neutraali, riippuen siitä kuinka paljon ostajana v***ttaa.
No toi on kyllä tosi väärin. Pitäiskö munki tästä lähin antaa kaikille jotka ei juuri minun määräämään päivään mennessä ole maksaneet huutojaan negatiivinen ja sama kaikille myyjille jotka eivät ole tarpeeksi nopeasti postittaneet? Puhumattakaan oikeasta virheestä! Juu saa palautteen anto mahdollisuuden koska myyjien kanssa toisinaan sovitaan siitä sulkemisesta (ja luultavasti myös siksi koska huuto.net on sivustona aika puutteellinen, suurimmaks osaks ilmasena sivustona on aika työn takana se ylläpito yms.) ja mikäs siinä mut tässä tapauksessa ei mitään sovittu ts. jos myyjä ei olis tehnyt virhettä ja olisi antanut huudon käydä aikansa olisi ap hyvinkin mahdollisesti hävinnyt huudon.
Huuto.netin säännöissä ei kai ole määrätty maksu- ja postituspäiviä Sinun kriteeriesi perusteella? Mikäli haluat maksun esim. toisena päivänä huudon sulkeutumisesta ja kerrot tästä ehdostasi myynti-ilmoituksessa, olen ostajana velvollinen maksamaan sen mukaisesti ja ellen niin tee, olet oikeutettu antamaan negatiivisen palautteen.

Tuo tarpeeksi nopeasti postittaminen on myös ihan maalaisjärjellä ajateltavissa. Ellei pakettia vielä parinkaan viikon päästä maksustasi kuulu, olet, maalaisjärjellä ajateltuna, oikeutettu antamaan negatiivisen tai neutraalin myyjän hitaasta toimituksesta. Mikäli myynti-ilmoituksessa on lukenut, etten voi postittaa viikoilla x ja y, on huono palautteesi epäoikeudenmukainen.

Ihmettelen suuresti, miksi asia on mielestäsi näin käsittämätön. Oletko sitä mieltä, että voin esim. olla käyttämättä hintavarausta ihan vaan siitä ilosta, että kunhan suljen huutoni esim. tuntia ennen varsinaista sulkeutumisaikaa, saan kumottua myyntini olemassaolon?

Huuto.net on aikuisten kauppapaikka eikä mikään "oho!Kappas!eiku!"-myyntifoorumi. Ellet osaa pitää huolta siitä, että myyntisi on ajan tasalla, älä ilmoittele noinkin "monimutkaisessa" paikassa kuin Huuto.net.
No tossahan juuri kuulutat sen maalaisjärjen perään eli eiköhän sitä vois sit käyttää siinäki tapauksessa jos myyjä tuntia ennen loppua sulkee huudon kun hinta ei miellytä. :)
Mitäköhän tuolla esimerkilläsi nyt tarkoitat? Voisitko selittää toisin sanoin?
En osaa tai pysty lihavoimaan. "Tuo tarpeeksi nopeasti postittaminen on myös ihan maalaisjärjellä ajateltavissa. Ellei pakettia vielä parinkaan viikon päästä maksustasi kuulu, olet, maalaisjärjellä ajateltuna, oikeutettu antamaan negatiivisen tai neutraalin myyjän hitaasta toimituksesta. Mikäli myynti-ilmoituksessa on lukenut, etten voi postittaa viikoilla x ja y, on huono palautteesi epäoikeudenmukainen."

ja

"Oletko sitä mieltä, että voin esim. olla käyttämättä hintavarausta ihan vaan siitä ilosta, että kunhan suljen huutoni esim. tuntia ennen varsinaista sulkeutumisaikaa, saan kumottua myyntini olemassaolon?"

Eli siis ensimmäisessä kuulutat sitä maalaisjärkeä ja toisessa sitten annat esimerkin jossa sitä voisi myös käyttää, toisin sanoen jos tapahtuisi niin kuin tuossa sun jälkimmäisessä kirjoituksessa voisi päätellä että myyjä on tahallisesti sulkenut sen koska hinta ei miellyttänyt (on huomattavan epätodennäköistä että tuote joka on siihen sulkemispäivään asti ollut sulla ja kunnossa yhtäkkiä katoaisi/hajoaisi tuntia ennen sulkeutumista) nyt ei kuitenkaan käynyt niin (oletan, ovat sen verran merkittäviä asioita tapauksen kannalta että uskoisin ap:n niistä maininneen) jotenka vertaat kahta liian erilaista tilannetta, sun tilanteessa antaisin mahdollisesti itsekin negan, tässä taas en. Maalaisjärkeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos on pakottava tarve jotain antaa niin anna neutraali, ei se myyjä mitään negaa ansaitse.
todellakin ansaitsee negan jos ei pelaa sääntöjen mukaan
ja ehkäpä se oikeasti oli vahinko, sitä kun ei täällä kukaan voi tietää entäs myyjät jotka VAHINGOSSA lähettävät väärän tuotteen (luonnollisesti korjaisivat virheensä) pitäiskö heillekin antaa nega? Tämäki myyjä korjasi virheensä, sulki kohteen ennen aikojaan. Vai pitäiskö teidän mielestä kenties antaa vielä jotain hyvitystä??? EI ANSAITSE NEGAA.
Ei tuo ole mikään virheen korjaaminen. Huutiksen säännöissä sanotaan ihan selvästi, että jos laittaa kohteen myyntiin ja hv ylitttyy (tai sitä ei ole) niin myyjä SITOUTUU myymään sen eniten huutavalle. Silloin negatiivinen palaute on täysin oikeutettu.
Niin mutta myyjä sulki huudon ennen aikojaan, eli KORJASI virheensä eikä eniten huutavaa tässä tapauksessa ole olemassakaan.
kylläpäs olen eniten huutanut vaikka sulkisi aikaisemmin.
No etkä ole kun kohde suljettiin ennen aikojaan.
älkää olko tyhmiä suljettiin se kohde koska tahansa nii eniten huutanut on eniten huutanut ja sillä selvä. myyjä on velvollinen myymään tuotteen tuossakin tapauksessa ja nyt kun hänellä ei ole myytävää on hän rikkonut sääntöjä. ei ihme että sielä on sääntörikkureita kun tääläkin näin moni tulkitsee sääntöjä kuinka sattuu.
mä laittasin neutraalin, koska vahinkoja sattuu. nega vasta jos tahallaan rikotaan niitä sääntöjä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?????:
Miksi pitäisi antaa negaa kun et mitään menettänyt??????+
neutraali ja kirjoitus ettei kauppoja tällä kertaa.
on se vit** jos teidän maailma kaatuu johonkin tuollaiseen!
no kuule ei kaadu, tä on keskustelupalsta missä saa jauhaa p*skaa turhistakin asioista. Ja tässä mietin ennemminkin antaako positiivinen vai neutraali- vaarana on kanssa kostopalaute
 

Yhteistyössä