Huutis osta heti - mur!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maksa heti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maksa heti

Vieras
Mikä halvattu siinä on että painetaan sitä osta heti nappulaa ja sitten hävitään kun pieru saharaan päiväkausiksi :kieh: Nytkin on monta kohdetta, joissa ovat suvainneet valita osta heti, vaikka olisi ollut tavallinenkin huutokauppa-mahdollisuus, ja sitten ei kuulu mitään!

Itse maksan aina kaikki kohteet heti, mutta todella moni vitkastelee sen maksun kanssa. En sitten tiedä eikö heillä ole rahaa maksaa heti, vai ovatko vaan laiskoja ja maksavat sitten kun jaksavat, jos jaksavat ollenkaan...

Minua kyrsii myyjä jolla osta heti kohteita mutta tilinumeroa pitää rukoilla erikseen.

Miksei se voi olla vakioviestinä?
Sattunut useamman kerran, eri myyjillä. Nytkin olen kolmeen kertaan kysynyt ja 2viikkoa jo menny.

Eli ei aina ne ostajat ;)

[QUOTE="daa";23985771]Minua kyrsii myyjä jolla osta heti kohteita mutta tilinumeroa pitää rukoilla erikseen.

Miksei se voi olla vakioviestinä?
Sattunut useamman kerran, eri myyjillä. Nytkin olen kolmeen kertaan kysynyt ja 2viikkoa jo menny.

Eli ei aina ne ostajat ;)[/QUOTE]

No minulla on vakioviestinä ja laitoin ostajille myöskin vielä erikseen viestiä, mutta ei mitään kuulu!

minä maksan heti jos myyjän tiedoissa ei ole mitään maksuaikaa, mutta jos myyjä on itse ilmoittanut esim. 7 vuorokauden maksuajan niin silloin maksan sen ajan sisällä.

Minusta se ei ole maksaheti vai sanotaanko huutiksen ohjeissa mitä asiasta?!

Mutta jos kerran on koneella ja painaa sitä osta heti nappulaa, niin mikä siinä on niin hankalaa ettei voi mennä saman tien maksamaan - tai jos ei ole tilitietoja, niin laittamaan myyjälle kyselyä tilitiedoista? KUN ON KERRAN SIINÄ KONEELLA?! En ymmärrä muutenkaan näitä, että huudellaan ja maksetaan sitten joskus, mutta vielä vähemmän osta heti -kohteissa!

Mulle osta-heti = maksa heti ja näin olen toiminut. Jos mulla ei ole varaa maksaa niin en huuda. Itse lähetän tavaran heti kun maksu näkyy. Mulla lukee tiedoissa että olen nopea maksaja ja myyjänä nopea toimittaja, ja samaa toivon muiltakin.
Mulla on vissiin käynyt tuuri kun tähän asti kaikki on sujunut kivuttomasti enkä ole pösilöiden kanssa ollut tekemisissä.

Kyllä normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa että osta heti tarkoittaa sitä että sen myös maksaa heti. Kun kerran eivät näytä tajuavan, tee noin kuten tuo yksi vastaaja: laita siihen kohteeseen tietoihin että odotat maksua heti, jos et aio maksaa niin älä huuda ja jos maksua ei kuulu huudon jälkeen niin laitat uudestaan myyntiin.

Mun täytyy myöntää että mä olen luullut että se osta heti tarkoittaa vaan et ostan sillä hinnalla ja se huutokauppa loppuu siihen. Sitten ollaan myyjän kans yhteydessä tavaran toimituksesta ja maksamisesta yms.. Ei mulle tulis mieleenkään että maksan sen siinä heti...

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä oon tyhmä;23985944:
Mun täytyy myöntää että mä olen luullut että se osta heti tarkoittaa vaan et ostan sillä hinnalla ja se huutokauppa loppuu siihen. Sitten ollaan myyjän kans yhteydessä tavaran toimituksesta ja maksamisesta yms.. Ei mulle tulis mieleenkään että maksan sen siinä heti...

Tietysti myyjä haluaa rahat heti! Ei se halua seurustella sun kanssasi muuten kuin maksun ja postituksen verran.

Jos myyjällä on vakioviestissä tilinumero, tee ensi kerralla palvelus ja maksa huutosi heti, niin kaikilla on parempi mieli, eikä tarvitse joka hemmetin päivä ja ilta käydä tilillä katsomassa koska ostaja suvaitsee maksaa ostoksensa!!!!!!! AAAARGH! :D

[QUOTE="aloittaja";23985834]Mutta jos kerran on koneella ja painaa sitä osta heti nappulaa, niin mikä siinä on niin hankalaa ettei voi mennä saman tien maksamaan - tai jos ei ole tilitietoja, niin laittamaan myyjälle kyselyä tilitiedoista? KUN ON KERRAN SIINÄ KONEELLA?! En ymmärrä muutenkaan näitä, että huudellaan ja maksetaan sitten joskus, mutta vielä vähemmän osta heti -kohteissa![/QUOTE]

Mä olen maksanut heti, mutta muutaman kerran on käynyt niin, ettei sitä viestiä oo tullutkaan heti/tunnin sisään (kerran yöllä tuli viesti vasta aamulla kasilta) ja sitten onkin jo pitänyt lähteä johonkin. Silloinkaan ei kyllä oo menny maksaminen ku vaan seuraavaan päivään, mutta kaikki ei välttämättä pääse koneelle joka päivä.

[QUOTE="mä";23985970]Tietysti myyjä haluaa rahat heti! Ei se halua seurustella sun kanssasi muuten kuin maksun ja postituksen verran.

Jos myyjällä on vakioviestissä tilinumero, tee ensi kerralla palvelus ja maksa huutosi heti, niin kaikilla on parempi mieli, eikä tarvitse joka hemmetin päivä ja ilta käydä tilillä katsomassa koska ostaja suvaitsee maksaa ostoksensa!!!!!!! AAAARGH! :D[/QUOTE]

No mä en onneks huuto.netistä ikinä mitää osta. Että ei huolta siitä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä oon tyhmä;23985944:

Näinhän se huutiksen sääntöjen mukaan onkin. :) ihan on omasta päästä temmattuja nuo ihmisten "säännöt" siitä, että pitäisi maksaa heti.

Jos käytän osta heti-nappia niin jollen heti maksa, esim töissä ei ole tunnukset mukana niin pistän viestiä myyjälle että oon olemassa ja olen ostamassa sen tuotteen.
Sitten laitan uuden viestin kun oon maksanut. Aina on toiminut tämä.

Koenkin, että jotain viestiä kannattaa sille myyjälle laittaa jos ei ole heti nyt ja samantien maksamassa sitä.

Näinhän se huutiksen sääntöjen mukaan onkin. :) ihan on omasta päästä temmattuja nuo ihmisten "säännöt" siitä, että pitäisi maksaa heti.

Toistaiseksi joo, mutta esim. Ebay:ssa on kohteita joita et saa suljettua ennen kuin olet maksanut sen. Toivottavasti tämä sama tapa tulee Huutikseen ja pian!

Älä huuda, jos et aio maksaa sitä heti pikimmiten. Ärsyttää tuollainen viikkojen tuotteiden "varailu", varsinkin jos ostajasta ei kuulu mitään!

[QUOTE="mä";23986052]Toistaiseksi joo, mutta esim. Ebay:ssa on kohteita joita et saa suljettua ennen kuin olet maksanut sen. Toivottavasti tämä sama tapa tulee Huutikseen ja pian!

Älä huuda, jos et aio maksaa sitä heti pikimmiten. Ärsyttää tuollainen viikkojen tuotteiden "varailu", varsinkin jos ostajasta ei kuulu mitään![/QUOTE]

ebay on ebay ja huutis on huutis, ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. :)

Yleensä maksan samantien jos jotain "ostan heti", mutta välillä meklarin viestin tulemiseen menee 5-10 minuuttia (jos ei kauemminkin) ja siinä ajassa ehtii viiden lapsen kanssa tapahtua yhtä jos toista. Eli aina en tosiaankaan ehdi jäädä koneelle päivystämään kunnes viesti ehtii saapua.

Maksan kyllä aina noin vuorokauden sisään, oli sitten kyse kummista kohteista tahansa. Koneella tulee kuitenkin käytyä lähes päivittäin.

Minä en myöskään käsitä miksi ei voi maksaa heti jos tilitiedot tulee vakioviestillä. Kai nyt jokaisella alkaa jo olla vakioviesti käytössä, jos ei, niin laittakaa ja heti! Mä en itse huutajana voi sietää odotella tilinumeroa, haluan maksaa heti.

[QUOTE="jokeri";23986201]Laaja käsite tuo päiväkausiksi.. Voisiko olla, että ostajilla eri pankki jolloin rahan siirtyminen voi viedä useamman päivän?[/QUOTE]

Itse ainakin pyydän aina ilmoittamaan kun on maksanut, että pääsen postittamaan mahd. pikaisesti. Nää jotkut jurpot ei tosiaan ilmoittele itsestään mitään eivätkä siis myöskään maksa.

nostan tätä kun tuli kysymys.
en oo käyttäny huutonetiä pitkään ja huutelin sieltä paljon tuotteita jotka sulkeutui samoja aikoja.
Yks osta heti kohde unohtui siinä hytäkässä ja äsken tajusin sen. Myyjän vakioviestissä oli et odottaa maksua 5 vrk muuten negapalute. No mie maksoin nyt heti huudon (2 eri kohdetta) ja laitoin mailia myyjälle (olisin soittanut mutta kun asui ulkomailla..) että maksoin kohteet päivän myöhässä ja syyksi kerroin oman unohtamiseni ja pahoittelin. Maksu näkyy kai myyjällä sitten huomenna tai ylihuomenna.
Jos olisit myyjä, uskoisitko ja odottaisit? En haluaisi kahta negatiivista saada, vaikka joo, oon kyllä ne tavallaan ansainnut kun tyrin. Yleensä maksan huudon heti kun huomaan että meni kiinni, parhaimmillaan 5 min sulkeutumisesta. Nyt vaan unohtui kun maksettavia oli kerralla useempi :/

Yhteistyössä