Huutis ja ns. jälleenmyyjä -ostaa halvalla myy kalliilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nannannaa

Aktiivinen jäsen
13.12.2007
3 378
0
36
Jos epäilee että joku tekee tätä, voiko kieltäytyä myymästä omia kohteitaan sillä perustein? Kuulostaa tyhmältä, mutta tahtoisin myydä suht. edullisesti käyttöön vaatteita. Joo, voisin itsekin periä niistä maltaita jne. Tietysti negaa tulis.. Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa?

Tää ostaja myy 80 cm kuopuksen vaatteita ja osti multa 62 cm vaatepaketin.. Tosi halvalla meni ja varmaan myy eteenpäin.

Ei tuo ole mitenkään kiellettyä myydä niitä eteenpäin kalliilla. Negaa saat, jos jätät myymättä. Kenellä tahansa on ollut mahdollisuus ostaa ne sieltä, kyseinen henkilö veti vain pisimmän korren.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuo ole mitenkään kiellettyä myydä niitä eteenpäin kalliilla. Negaa saat, jos jätät myymättä. Kenellä tahansa on ollut mahdollisuus ostaa ne sieltä, kyseinen henkilö veti vain pisimmän korren.

Joo, ei tietenkään se ole kiellettyä. En mie sitä aja takaa, mutta harmittaa kuitenkin pikkuisen. Ens kerralla vien suoraan kirpparille ja pakko kai alkaa laittamaan korkeat hinnat, kuten muillakin :( Näin ne kirppishinnat katoaa..

Jos hän on vaatteesi huutanut ja voittanut, et varmaankaan voi perua kauppoja. Sitäpaitsi itsehän olet päättänyt, millä hinnalla vaatteistasi haluat luopua, jokainen voi tehdä ostamillaan tavaroilla mitä haluaa - kai??? Ymmärrän toki, että sinua harmittaa, niin itseänikin varmaan tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Tää on musta aina yhtä hassua.. Mitä se on sulta pois jos toinen haluaa nähdä sen vaivan, että myy ne eteenpäin? Sähän oot saanu niistä sen mitä haluat?

Ja ihan ystävällisesti siis kysyn.. :)

Unohtui hv ja lähtöhinta meni aika matalaks vahingossa. Joo, oma moka jne. Harmittaa tosiaan se, ettei enää voi pitää ns. kirppishintoja, kun toivois että ne menis oikeasti käyttöön jollekulle joka edullisesti tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

Joo, ei tietenkään se ole kiellettyä. En mie sitä aja takaa, mutta harmittaa kuitenkin pikkuisen. Ens kerralla vien suoraan kirpparille ja pakko kai alkaa laittamaan korkeat hinnat, kuten muillakin :( Näin ne kirppishinnat katoaa..

Jos kyseessä ei ollut osta heti kauppa, niin markkinat eivät olleet niistä nyt yhtään enempää valmiit maksamaan. Ei ole varmaa, että se jälleenmyyjäkään niistä enempää saa =) Ainahan on mahdollista, että on ostanut ne kaverin puolesta tai vaikka lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Öö:
Oonko tyhmä vai miks tuossa ei mun mielestä ole mitään epäilyttävää...

Jos sillä on lapsia jotka käyttää tuota 62:taki

Sillä lukee siis profiilissa et myy kuopuksen 80 cm vaatteita pois.

Ei voi mitään, mut viimeistä kertaa myyn halvalla pois, vaikka se ois niin kivaa kirppishintoja pitää. Näyttää menevän jälleenmyyntiin joka tapauksessa. Nytkin samalla ostajalla 62 myynnissä.

Myin halvalla vaatetta ym. tavaraa. Vähän myöhemmin ilmoitti täällä kirpalla omia huutiskohteita ja kas, siellä myi samankokoisia vaatteita pois. Ja vielä myöhemmin löysin sieltä hänen myynti kohteistaan samanlaisia vaatteita kuin mitä minä hälle halvalla myin.
Joko sen laps kasvoi hetkessä, tai sit hällä oli tosi paljon samanlaisia vaateita tai sit hällä ei oo koskaan lasta ollukkaa ja vaan metästi halvalla myydäkseen kalliimmalla.
Tiä sit mikä se motiivi olikaan.
Saimpa ite kuitekii sen mitä pyysin.

Muoks. mutta ois ollu kyllä kivempaa myydä ne vaatteet ym. halvalla jollekin jolla olisi oikeesti ollu niille käyttöä ja tarvista. Mutta siis pyytämäni hinnat sain ja se on hyvä.

Jos kyseessä ei ollut osta heti kauppa, niin markkinat eivät olleet niistä nyt yhtään enempää valmiit maksamaan. Ei ole varmaa, että se jälleenmyyjäkään niistä enempää saa =) Ainahan on mahdollista, että on ostanut ne kaverin puolesta tai vaikka lahjaksi.

No vaatepaketissa oli uusretroa jne. ja esimerkiksi yksi samanlainen body myytiin vasta 4e hintaan. Koko paketti meni 17 eurolla, mukana ulkovaatetta ja Disney-vaatteita, Bamsea, esprit yms. En mie ees siitä rahasta välitä vaan jotenkin minun periaatteisiin ei sovi tuo jälleenmyynti :| Kun oon aina myynyt kaikkea ostajalle sopivaan hintaan.

Ymmärrän mitä ajat takaa!

Itse olen juuri ajatellut, että haluaisin ennemmin antaa meidän muksujen pienet vaatteet eteenpäin, mutta mimenomaan sellaiselle jolla vielä tiukempaa rahasta ( itsekin kuitenkin kotihoidontuella elellään).
... ja juuri katselin noita "otetaan vastaan viestejä" ja mietin, että kukahan oikeasti niitä tarvii, ettei sitten löytäisi lahjoittamiaan heti sitten myydään palstalta tai huutiksesta.

Ei tuntuisi mukavalta kun haluaisi antaa jotain eteenpäin helpottaakseen toisen äidin elämää - ja sitten löytäisikin samat jälleenmyynnistä.

Toivottavasti näille "jälleenmyyjille" jää ne kaikki tavarat käteen eikä kukaan osta niitä. Mun mielestä se on vaan tyhmää. Kyllähän se aika äkkiä huomataan, kun myy kalliimmalla niitä mitkä joku muu on just myynyt.

Itse ainakin vien kirppareille ja laitan huutikseen niitä vaatteita ja tavaroita, mitä meillä ei enää tarvita. Hinnan laitan aina yleensä ilman hintavarausta, eli sen hinnan vähintään aina ko. tuotteesta haluan.
Minulle on yksi lysti mitä ostaja niille sitten tekee, vaikka sitten myisi joka rievun vaatepaketista erikseen. Itse olen saanut sen minkä halusin, eli pääsin siitä tarvarasta tai vaatteesta eroon :)

voi pyhä yksinkertasuus =) Miten voi olla niin ahne, että kadehtii jo kertaalleen myymistään vaatteista jonku muun saamia rahoja :/ Kyllä se ostaja saa tehdä niillä vaatteillaan ihan mitä haluaa, kun on ne kertaalleen sulle maksanut. Älä myy, jos noin kaduttaa =)

No vaatepaketissa oli uusretroa jne. ja esimerkiksi yksi samanlainen body myytiin vasta 4e hintaan. Koko paketti meni 17 eurolla, mukana ulkovaatetta ja Disney-vaatteita, Bamsea, esprit yms. En mie ees siitä rahasta välitä vaan jotenkin minun periaatteisiin ei sovi tuo jälleenmyynti :| Kun oon aina myynyt kaikkea ostajalle sopivaan hintaan.

No etkös sä itsekin ole ihan samanlainen jälleenmyyjä ? Olethan säkin ne jo jostain ostanut ja nyt myynyt eteen päin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Tää on musta aina yhtä hassua.. Mitä se on sulta pois jos toinen haluaa nähdä sen vaivan, että myy ne eteenpäin? Sähän oot saanu niistä sen mitä haluat?

Ja ihan ystävällisesti siis kysyn.. :)

Mä olen miettinyt samaa...ihan ystävällisesti myös =)

Mulle henk.koht. on yks hailee mitä mun myymille tuotteille tapahtuu sen jälkeen, kun mä olen niistä rahani saanut.

Mulle on aivan sama mitä joku tekee niille tavaroille jotka olen myynyt eteenpäin. Saatan mä itsekin myydä eteenpäin jotain jonka olen käytettynä ostanut. Esim. vauvan vaatteita jää koko ajan pieneksi. En mä useinkaan muista paljonko olen jostakin tavarasta maksanut ja määrittelen sen hinnan esim. vaatteen kunnon perusteella. Ei niistä tosin enää suuria summia voi pyytää, jos on käytettynä ostanut & meillä käytetty.

No minä myyn nytkin huutiksessa lasten vaatteita ilman lähtöhintaa 0.20e korotuksella ja mulle on ihan sama mitä kukanenkin ostaja niille tekee.

En pääse rikastumaan, mutta saan kaappeihin tilaa ja se riittää minulle. Tietysti jokaisella oma näkemys,mutta mulla näin =)

ihmettelen täällä vaan sitä että joku tarkistaa noiden huutajien huudot ja omakuvauksen, en ainakaan itse jaksa. Myydään sillä millä menee, en seuraa tuotteita hamaan tulevaisuuteen. Itsekin myyn tosi halvalla mutta annan asian olla jos maksu tulee, ei kuulu minulle.

Itse olen kerran myynyt kirpparilla halvalla haalarin joka oli helposti tunnistettavissa(ulkomailta tuotu). Haalarin näin viikko myynnin jälkeen huutiksessa . Eniten mua harmitti se että myyjä sanoi tuotteen olevan lähes uudenveroinen vaikka todellakin se oli korkeintain tyydyttävässä kunnossa, että otti päähän . Olis tehnyt mieli pistää kyssäri että miten kehtaat.

eihän tämä viel ole mitään myynyt? itse huutelen paketteja ja usein niissä on mukana ei niin passeliakin pullerolleni.myyn etteen päin ne. vanhemmalta lapselta myyn pois vaatteita joita en tule käyttämään nuoremmalla. eli myyn 90cm ja ostelen 68/ 86 kokoja. usein huudan paketin jos hinta passeli haluamilleni vaatteille ja ylimääräisätä huonoa ei paljon mukana.

Yhteistyössä