huutis ja huutokohde usa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkajalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkajalka

Vieras
ootteko huutanut koskaan noita usa:sta tulevia tavaroita... siellä ois iiiihania paul frank vaatteita (tytölle joululahjaksi).. vaan kun mua vaivaa se teksti " mahdolliset tullimaksut suomen puolella..." vai miten se nyt meneekään... niin onko kukaan tilannu ja onko ne tullu kotiin vai onko pitänyt jotain setviä tullin kanssa?? entä jos olette tilannu niin kuin kalliita tai kuin monta tuotetta?

Ebayn kautta olen ostanut kymmeniä kertoja 5-50e arvoisia tuotteita. Kertaakaan ei ole tulliin jäänyt. Siinä on joku alaraja mitä ne edes veloittaa, jos sattuu sinne jäämään. oisko ollu että alle 30e ostoista ei käytännössä joudu mitään maksamaan.

Niin ja eikös tulliraja ole tavaran arvosta, ei siitä mitä olet maksanut. Eli vaikka huutaa halpoja tuotteita, voi tullimaksu tulla, jos tavaroiden arvo katsotaan korkeammaksi.

Niin ja eikös tulliraja ole tavaran arvosta, ei siitä mitä olet maksanut. Eli vaikka huutaa halpoja tuotteita, voi tullimaksu tulla, jos tavaroiden arvo katsotaan korkeammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Multa kyllä pyydettiin tullista selvitystä paketin sisällöstä ja itse piti sinne lähettää lasku jossa ilmeni kauppasumma ja postikulut eli mun mielestä ostaja maksaa tullin siitä määrästä minkä summan on itse maksanut, ei oikeasta arvosta.

Jos tarkkoja ollaan niin tullimaksua alkaa mennä vasta yli 150 euron ostosta ( postimaksuineen). ALV(22%) pitäisi maksaa kaikista tavaroista(jossain tavaroissa ALVi on matalempi), mutta koska tulli ei kirjoita alle 10 euron laskua, niin sen alle 45 euron ostoksen(postikuluineen) saa maksutta. Ensi vuonne ALV tulee nousemaan 22 prosentista 23 prosenttiin, niin se käytännössä tarkoittaa tuon 45 euron rajan laskua matalemmalle. En muista milloin tarkalleen ALV muuttuu. Poikkeus on sitten vielä esim. alkoholi ja tupakkatuotteen niistä pitää aina maksaa myös tullimaksu...

Yhteistyössä