Huutiksesta,ostaja vaatii rahojaa takaisin heti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Postitin paketin niillä tiedoilla jotka huutonetistä löytyy,siellä oli ostajan nimi mutta ei katuosoitetta.Oli siis nimi,postinumero ja kaupunki.

Kysyin spostilla häneltä katuosoitetta samalla kun pakkailin paljon kohteita ja laitoin hänenkin paketin samaan pinkkaan josta se epähuomiossa lähtikin sitten postin matkaan muiden mukana.Ostaja syyttää mua kun ilman osoitetta oon lähettänyt.=/

Oli laittanut mulle osoitteensa spostilla samalla kun ilmoitti maksaneensa mutten huomannu sitä.Eihän tää nyt yksin mun vika oo,mun mielestäni vikaa molemmissa kun ei hällä oo osoitettaan huutiksen tiedoissa vaikka se siellä kuuluis kyllä olla.=/

Ja tuskin se paketti kuitenkaan katoaa kun mulla on antaa se seuranta tunnus ostajalle todisteeksi että se on eilen postitettu.Harmittaa vaan tuollanen syyttely ja rahojen takasin penääminen ihan niinkun vika yksin mun olis.=(

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä:
Postitin paketin niillä tiedoilla jotka huutonetistä löytyy,siellä oli ostajan nimi mutta ei katuosoitetta.Oli siis nimi,postinumero ja kaupunki.

Kysyin spostilla häneltä katuosoitetta samalla kun pakkailin paljon kohteita ja laitoin hänenkin paketin samaan pinkkaan josta se epähuomiossa lähtikin sitten postin matkaan muiden mukana.Ostaja syyttää mua kun ilman osoitetta oon lähettänyt.=/

Oli laittanut mulle osoitteensa spostilla samalla kun ilmoitti maksaneensa mutten huomannu sitä.Eihän tää nyt yksin mun vika oo,mun mielestäni vikaa molemmissa kun ei hällä oo osoitettaan huutiksen tiedoissa vaikka se siellä kuuluis kyllä olla.=/

Ja tuskin se paketti kuitenkaan katoaa kun mulla on antaa se seuranta tunnus ostajalle todisteeksi että se on eilen postitettu.Harmittaa vaan tuollanen syyttely ja rahojen takasin penääminen ihan niinkun vika yksin mun olis.=(

Sieltä postistahan se paketti haetaan ja ostaja voi seurata netistä, milloin se tulee sinne. No problem.

Jaa no minä en pakettia lähettäisi ennekuin mulla olisi koko osoite tiedossa.
Sinultahan tuo on jäänyt huomaamatta,ei nyt ihan voi ostajaa syyttää.

Mutta jos ostajalla lähetystunnus ei pitäisi ongelmaa olla silloin lainkaan.

Säännöt on säänöi ja huutiksessa tosiaan lukee et postiosite ym pitää olla, mä en kyllä antais rahoja takasin vaan auttaisin pakettia löytämään kohteen varsinki ku sul on pakettitunnus kans, ja ostaja voi seurata missä paketti menee. Kyllähän täs vähän molempien mokaa on, mutta korjattavissa. Kaupat on kauppoja ja eihän tavara oo mihinkään kadonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Hmm. kaikilla ei taida vieläkään olla katuosoitetta, vaan pelkkä nimi ja postinumero ja postitoimipaikka.

Mulle kerran kävi niin että olin unohtanut laittaa huutikseen uuden osoitteen ja vaikka laitoin meilissä oikean osoitteen niin myyjä lähetti ostoksen vanhaan osoitteeseen. Mutta kiva että siellä päässä sitten oli viety suoraan postiin ja sain tuotteen loppujen lopuksi.

Joo, mutta aika äkkipikaisen toi ostajakin on! Vaatii heti rahoja takaisia, näkemättä ostostaan... Outo minusta!

Voipi olla, että antaa vielä negan, varaudu vaan.

En antaisi rahoja takaisin, koska osoitetiedot eivät olleet näkyvissä. Tunnuksilla vaan jäljittämään pakettia.

Tässä tapauksessa vikaa tosin yhtä paljon sinussa, kun laitoit silti paketin ilman osoitetta.

Hankala selvittää vastuukysymystä jos paketti sattuisi katoamaan...

en mä ainakaan rahoja palauttais. säännöissä sanotaan, että osoite täytyy näkyä. seurantatunnuksella se paketti löytyy. ihan on sen ostajan oma moka. ja jos antaa negan niin laitat kyllä itekin.

No sinähän sen epähuomiossa postitit.... etkä huomannut ostajan spostiviestiä.

Eli et voi syyttää ostajaa.

En palauttaisi rahoja koska paketin voi tosiaan hakea sieltä postista, pahoittelisin asiallisesti tilannetta ja pyytäisin kömmähdystä anteeksi. Nielisin negatiivisen palautteen enkä ainakaan mitään kostonegaa laittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

En palauttaisi rahoja koska paketin voi tosiaan hakea sieltä postista, pahoittelisin asiallisesti tilannetta ja pyytäisin kömmähdystä anteeksi. Nielisin negatiivisen palautteen enkä ainakaan mitään kostonegaa laittaisi.

Miksi tätä pitäisi ylipäänsä pahoitella tai niellä mahdollista negativista palautetta? Ostaja joutuu sen paketin joka tapauksessa hakemaan sieltä postista eli mitään ylimääräistä vaivaa ei hänelle tule. Ei ymmärrä.

Oliskohan ostajalle nyt tullut vähän paniikki päälle,järjellä ajatellen kun tuossa ei ole mitään hätää.En alkaisi palauttamaan rahoja,vaan pyytäisin kohteliaasti anteeksi omaa osuuttani.

Postin asiakaspalvelun kautta on varmasti mahdollista tiedottaa kyseiselle toimipaikalle sattuneesta virheestä,luulisi että virkailijat voivat lisätä siihen osoitteen ennenkuin laittavat pakettikortin menemään jakeluun.

Kyllä se paketti noilla tiedoilla perile löytää.

Sinun vikasi se joka tapauksessa on, älkää olko niin tiukkapipoisia, virheitä sattuu kaikille! Ja sinullehan oli toimitettu se osoite, entäpä jos olisikin halunnut noutaa ja yleensä noutaa eikä sen takia ole osoitettaan sinne laittanut tai on juuri muuttanut tms.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Oliskohan ostajalle nyt tullut vähän paniikki päälle,järjellä ajatellen kun tuossa ei ole mitään hätää.En alkaisi palauttamaan rahoja,vaan pyytäisin kohteliaasti anteeksi omaa osuuttani.

Postin asiakaspalvelun kautta on varmasti mahdollista tiedottaa kyseiselle toimipaikalle sattuneesta virheestä,luulisi että virkailijat voivat lisätä siihen osoitteen ennenkuin laittavat pakettikortin menemään jakeluun.

Kyllä ne virkailijat sielä postitoimipaikassa sen osoitteen löytävät nimen perusteella. Ei turhaan kannata nähdä vaivaa. Ja kun on se lähetystunnus, se riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Miksi tätä pitäisi ylipäänsä pahoitella tai niellä mahdollista negativista palautetta? Ostaja joutuu sen paketin joka tapauksessa hakemaan sieltä postista eli mitään ylimääräistä vaivaa ei hänelle tule. Ei ymmärrä.

Pahoitella sitä että on puutteellisilla tiedoilla postittanut, jos ostaja siitä kerran keuhkoaa.
Ja tuollaiset kostonegapalautteet on niin epäasiallisia kuin olla voi, voihan sitä palautetta kommentoida että miksi se on sellaisena tullut. JA laittaa sen neutraalin sille ostajalle ja perustella sitä vähän jos haluaa.

No kyllä se mun mielestäni on vika molempien puoliksi kun ei ostajalla niitä tietoja siellä huutonetissä ole,sieltä mä aina ne katon kun pakkaan ja siellä se osoite pitää olla.

Kyllä ne virkailijat sielä postitoimipaikassa sen osoitteen löytävät nimen perusteella. Ei turhaan kannata nähdä vaivaa. Ja kun on se lähetystunnus, se riittää.
Virkailijat ei edes etsi tuollaisia juttuja,ne laittaa sen suoraan vaan eteenpäin katsomatta sitä yhtään,jakelussa sitä voi sitten tutkia mutta jos kaupungissa asuu monta samannimistä niin ei sitä voi vaan pistää vuorotellen kaikille sen nimisille.

jos kaupungissa asuu monta samannimistä niin ei sitä voi vaan pistää vuorotellen kaikille sen nimisille.

Totta. Itsellä kun ei ole yleinen nimi (Suomessa vain yksi toinen), en osannut edes ajatella tuota. Jos on Matti Järvinen, niin voi tosiaan olla hankalampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Hmm. kaikilla ei taida vieläkään olla katuosoitetta, vaan pelkkä nimi ja postinumero ja postitoimipaikka.

Asukko Siperiassa?