Huutiksesta, kannattaisikohan laittaa neutraali palaute jos/kun saan paketin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Maksoin tuotteen 10 päivää sitten. Heti sen jälkeen myyjä lupasi postittaa samalla viikolla. Muttei postittanut varmaankaan, koska paketti ei ole tullut. Laitoin kyselyn 3 pv sitten, muttei vastannut.

Jos tuote tulee ensi viikon aikana, kannattaisikohan laittaa neutraali palaute viipymisen takia? Mielestäni kyllä viikon sisällä pitäisi lähettää, ja sen olen kirjoittanut huutiksen profiiliinikin että odotan lähetystä viikon sisällä.

[QUOTE="a p";25102510]Maksoin tuotteen 10 päivää sitten. Heti sen jälkeen myyjä lupasi postittaa samalla viikolla. Muttei postittanut varmaankaan, koska paketti ei ole tullut. Laitoin kyselyn 3 pv sitten, muttei vastannut.

Jos tuote tulee ensi viikon aikana, kannattaisikohan laittaa neutraali palaute viipymisen takia? Mielestäni kyllä viikon sisällä pitäisi lähettää, ja sen olen kirjoittanut huutiksen profiiliinikin että odotan lähetystä viikon sisällä.
[/QUOTE]

:D oikeesti. Huutis on menny ihme minun-ehtoni mukaiseksi kaupusteluksi. Alkaako ostajatkin nyt määrittelemään sääntöjä?
Kyllä mielestäni viikon sisällä maksun saapumisesta (+viikonloppu tietenkin jos kohdalle osuu) on kohtuullinen lähetys aika. Ja jos sen pidempään menee postittamisessa syystä tai toisesta, olisi kohteliasta ilmoittaa.

Itse en kyllä laittele mitään toimitusehtoja niin ostajana kuin myyjänäkään. Enkä sellaiselta myyjältä huudakkaan, jolla hirvee liuta kauppaehtoja.

[QUOTE="a p";25102510] ja sen olen kirjoittanut huutiksen profiiliinikin että odotan lähetystä viikon sisällä.[/QUOTE]

Siis mitäh.. En kyllä myyjänä sun profiilia tutkisi, ei mulla mun mielestä ole tarvetta!

No mutta laita vaan neutraali jos haluat.

:D oikeesti. Huutis on menny ihme minun-ehtoni mukaiseksi kaupusteluksi. Alkaako ostajatkin nyt määrittelemään sääntöjä?
Kyllä mielestäni viikon sisällä maksun saapumisesta (+viikonloppu tietenkin jos kohdalle osuu) on kohtuullinen lähetys aika. Ja jos sen pidempään menee postittamisessa syystä tai toisesta, olisi kohteliasta ilmoittaa.

Itse en kyllä laittele mitään toimitusehtoja niin ostajana kuin myyjänäkään. Enkä sellaiselta myyjältä huudakkaan, jolla hirvee liuta kauppaehtoja.
No kyllä siellä monen profiilissa on iso lista sääntöjä. Minulla ei ole oikeastaan muuta kuin että odotan maksua/tuotteen lähetystä viikon sisällä maksusta, ja että ensin raha tilille, sitten paketti postiin jne., nuo löytyvät melkein kaikilta profiilista, eivät ole mitään ihmeellisiä ukaaseja.

Oikeesti, tuo on ihan ns. "yleinen toivomus" huutiksessa. :-D

En minäkään. Heti tulee olo että on nihkeilijä. Vaikka olenkin todella nopea maksaja ja yhteydenottaja.

Siis herranen aika, melkein kaikilla lukee että toivoo maksua/lähetystä viikon sisällä maksusta. Ei mulla ole mitään pitkää listaa.

Ihan ihme porukkaa täällä, perehtykää vähän huutikseen...

Joo, neutraali tai nega tästä taitaa tulla, saa nähdä tuleeko pakettia ja koska.

[QUOTE="vieras";25103165]Olet sen maksanut viime perjantaina ja myyjän tilillä se on näkynyt keskiviikkona eikä vielä ole paketti sulla, pistä ihmeessä nega.[/QUOTE]

Siis miten niin olen maksanut viime perjantaina? Aloituksessani lukee 10 päivää sitten, eli 15. päivä, perjantai oli 18.

Myyjä on saanut rahan samantien koska oli sama pankki, ja lupasi laittaa sen saman viikon aikana postiin. (eli viime viikolla. )

Menikö maksu samaan pankkiin vai toiseen? Minä en ainakaan ottaisi huomioon niitä päiviä, jotka rahalla kestää matkata pankista toiseen. Esimerkiksi Osuuspankista Sampoon tai S-pankkiin kestää joskus useampi päivä, Nordeaan menee kyllä yleensä päivässä tai kahdessa...

En kyllä itse jättäisi vielä viikonkaan viivästyksestä postituksessa mitään neutraalia, saatikka sitten negaa. Kommunikaation puute on ikävää, mutta ihmisille oikeasti tulee kaikenlaisia tilanteita, varsinkin jos eivät tee nettimyyntiä työkseen, ja kaikki eivät asu lähellä postia. Enkä kyllä vielä 10 päivän kuluttua maksun lähtemisestä päättelisi, ettei paketti tule koskaan perille. Olen huomannut että postipaketit kulkevat juuri nyt vähän hitaammin, mistä lie johtuu (joululahjakiireistä?).

Odotan ensi viikkoon ja sitten toimin, ensin viestiä myyjälle, sitten neutraali/nega palaute, ensi viikolla tulee kaksi viikkoa siitä kun myyjä on saanut maksun.

Kiitos teille tyhjästä, olisi pitänyt arvata että täältä saa vain v*ttuilut osakseen kun kysyy jotain. :-(

[QUOTE="öööö";25103221]Menikö maksu samaan pankkiin vai toiseen? Minä en ainakaan ottaisi huomioon niitä päiviä, jotka rahalla kestää matkata pankista toiseen. Esimerkiksi Osuuspankista Sampoon tai S-pankkiin kestää joskus useampi päivä, Nordeaan menee kyllä yleensä päivässä tai kahdessa...

En kyllä itse jättäisi vielä viikonkaan viivästyksestä postituksessa mitään neutraalia, saatikka sitten negaa. Kommunikaation puute on ikävää, mutta ihmisille oikeasti tulee kaikenlaisia tilanteita, varsinkin jos eivät tee nettimyyntiä työkseen, ja kaikki eivät asu lähellä postia. Enkä kyllä vielä 10 päivän kuluttua maksun lähtemisestä päättelisi, ettei paketti tule koskaan perille. Olen huomannut että postipaketit kulkevat juuri nyt vähän hitaammin, mistä lie johtuu (joululahjakiireistä?).[/QUOTE]

Kirjoitin ketjuun että sama pankki oli. Eli myyjä on saanut raha 10 päivää sitten.

Joo inhimillisiä syitä satataa olla, siksi odotan vielä jonkin aikaa.

[QUOTE="a p";25103187]
Myyjä on saanut rahan samantien koska oli sama pankki, ja lupasi laittaa sen saman viikon aikana postiin. (eli viime viikolla. )[/QUOTE]

Aa, en nähnyt tätä ennen ylempää vastaustani. No tuo on kyllä ikävää ja kommunikaation puutetta, mutta jos paketti saapuu ensi viikolla ja luvatunlaisessa kunnossa niin en itse kyllä jättäisi vielä huonoa palautetta tuosta. Mainitsisin kyllä silti palautteessa hitaudesta.

Sellaista se nyt vaan on. Joskus saa Huutiksessa odottaa maksua pari viikkoa, joskus postittamista. Itse jätän nuo järeämmät aseet siihen, kun tuote on ollut huonokuntoinen tai vääränlainen eikä myyjä ole suostunut ottamaan takaisin ja maksamaan palautuspostikuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;25103240:
minusta aika on aivan liian pitkä. Jos rahat on tilillä ke, niin kyllä paketin olis tällä viikolla pitänyt tulla. Et ole yhtään kohtuuton.

Ja myyjä kirjoitti että lähettää paketin saman viikon aikana. (eli viime viikolla)

[QUOTE="öööö";25103254]Aa, en nähnyt tätä ennen ylempää vastaustani. No tuo on kyllä ikävää ja kommunikaation puutetta, mutta jos paketti saapuu ensi viikolla ja luvatunlaisessa kunnossa niin en itse kyllä jättäisi vielä huonoa palautetta tuosta. Mainitsisin kyllä silti palautteessa hitaudesta.

Sellaista se nyt vaan on. Joskus saa Huutiksessa odottaa maksua pari viikkoa, joskus postittamista. Itse jätän nuo järeämmät aseet siihen, kun tuote on ollut huonokuntoinen tai vääränlainen eikä myyjä ole suostunut ottamaan takaisin ja maksamaan palautuspostikuluja.[/QUOTE]

Sanotaan että jos tuote tulee ensi viikon aikana, niin mainitsen kyllä palautteessa hitaudesta, vaikkakin kaupat olisivat menneet muuten hyvin.

Kerran vain olen joutunut antamaan negan, kun tuote oli todella paljon huonommassa kunnossa kuin kuvassa ja kuvauksessa/ kuntoluokituksessa.

[QUOTE="a p";25103143]No kyllä siellä monen profiilissa on iso lista sääntöjä. Minulla ei ole oikeastaan muuta kuin että odotan maksua/tuotteen lähetystä viikon sisällä maksusta, ja että ensin raha tilille, sitten paketti postiin jne., nuo löytyvät melkein kaikilta profiilista, eivät ole mitään ihmeellisiä ukaaseja.

Oikeesti, tuo on ihan ns. "yleinen toivomus" huutiksessa. :-D[/QUOTE]

Se on joo yleistä, että odotetaan maksua muutama vuorokausi huudon sulkeutuessa. Ja se onkin ihan ok.
En ole ikinä kuullut, että ostajalla on ehtona, että hän odottaa tuotteen postittamista jonkin tietyn ajan puitteissa :D

Se on joo yleistä, että odotetaan maksua muutama vuorokausi huudon sulkeutuessa. Ja se onkin ihan ok.
En ole ikinä kuullut, että ostajalla on ehtona, että hän odottaa tuotteen postittamista jonkin tietyn ajan puitteissa :D

Sinä et nyt ymmärrä.:-D Kyllä siellä monella on toiveena juurikin tuo viikko, oli sitten myyjän tai ostajan asemassa kaupoissa. Moni kun siellä nääs ostaa ja myy, kuten itsekin.

Näin just! samalla periaatteella.....

[QUOTE="a p";25103400]Sinä et nyt ymmärrä.:-D Kyllä siellä monella on toiveena juurikin tuo viikko, oli sitten myyjän tai ostajan asemassa kaupoissa. Moni kun siellä nääs ostaa ja myy, kuten itsekin.[/QUOTE]

Ymmärrän ymmärrän.
"Muutama" vuos on tullu sieltä osteltua ja myytyä, enkä silti vieläkään, ole koskaan nähnyt, että ostajalla on ehdoissaan saada pakettinsa viikon sisällä maksusta :D

Mun mielestä ostaja ei voi asettaa ehtoja, koska myyjä ei voi valita ostajaa. En ole tainnut myyjänä koskaan edes katsoa ostajan profiilitietoja. Mulle on ihan sama, vaikka kirjoittaisivat, että odottavat tuotetta samana päivänä, myyn omilla ehdoillani, ostaja saa päättää huutaako vai ei.

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että annat negaa, jos siltä tuntuu. Tai positiivisen ja siihen maininnan, tyyliin: "postitus kesti, mutta tuote ok" tms. Jos tuote tulee alkuviikolla ja jos myyjällä on hyvä selitys ja tuote on kunnossa, antaisin itse kuitenkin positiivisen.

Laita tekstiviesti. mulla oli vähän vastaava tilanne, tosin ostaja kyseli tilitietoja. Olin yllättäen sairaalassa synnytettyäni keskosvauvan ja unohdin autuaallisesti koko huutonetin. Ostaja laittoi tekstarin ja asia saatiin hoidettua ja sovittua :)

Yhteistyössä