Huutonet palaute urputusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emilyn

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
13 840
2
36
Tuote ostettu keskiviikkona. Myyjältä tulee sähköpostia tilinumerosta, toteaa että postittaa kun summa näkyy. Maksettu perjantaina (sama pankki). Myyjä lähettää sähkärin, että on postittanut tuotteen. Kyseisenä päivänä olen reissussa, joten en tiedä viittasiko palaute siihen vai aiempaan sähkäriin, mutta kuitenkin; lähetyspäivänä on pistänyt palautteen neutraali, koska odottaa että kauppakumppani kommunikoi jotenkin.

Öh, putosinko mä nyt jotenkin kärryiltä vai mitä muut on mieltä??? :o

:o sun olis ilmeisesti pitäny laittaa että kiitos kaupoista. Jään tuotetta odottelemaan.

Mut outoa kyllä.. ei noihin mun mielestä tarviis vastata mitään jos tuote jo postiin lähteny. Laitoitko viestiä heti kun olit tuotteen maksanut?

Ihan turha neutraali. Ei huutonetissäkään voi vaatia, että kauppakumppanit päivystää sähköpostin ääressä 24/7. Itse olen äärimmäisen tyytyväinen, jos maksu tulee jo perjantaina keskiviikkona sulkeutuneesta kohteesta. Ehkä kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja selittää ettet reissun takia voinut vastata viestiin ja toivot palautteen muuttamista positiiviseksi. Jos palaute ei vaihdu, niin otahan yhteyttä ylläpitoon....

Huutiksen kostonegat on myös laji sinänsä. Jollekin annat nega-palautteen ihan aiheesta, niin eikö jo mennä muuttamaan aikasemmin annettu positiivinen negaksi.
Nekin ärsyttää, ketkä ei pistä palautetta ollenkaan.
Millä perusteella muuten pistearvo lasketaan? Alkuun saa pojoja joka pos. palautteesta, ja kun niitä tulee enemmän, pojoja ei enää tuu. Tyyliin 110 pos. palautetta, pistearvo 104 jne... vaikkei olis negaa eikä neutraalia? Osaako joku selittää?

Alkuperäinen kirjoittaja Jossu:
Huutiksen kostonegat on myös laji sinänsä. Jollekin annat nega-palautteen ihan aiheesta, niin eikö jo mennä muuttamaan aikasemmin annettu positiivinen negaksi.
Millä perusteella muuten pistearvo lasketaan? Alkuun saa pojoja joka pos. palautteesta, ja kun niitä tulee enemmän, pojoja ei enää tuu. Tyyliin 110 pos. palautetta, pistearvo 104 jne... vaikkei olis negaa eikä neutraalia? Osaako joku selittää?

Jos yksi palautteen antaja antaa useamman palautteen niin niistä ei tule kuin yksi piste.

Ylläpito poistaa selkeät kostonegat :)

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:

Ylläpito poistaa selkeät kostonegat :)

Ei poista! Vaikka olisi antaa kaikki sähköpostikeskustelutkin todisteeksi kostonegasta. Perustelevat vain että ei yksi nega tunnu missään jos muut palautteet on positiivisia.

Onpa kummallista. :| Meitä on moneen junaan, ja eihän kommunikoinnin pitäisi olla mikään este positiiviselle palautteelle jos kerran raha ja tavara on vaihtanut ajallaan omistajaa. Onneks nykyään ei voi antaa palautetta jos hv ei ylity eikä saa myyjän/ostajan tietojakaan niin vältytään näiltä turhilta neutraaleilta yleensäkin.

laita hänelle viestiä että mistä moinen neutraali, laitatko sinäkin hänelle neutraalin? :) laita palautteesi vasta kun hän on muuttanut n palautteen positiiviseksi. kerrot että et ole ollut koneen äärellä päiviin jne.

No ei tuonsisällöisellä neutraalilla ole minkäänlaista vaikutusta kaupankäyntiisi. Vastaat siihen omalla sivullasi asianmukaisesti ja unohdat koko asian. On mullakin yksi turhanpäivänen kostonega, en ole sitä poistattamaan lähtenyt vaan vastannut siihen kuten asiat ovat ja silti kauppa on käynyt. Kyllä noista palautteiden sisällöistä tulee hyvin ilmi, koska on jotain oikeasti vialla ja kauppakumppania on oikeasti syytä varoa :)

Pistitkö viestiä, että maksoit ja mistä pankista (ja mille tilille, jos niitä tilejä on ilmoitettu pariinkiin eri pankkiin)? Tuo on ainoa tieto minulle, mitä myyjänä kaipaan, ei tarvitse päivystää pankkitilillä, onko joku maksanut jonnekin. Tietysti on mukava saada varmistus, että tuotekin on tullut perille ja kelvannut, tosin sen voi ilmoittaa antamalla positiivisen palautteen ilman mitään erillisiä ilmoituksia =)

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Niin, tuosta kirjoituksestasi luulisi, ettet itse ole vastannut mitään myyjälle...

Niin tällaisen kuvan mäkin sain äkkiseltään ja siksi kysynkin asiaa.

Mutta jos ap ei tosiaan yhtään mitään viestiä laittanut, niin ihmettelen jos edes positiivista ajattelisi?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Niin, tuosta kirjoituksestasi luulisi, ettet itse ole vastannut mitään myyjälle...

Niin tällaisen kuvan mäkin sain äkkiseltään ja siksi kysynkin asiaa.

Mutta jos ap ei tosiaan yhtään mitään viestiä laittanut, niin ihmettelen jos edes positiivista ajattelisi?

Enpä mä mitään viestejä kerennyt edes laittaa, kyseessä oli kaksi päivää ja se jo pamautti valituksen siitä kun en kommunikoinut. Hän ei ekassa viestissään kysynyt yhtään mitään, monet ovat pyytäneet lähettämään viestin kun summa on siirretty. Hän näki sitten siirretyn summan josta en ollut mitään viestiä kerennyt pistää vielä.. Minen muutenkaan ehdi usein muuta kun vilkasta onko jotain ns. hengentärkeää sähköpostiin tullut joten en joka sekunti kirjottele maileja, jos ei ole jotain oleellista kirjoitettavaa.

Yhteistyössä