Huutiksen postituksesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Mun pitäis postittaa nyt iso kasa astioita (eli siis helposti särkyvää). Paketti on painava, ja siitä tulee iso, eli mä en todellakaan osaa tolla postin laskurilla kattoa siihen oikeeta hintaa.
Voinko mä tehdä niin, että ostaja maksaa mulle ton huutosumman, ja mä laitan sen postiin niin, että se paketin vastaanottaja maksaa sitten postikulut, kun hakee sen postista? Eli samalla systeemillä kun matkahuollolla?
Vai uskaltaako nuo laittaa matkahuollon kyytiin, pääseekö ne ehjänä perille?

Aivan :D

Eli mun ei sillon tarvi maksaa mitään postissa, vaan noutaja sitten maksaa koko postituksen, kun hakee sen, eikö?
Ja kun mä otan siltä kuitenkin astioista rahat etukäteen, niin tuskin se niitä jättää hakematta... Tai jättäköön, mut en mä rahoja palauta :D

kannattaa kysyä myös etukäteen että onko ostaja valmis maksamaan 6 ylimääräisen lisän postimaksuja tuolla postiennakolla. Kun halvemmaksi ostajalle tulee tavallisen postin mukana..

Siis tavallisen postin mukana miten? Niin että mä maksan postit kun lähetän?

Niin mä tekisinki, mutta kun niitten postikuluja on oikeesti älyttömän vaikee arvioida, kun mä en ees tiedä miten paljon ne painaa, tai minkä kokoseen laatikkoon mä saan ne pakattua.... Hmm...

Mitä olet ilmoittanut kohteessa postikuluiksi? Jos siellä ei mainintaa postiennakosta, en itse huutajana tykkäisi ylimääräisestä noin kuuden euron maksusta. (Tai tämäkin toki riippuu huutosummasta, jos summa iso, niin tuo lisäkulu ei tunnu missään...)

No kun tuohon yhdistetään 3 eri kohdetta. Sillon kun noita laitoin yksittäin tonne, niitten postit yhteensä ois 45e. Eli varmaan tulis kyllä halvemmaksi ihan yhessä köntässä postitettuna. Mulla ei ees oo vaakaa, että saisin punnittua nuo :P
Huutosumma on 130e

Onko tulostinta? Tai duunissa mahdollisuus tulostaa tms. Pistä huutopakettina n.11e maksaa 15kg asti ja n.16e 35kg:n asti. Voit vetää isoon pakettiin ja paljon hesaria jne. Itse postitellut Iittalan viinilaseja ja Arabian voipyttyjä ilman särkyvää-lisää. Kaikki ehjänä perillä, kun pakkaa hyvin.

No oletko sinne huutonettiin tunnistautunut, jos olet niin mene johonkin myymääsi kohteeseen ja likkaa linkkiä osta huutopaketti, maksat sen pankin kautta ja laitat sen painon niin että riittää ja maksat ja tulostat postin paperin ja viet postiin ja tarkistat ettei mene paino ilmoittamasi yli ja lähetät menemään.

Onkohan ne järkevää pakata yhteen isoon laatikkoon, matkahuollossa 5 pakettia voi laittaa erikseen ja painon mukaan menee maksu ja vain yksi maksu niistä vaikka kaikista viidestä.

Helpostisärkyvän paketin hinta on 24,10 € ja se saa silloin painaa 30 kg. Itse perisin ostajalta joka tapauksessa tuon hinnan, vaikka sitten todelliset postimaksut olisivatkin muutaman euron halvemman jos paketti painaakin vain 5-15 kg. Aina kun myy postitettavaa tavaraa Huutonetissä, kannattaa postikulut selvittää etukäteen postin hinnastosta tai laskurilla ja ilmoittaa kohteessa.